Un proiect de hotărâre pus recent în dezbatere va modifica normele de aplicare ale Legii 156/2000, care vizează protecția cetățenilor români care lucrează în străinătate, având în vedere o serie de modificări aduse legii în 2021. Proiectul de la Ministerul Muncii aduce noutăți în materie de digitalizare, dar și multe obligații noi pentru agenții de plasare și pentru furnizori, obligându-i, de pildă, să prezinte dovezi de conformitate cu GDPR. Contractele cu lucrătorii vor trebui, totodată, să includă mai multe clauze decât în prezent. Citește articolul
Potrivit unei recente decizii a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), dacă agentul de muncă temporară doar recrutează și pune la dispoziție angajați numai pentru companii din alte state, dar mai deloc pentru companii din același stat, unde pretinde că-și desfășoară preponderent activitatea, nu e posibilă folosirea prevederilor europene care recunosc, prin formularul A1, aplicarea unei alte legislații de asigurări sociale pentru angajații trimiși în străinătate. Citește articolul
La începutul lunii martie au intrat în vigoare condiții suplimentare pentru firmele care funcționează legal ca agenți de plasare a forței de muncă în străinătate. Iar actul normativ care a adus aceste noutăți prevede că firmele deja înființate și înregistrate la inspectoratele teritoriale de muncă (ITM) la data de 5 martie 2018 trebuie să meargă la ITM și să se reînregistreze, în noile condiții, până la data de 4 mai 2018. Citește articolul
Lista condițiilor ce trebuie îndeplinite de firmele care îi ajută pe români să semneze contracte de muncă cu angajatorii străini este acum puțin mai lungă, odată cu ultimele modificări legislative în materie. Agenți de plasare a forței de muncă nu pot fi decât firmele înregistrate cu acest obiect de activitate, iar nu și persoanele fizice, iar legea conține acum o prevedere expresă ce interzice taxarea românilor pe care-i ajută să se angajeze. Citește articolul
Firmele române care funcționează ca agenți de plasare a forței de muncă în străinătate și cele care vor vrea să presteze această activitate au acum mai multe cerințe de bifat, potrivit unui act normativ ce a intrat azi în vigoare. În raport cu Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), spre exemplu, acestea trebuie să-și procure pentru înregistrare anumite documente, să țină anumite evidențe și să le raporteze la ITM periodic, altfel riscând amenzi de câteva mii de lei. În plus, nu mai pot presta această activitate firmele în faliment sau în dizolvare. Citește articolul