Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) propune noi reglementări pentru identificarea și înregistrarea câinilor, vizând în special cei proveniți din alte țări. Printre schimbările semnificative se numără obligativitatea verificării microcipului pentru câinii care rămân în România mai mult de 90 de zile, precum și noi termene pentru înregistrarea câinilor născuți în țară. Citește articolul
Firmele, persoanele fizice autorizate (PFA) sau autoritățile locale care folosesc în activitatea lor lucrătorii cu ziua trebuie să respecte o serie de obligații privind înregistrarea în Registrul zilierilor, precum și îndatoriri legate de remunerația pe care trebuie să o acorde acestor muncitori. În caz contrar amenzile pe care inspectorii de muncă le pot aplica se ridică la zeci de mii de lei. În cadrul unei recente campanii naționale de verificare a respectării Legii 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, Inspecția Muncii a aplicat amenzi de circa 200.000 lei. Citește articolul
Firmele și instituțiile publice care vor să lucreze cu interni trebuie să înregistreze înainte contractele de internship la autorități. Așa prevede, sub sancțiunea amenzii, reglementarea nu de mult intrată în vigoare pentru contractele de acest fel. Recent, Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă (ANOFM) a pus în funcțiune și un registru electronic pe care organizațiile-gazdă ale programelor de internship trebuie să-l folosească de acum înainte pentru înregistrarea internshipurilor. Citește articolul
Firmele și entitățile publice care vor vrea să lucreze cu interni nu doar că vor fi obligate să le încheie contracte de internship, dar vor trebui să înregistreze aceste contracte întru-un registru special al agențiilor de muncă, potrivit unui act normativ ce a ajuns azi în Monitorul Oficial. Dacă nu vor înregistra contractele, firmele vor putea fi amendate cu până la 20.000 de lei. Citește articolul
Începând de la 1 ianuarie, regulile privind arhivarea documentelor au fost modificate printr-un ordin al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Printre schimbările apărute se numără posibilitatea de a păstra arhiva documentelor financiar-contabile pe suport electronic, iar lista care cuprinde tipurile de acte ce trebuie păstrate timp de 5 ani a fost completată. Citește articolul