Procedura de soluționare a plângerilor celor care consideră că li s-a încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim împotriva furnizorilor de curent electric sau gaze naturale va avea loc în două etape, una la nivelul furnizorului și una la nivelul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit unui ordin al ANRE publicat joi în Monitorul Oficial, care a intrat în vigoare tot de atunci. Citește articolul
Clienții care nu primesc servicii de calitate din partea furnizorilor de electricitate sau gaze naturale vor primi, începând de anul viitor, compensații de cel puțin 100 de lei (sumă fixă), la care se adaugă o compensație de suplimentară de 50 lei, calculată pe fiecare zi de întârziere, atunci când furnizorii răspund greoi la cererile clienților, după cum apare într-un Ordin nr. 83/2021 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), oficializat astăzi. Citește articolul
În cazul în care apare o avarie la un element ce ține de infrastructura critică națională sau europeană, cel ce deține terenul pe care se află elementul va trebui să permită oricând accesul reprezentanților autorităților pentru a remedia problema apărută. Asta prevede un proiect de lege pus luni în dezbatere la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Infrastructura critică conține, printre altele, sisteme de transport gaze naturale, produse petroliere, curent electric ori sisteme și rețele de comunicații sau de emisie radio-tv. În plus, proiectul stabilește că cei ce înregistrează pagube în urma intervenției vor putea fi despăgubiți. Citește articolul
Atât persoanele fizice, cât și firmele care au probleme pe care nu le-au putut soluționa direct cu furnizorul de energie electrică, de energie termică sau de gaze naturale pot cere Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), în mod gratuit, ajutor în soluționarea situației. Toate detaliile procedurii de soluționare a unor astfel de plângeri apar într-un act normativ al autorității, document ce a fost oficializat luni. Citește articolul
De puțină vreme, cel puțin teoretic, racordarea la rețelele de distribuție a gazelor naturale se face gratis pentru anumiți clienți finali. Astfel, așa cum stabilesc noile reguli din domeniu, spre deosebire de clienții finali casnici, cei noncasnici, adică brutăriile, restaurantele, dar și alte tipuri de afaceri trebuie să plătească pentru racordarea la rețele de gaze. Citește articolul
Racordarea la rețelele de distribuție a gazelor naturale se face gratis, mai nou, pentru clienții finali casnici, costurile acesteia fiind suportate de companiile distribuitoare. Pentru a se racorda gratis la rețelele de gaze, cei interesați trebuie doar să informeze distribuitorul, printr-o cerere, acesta din urmă ocupându-se apoi de toate etapele necesare racordării. Citește articolul
Cei interesați să se racordeze la rețelele de gaze naturale pot face asta gratuit, companiile distribuitoare fiind cele care suportă acum aceste costuri, potrivit unui ordin al Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), ce se aplică deja. Citește articolul
Consiliul Concurenței (CC) le reamintește consumatorilor de gaze că pot să își renegocieze contractele cu furnizorii, iar cei care fac acest lucru vor putea să ajungă să plătească cu până la 150 lei mai puțin, pe lună (sau chiar 200, în anumite situații), iarna aceasta. Posibilitatea de renegociere este un efect al liberalizării, de la 1 iulie, a pieței gazelor. Cu alte cuvinte, statul nu mai intervine în stabilirea tarifelor la gaze, ci acestea sunt negociate între furnizori și consumator. Citește articolul
Având în vedere că, de la 1 iulie, consumatorii, în cea mai mare parte, au reîncheiat contractele de gaze (pentru a se adapta noilor condiții ale pieței, de furnizare a gazului în regim concurențial și unde statul nu mai stabilește prețul), trebuie menționat că, dacă aceștia se lovesc de abuzuri din partea furnizorilor, ei pot să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Cu alte cuvinte, doar pentru că statul nu mai intervine prin stabilirea prețului, acest lucru nu înseamnă că nu mai există entități care să sancționeze comportamentele dăunătoare consumatorilor, din partea furnizorilor. Citește articolul
Consumatorii de gaze au trecut, de la 1 iulie, într-o nouă „etapă” a pieței, în sensul că aceasta s-a liberalizat în privința prețurilor. Cu alte cuvinte, statul nu mai stabilește prețul de furnizare, astfel că furnizorul și consumatorul pot să negocieze contractele de furnizare. De aceea, s-ar putea ivi multe situații necunoscute, în practică, ceea ce ar putea duce la neînțelegeri. Vestea bună, pentru consumatori, este că, în asemenea cazuri, se poate ajunge la soluționarea acelor probleme, fără a fi necesară introducerea unei acțiuni în justiție - care ar putea fi costisitoare și ar putea să dureze. Citește articolul