Legea prestatorului casnic va fi aplicată începând din ianuarie 2024 și stabilește că activitatea casnică este considerată o muncă necalificată ce constă în activități ocazionale desfășurate de un prestator casnic în gospodăria unei familii sau a unei persoane singure. Prestatorul casnic trebuie să aibă cel puțin 16 ani și nu poate fi un membru al familiei beneficiarului. Plata activităților casnice se va face prin tichete de activități de valoare fixă, care vor fi preschimbate în bani. Tichetele casnice vor fi supuse impozitului pe venit și contribuției la pensii, iar prestatorii casnici vor fi asigurați la sistemul public de sănătate. De asemenea, angajatorii vor putea oferi salariaților tichete pentru a plăti activitățile casnice, ca beneficii impozabile. Citește articolul
Firmele, persoanele fizice autorizate (PFA) sau autoritățile locale care folosesc în activitatea lor lucrătorii cu ziua trebuie să respecte o serie de obligații privind înregistrarea în Registrul zilierilor, precum și îndatoriri legate de remunerația pe care trebuie să o acorde acestor muncitori. În caz contrar amenzile pe care inspectorii de muncă le pot aplica se ridică la zeci de mii de lei. În cadrul unei recente campanii naționale de verificare a respectării Legii 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, Inspecția Muncii a aplicat amenzi de circa 200.000 lei. Citește articolul
Profesioniștii care activează în sistemul medical din țara noastră, de la medici și asistenți medicali până la tehnicieni dentari, dieteticeni sau fizioterapeuți, vor fi înscriși într-un registru electronic național, platformă ce va fi administrată de Ministerul Sănătății. Măsura se regăsește într-o ordonanță adoptată la începutul săptămânii de către Executiv și publicată marți în Monitorul Oficial. Registrul ajută la gestionarea mai bună a resurselor umane din cadrul sistemului de sănătate din România. Citește articolul
Curtea Constituțională a României (CCR) nu e de acord ca o parte dintre meșteșugarii tradiționali din țara noastră să primească, timp de cinci ani, o indemnizație de la autoritățile locale, a cărei valoare putea ajunge la peste 5.000 de lei. Astfel, printr-o decizie pronunțată joi, CCR a declarat neconstituțională legea ce cuprinde măsura, document ce a trecut de Parlament în vară. Citește articolul
După ce a devenit obligatorie completarea registrului electronic de evidență a zilierilor (din 25 iulie), cei care folosesc serviciile unor astfel de muncitori trebuie să se asigure că, indiferent de perioada efectivă în care zilierii lucrează pentru ei, registrul este completat zilnic, nu doar o dată. Neconformarea cu această obligație atrage amenzi de 6.000 de lei. Citește articolul
Registrul electronic al zilierilor, care a devenit obligatoriu din 25 iulie 2020 pentru firmele și PFA-urile care folosesc lucrători cu ziua, poate fi folosit atât în varianta pentru dispozitive mobile, cât și în varianta pentru desktop. Practic, până recent era disponibilă numai aplicația pentru telefoane și tablete, însă de-acum registrul este accesibil și de pe laptopuri sau desktopuri, direct pe site-ul Inspecției Muncii. Citește articolul
După ce aseară au apărut regulile oficiale pentru completarea și transmiterea registrului electronic de evidență a zilierilor, aplicația ce permite angajatorilor accesul la registru va deveni obligatorie începând de mâine. Mai precis, deși aplicația există deja de anul trecut, se stabilise ca aceasta să devină obligatorie după ce apare ordinul Ministerului Muncii cu regulile pentru completarea și transmiterea registrului zilierilor. Zilierii pot fi folosiți, în principal, de către firme și persoanele fizice autorizate (PFA). Citește articolul
Anul trecut, autoritățile din domeniul muncii au decis ca registrul tipărit prin intermediul căruia angajatorii transmit datele zilierilor cu care colaborează să fie înlocuit de o versiune electronică. Astfel, spre sfârșitul lui 2019 a fost lansat registrul electronic sub formă de aplicație mobilă, dar acesta nu este încă obligatoriu în lipsa regulilor pentru completarea și transmiterea sa. Citește articolul
De puțină vreme a fost lansat registrul electronic al zilierilor, dar utilizarea lui nu este încă obligatorie, datele zilierilor fiind înregistrate, în continuare, în registrul tipărit. Astfel, apare întrebarea: după ce angajatorii vor fi obligați să folosească registrul electronic, ce se va întâmpla cu cel tipărit? Recent, Inspecția Muncii a răspuns solicitării făcute în acest sens de către redacția noastră și a lămurit subiectul. Citește articolul
Hotelurile și pensiunile din țara noastră vor trimite autorităților fișele de cazare completate de turiștii ce le trec pragul în format electronic, potrivit unei declarații recente a ministrului turismului, Bogdan Trif. Declarația a fost făcută la semnarea unui contract de finanțare europeană a unui proiect ce vizează eficientizarea și digitalizarea activității Ministerului Turismului. Citește articolul