Fiscul elimină un număr de 11 declarații fiscale, informațiile cuprinse în acestea fiind preluate în formularele de înregistrare fiscală, al căror conținut va fi corelat cu recentele modificări aduse legislației fiscale și care vor putea fi transmise online autorităților, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat astăzi în Monitorul Oficial. Acesta va intra în vigoare în 90 de zile de la data publicării, adică începând cu data de 2 februarie 2022. Printre declarațiile pe care ANAF le elimină se numără declarația privind sediile secundare, notificarea privind modificarea anului fiscal, notificarea privind aplicarea sau încetarea aplicării sistemului de TVA la încasare, dar și notificarea privind modificarea sistemului anual sau trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit. Citește articolul
Trei proceduri și o declarație electronică, ce sunt importante pentru companii în prezent, n-au fost emise la timp de către autorități. Acestea țin atât de relația contribuabililor cu Fiscul, cât și de anumite obligații legale. Citește articolul
Versiunea electronică actualizată a declarației 700, care va permite contribuabililor efectuarea electronică a tuturor mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale, se află încă în curs de dezvoltare și testare, urmând să fie pusă la dispoziția firmelor pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a precizat instituția pentru redacția noastră. Cei de la Fisc nu oferă însă nicio informație legată de data când această versiune electronică actualizată va fi disponibilă. Deși ordinul care permite ca firmele să facă aceste demersuri a intrat în vigoare la 30 martie 2021, versiunea electronică a acestei declarații încă este neactualizată pe site-ul ANAF. Citește articolul
Schimbarea regimului de impozitare de la impozitul pe profit la cel micro ori invers și intrarea sau ieșirea din impozitul specific trebuie anunțate la Fisc în acest an, potrivit legislației în vigoare, până la data de 31 martie. Citește articolul
După ce s-a stabilit o majorare a plafonului în funcție de care se poate aplica sistemul de TVA la încasare și s-a introdus posibilitatea de a accesa mecanismul oricând în timpul anului, autoritățile fiscale au modificat azi formularele 097 și 700. Acestea sunt necesare la notificarea intrării sau ieșirii din sistemul de TVA la încasare. Citește articolul
Companiile care în 2021 sunt obligate să aplice impozitul specific, după ce anul trecut au aplicat impozitul pe profit, trebuie să notifice Fiscul despre schimbarea de regim până la data de 31 martie, conform legislației în vigoare. În același timp, firmele care ies din sfera forfetarului în anul curent trebuie să anunțe și ele Fiscul până la aceeași dată. Citește articolul
Trecerea unei firme de la impozitul pe profit la impozitul micro și intrarea sau ieșirea unei companii din impozitul specific sunt operațiuni ce trebuie anunțate anual Fiscului până la data de 31 martie. În contextul epidemiei de coronavirus, este foarte important de știut că declarațiile fiscale necesare pot fi transmise și online. Citește articolul
Până miercuri trebuie transmise declarațiile 010 -- prin care Fiscul cere datele persoanelor care țin contabilitatea --, 020, 070 și 087, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pentru luna aprilie 2019. Citește articolul
Până azi trebuie transmise declarațiile 010 -- prin care Fiscul cere datele persoanelor care țin contabilitatea --, 020, 070 și 087, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Vineri este termenul-limită până la care trebuie depuse declarațiile 010, 020 și 070, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Ca alternativă nou-introdusă, contribuabilii pot trimite formularul 700 în locul D010, D020 și D070. Citește articolul