În contextul în care sistemul plății defalcate a TVA va putea fi aplicat de la 1 octombrie 2017 de către firmele doritoare, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a creat, pe site-ul propriu, posibilitatea contribuabililor de a-și afla atât propriul cont IBAN de TVA, cât și conturile partenerilor de afaceri. Fiecare firmă înregistrată în scopuri de TVA va avea cel puțin un cont special pentru încasarea și plata taxei, deschis de Trezoreria statului în mod gratuit și pentru care nu vor fi percepute comisioane. Citește articolul
Magazinele online care vând produse pentru care există posibilitatea de retur ar putea avea probleme odată cu implementarea sistemului split TVA. Practic, dacă clienții vor returna produsele după mai mult de șapte zile lucrătoare de la achiziție, firmele se vor găsi fie în situația de a acoperi din fondurile proprii TVA-ul, fie în situația de a aștepta aprobarea Fiscului pentru a transfera banii din contul de TVA către consumatori. În primul caz vorbim de o problemă temporară cu lichiditatea, iar în al doilea - de birocrație suplimentară. Citește articolul
Aplicarea sistemului split TVA din ianuarie 2018 a alertat mediul de afaceri, fiind principalul subiect de discuție al antreprenorilor, contabililor, consultanților fiscali și alți specialiști. Plata defalcată a TVA-ului va avea consecințe negative asupra lichidității companiilor, a costurilor operaționale și va genera o birocrație excesivă. De aceea, una dintre opțiunile luate în calcul pentru evitarea sau cel puțin diminuarea efectelor acestei măsuri o reprezintă divizarea activității unei companii existente prin înființarea mai multor întreprinderi neplătitoare de TVA. Citește articolul
Implementarea măsurilor prevăzute de mecanismul plății defalcate a TVA-ului nu va produce aceleași efecte asupra tuturor activităților economice. Indiferent dacă prestatorul este sau nu înregistrat în scopuri de TVA, Codul Fiscal prevede o serie de operațiuni scutite de plata acestei taxe, ceea ce înseamnă că, în cazul acestora, implementarea split TVA începând cu anul viitor nu va determina birocrația și creșterea costurilor de care vor avea parte restul persoanelor fizice impozabile înregistrate în scopuri de TVA. Citește articolul
Din contul special de TVA al firmelor înregistrate în scopuri de taxă se vor putea face, în principiu, numai operațiuni către alte conturi de TVA sau către bugetul de stat. Totuși, sumele din contul de TVA vor putea fi transferate, în anumite condiții, și în contul curent al firmelor, însă numai cu o aprobare prealabilă din partea Fiscului. Citește articolul
Firmele plătitoare de TVA sunt încurajate să aplice sistemul plății defalcate a TVA (split TVA) și înainte de implementarea sa obligatorie, adică 1 ianuarie 2018, prin acordarea unor facilități fiscale. Astfel, exprimarea opțiunii în acest sens se face între 1 octombrie și 31 decembrie 2017, printr-o notificare transmisă Fiscului. Cu alte cuvinte, vei putea beneficia de reducerea cu cinci puncte procentuale a impozitului aferent ultimului trimestru din an și dacă optezi pentru aplicarea mecanismului chiar spre finalul anului. În a treia zi de Crăciun, să zicem. Citește articolul
Implementarea măsurilor privind split TVA-ul va provoca o pierdere a lichidității persoanelor impozabile, dar și o birocrație suplimentară și costuri deloc de neglijat privind adaptarea la noile cerințe. În acest context, este de așteptat ca micii antreprenori să își continue activitatea în viitor ca persoane fizice autorizate (PFA), pentru a evita efectele plății defalcate a TVA-ului. Această tranziție de la societățile comerciale către PFA nu este nouă, fiind specifică perioadelor de criză economică și se încadrează în tendința deja manifestată pe durata acestui an. Citește articolul
Dificultățile estimate de specialiști privind folosirea conturilor de TVA deschise automat de Trezorerie, în vederea aplicării sistemului split TVA, ar putea face firmele să apeleze mai degrabă la bănci pentru conturi de TVA. În acest context, o companie s-ar putea confrunta cel puțin cu o dublare a costurilor cu comisioanele bancare, din moment ce se va dubla numărul de plăți. Totodată, ar putea interveni comisioane de administrare, costuri cu noi salariați (pentru a gestiona volumul de muncă) sau chiar costuri curente suplimentare. Citește articolul
Implementarea sistemului plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată, cunoscut în spațiul public și ca split TVA, este una dintre principalele preocupări ale antreprenorilor în această perioadă, în condițiile în care aplicarea noului mecanism presupune alocarea unor resurse suplimentare, atât din punct de vedere financiar, cât și al personalului. În acest context, firmele care au devenit plătitoare de TVA prin opțiune, fără a avea o asemenea obligație, pot solicita scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, caz în care vor scăpa de aplicarea sistemului split TVA. Citește articolul
Măsura introducerii sistemului de plată defalcată a TVA-ului (split TVA) a alertat întregul mediu de afaceri din România, scăderea lichidităților și creșterea excesivă a birocrației fiind doar două dintre problemele semnalate de contabili, consultanți fiscali sau antreprenori. Una dintre soluțiile luate în calcul pentru evitarea implementării sistemului de split TVA îl reprezintă înființarea unei societăți comerciale noi și transferul total sau parțial al activității comerciale către aceasta. Citește articolul