Recentele modificări propuse sistemului de plată defalcată a TVA obligă doar firmele cu capital de stat și cele care derulează afaceri cu statul să implementeze split TVA, în timp ce restul companiilor vor putea opta pentru trecerea la noul sistem. Noile prevederi diferă în mod esențial de forma actuală a Ordonanței split TVA, care obligă toți plătitorii de TVA să aplice sistemul din 2018. În acest context, există cel puțin patru lucruri pe care antreprenorii, managerii și contabilii le pot implementa pentru a asigura o adaptare rapidă la noile cerințe. Citește articolul
Amendamentele votate marți în cadrul Comisiei de buget finanțe a Senatului schimbă profund condițiile în care plata defalcată a TVA-ului ar trebui aplicată în mod obligatoriu. Printre altele, senatorii au propus ca sistemul split TVA să fie implementat doar de către firmele care încheie contracte cu statul, urmând ca restul firmelor să aplice mecanismul în mod opțional. Senatul este prima Cameră ce va vota aprobarea Ordonanței Split TVA prin lege, Camera Deputaților fiind Forul decizional, astfel că și alte modificări vor putea interveni în viitorul apropiat. Citește articolul
Noul mecanism de plată defalcată a TVA va fi aplicat obligatoriu din 2018, însă există firme plătitoare de TVA ce vor implementa sistemul și mai devreme. În acest context, specialiștii de la Deloitte au identificat principalii pași pe care trebuie să îi aibă în vedere companiile în perioada imediat următoare, astfel încât să fie pregătite pentru aplicarea mecanismului split TVA. Citește articolul
Introducerea sistemului split TVA din 2018 reprezintă principala temă de discuție a mediului de afaceri în această perioadă, atât antreprenorii, cât și contabilii și consultanții fiscali estimând efecte negative asupra firmelor. Autoritățile române au anunțat că s-au inspirat din modelele altor țări în ceea ce privește noul mecanism de plată a TVA-ului, însă Italia, Polonia și Marea Britanie au implementat sau pregătesc implementarea unor sisteme opționale sau doar în anumite domenii de activitate, în timp ce Bulgaria a renunțat la acest sistem în urmă cu mai mult de zece ani. Citește articolul
Sistemul plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (sau split TVA) urmează să fie aplicat, în mod opțional, începând de duminica aceasta. Însă societățile înregistrate în scopuri de TVA care vor vrea să implementeze noul mecanism nu știu toate detaliile necesare, în condițiile în care Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie să mai stabilească anumite proceduri secundare de lucru. Citește articolul
Anumite transferuri de sume din conturile de TVA ale firmelor vor avea nevoie de aprobarea Fiscului, conform Ordonanței Split TVA. În acest sens, așa cum se arată într-un proiect recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), inspectorii fiscali vor fi cei care vor desfășura această activitate, motiv pentru care sindicaliștii avertizează că se va ajunge la un blocaj. Citește articolul
Implementarea sistemului de split TVA reprezintă principala provocare a mediului de afaceri în această perioadă. Conform unui sondaj derulat de către Price Waterhouse Coopers (PwC) România, aproape trei sferturi dintre companii au declarat că estimează că au nevoie de un termen de cel puțin șase luni pentru implementarea plății defalcate a TVA și doar 2% consideră că vor reuși să o facă până la 1 ianuarie 2018, termenul la care sistemul de split TVA va deveni obligatoriu. Citește articolul
Zvonurile legate de posibila aplicare a mecanismului privind plata defalcată a TVA (supranumit și split TVA) au generat dezbateri intense în spațiul public, dar și o nevoie crescândă de explicații privind aplicabilitatea sa practică. Din acest motiv, atât mediul de afaceri, cât și autoritățile au încercat să anticipeze, pe cât posibil, eventuale scenarii ce ar putea surveni în practică, astfel încât să adreseze încă din fașă toate provocările pe care asemenea proiecții le-ar fi putut genera. Așadar, de ambele părți (mediul de afaceri și autorități) a curs multă cerneală pe marginea acestui subiect în ultima vreme. Citește articolul
Chiar dacă unele firme înregistrate în scopuri de TVA vor aplica sistemul plății defalcate a taxei de la 1 octombrie 2017, cele mai multe dintre acestea vor implementa sistemul din 2018, când acesta va deveni obligatoriu. În acest context, ne-am întrebat ce se va întâmpla cu facturile emise până la finalul anului în curs și care vor fi încasate începând cu ianuarie 2018. Citește articolul
Implementarea sistemului de plată defalcată a TVA-ului și posibilele efecte negative pe care această măsură le-ar avea asupra persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA reprezintă principala temă de discuție a mediului de afaceri din această perioadă. Cu trei luni înainte ca măsura să devină obligatorie, întreprinderile ar trebui să fie preocupate de adaptarea sistemelor informatice și rezolvarea dificultăților de lichidități, după cum reiese dintr-un studiu efectuat de PricewaterhouseCoopers (PwC) la solicitarea Comisiei Europene. De asemenea, companiile ar trebui să se preocupe de identificarea unor surse de finanțare a TVA-ului pe termen scurt, în contextul în care ANAF ar putea întârzia decontările. Citește articolul