@Bianca P.,
Vedeti, intrebarea la care ati raspuns acum lamureste oarecum lucrurile. Mai mult, ziceti ca si cumparatorul stia despre toata povestea.
Apoi, eu nu pot sa cred ca lista de plata este a lunii iulie ci a lunii iunie - dar asta are mai putina importanta.
Faptul ca suma respectiva a fost hotarata in AG si mai mult, este repartizata la toti proprietarii, ma indreptateste sa cred ca suma repartizata la Fd. reparatii, va apartine si trebuie achitata, dupa care o sa primiti acea adeverinta.
Daca mai aveti si o suma in Fd. de rulment, la inchederea lunii iulie 2023 (dupa 15 aug. 2023) , mergeti la asociatie, verificati ce mai aveti de plata, sau poate ca asociatia trebuie sa va returneze o suma, ca diferenta intre Fd. rulment si cheltuielie repartizate pe luna iulie 2023.
La noi, in asemenea situatii, cand un proprietar solicita adeverinta pentru instrainare locuinta, facem un calcul al cheltuielilor si omul achita cheltuielile la zi si facem mentiunea pe adeverinta despre acel avans pe care vanzatorul l-a achitat.
Va doresc mult succes!
Stimata @Bianca P , - cu tot respectul - chiar ma depaseste si nu inteleg pentru ce ati deschis acest topic , cata vreme spuneti ( acum ) ca ati discutat problema cu cumparatoarea si aceasta NU a dorit sa accepte sa preia in sarcina ei acea suma . Un contract - oricare ar fi el - este actul de vointa al partilor contractante . Cand se cade de acord , cand oferta de vanzare se intalneste si se suprapune perfect pe cea de cumparare , se incheie contractul . Daca nu se suprapun perfect , si nici o parte nu-si ajusteaza pretentiile , NU se incheie contractul - simplu si logic . Indiferent de ce scrie ( sau nu scrie ) in adeverinta , indiferent daca o parte are pretentii nejustificate , daca nu accepta targul - acesta nu se face . Si punct ... Dvs. doreati o cale prin care , desi stiati ca nu vrea sa plateasca ea acea suma , sa-i “ suciti “ cumva mana ? sa apuce sa semneze contractul si sa se trezesca cu acel debit in brate ? pare ca nu prea v-a iesit ... Dvs. va faceti calculele , daca pentru cei 500 euro va merita sa pierdeti clienta , nu incheiati contractul si cautati alt cumparator .
6. Dacă lucrarea nu se face, pentru ca oamenii nu au bani, asta e, dacă la parafarea contractului de vânzare cumpărare, s-a achitat și 500 de euro, "datorie". Se mai întâmplă :)
7. Cumpărătorul mai are si alte apartamente în condominiu.
Bianca P.
Utilizator 15:04, 28 Iulie 2023
Domnule Adam Grecu, cheltuiala respectivă este repartizată tuturor proprietarilor, proporțional cu cota de
proprietate deținută din spațiile comune, bănuiesc. În orice caz, nu doar mie.
@ Latka
Și care ar fi relevanța acestor prezumții câtă vreme fondul de reparații a fost impus tuturor proprietarilor pe lista lunii IULIE, inclusiv cumpărătorului care deține mai multe apartamente iar fondul de reparații respectiv cei 500 Eur, pe care i-ar achita vânzătorul nu se poate restitui noului proprietar ?