Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 268 soluții astăzi

Noul newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești zilnic, în căsuța ta de email, o sinteză cu cele mai importante noutăți, analize și știri de context. Înscrie-te gratuit!

Acasă Subiect: ghid ssm angajatori
Subiect: ghid ssm angajatori
ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Medicii semnalează suspiciunile de boli profesionale și autoritățile le cercetează pentru confirmare

Rolul angajatorului în cazul depistării și cercetării bolilor profesionale este destul de redus, în sensul că acesta trebuie doar să asigure controale medicale periodice pentru salariați. Asta înseamnă că, potrivit legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), numai medicii pot semnala suspiciunile de boli profesionale, iar autoritățile sunt cele care le investighează și confirmă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Boala profesională: Ce este și din ce cauze apare la un salariat

Boala profesională apare prin exercitarea unei meserii sau profesii, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Aceasta poate avea mai multe cauze, una dintre ele fiind suprasolicitarea organismului în timpul muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

La finalizarea cercetării unui accident de muncă, firma trebuie să încheie un proces-verbal

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Octombrie 2018 | 1 | 2136

Rezultatul cercetării unui accident de muncă trebuie consemnat de angajator într-un proces-verbal de cercetare, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Practic, acesta este unul dintre documentele esențiale care trebuie să figureze în dosarul pentru cercetarea unui asemenea eveniment. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Dosarul de cercetare pentru accidentele de muncă: Cum se face și ce conține

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Septembrie 2018 | 2 | 2977

Întocmirea dosarului de cercetare este o etapă obligatorie pentru firme atunci când trebuie să investigheze un accident de muncă, reiese din legislația din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Acesta trebuie să conțină o serie întreagă de documente și să fie pregătit într-o formă anume stabilită de autorități. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Principalii pași de urmat la cercetarea internă a unui accident de muncă suferit de un salariat

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2018 | 2 | 2057

Angajatorii sunt obligați să cerceteze accidentele de muncă numai în cazurile în care există salariați care-și pierd temporar capacitatea de a lucra, în celelalte situații fiind nevoie de intervenția autorităților, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM). În acest sens, companiile trebuie să urmeze anumiți pași la investigarea unui accident de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Numai anumite accidente de muncă trebuie cercetate de către companie

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Septembrie 2018 | 1 | 998

Cercetarea accidentelor de muncă este obligatorie, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM), însă angajatorii se pot ocupa de investigarea acestor evenimente numai atunci când există cazuri de incapacitate temporară de muncă. În celelalte cazuri, cercetarea o fac autoritățile statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Evidența obligatorie a accidentelor de muncă: Firma trebuie să folosească trei registre diferite

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Septembrie 2018 | 1 | 1439

Printre obligațiile angajatorilor pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM) se numără cea a ținerii unei evidențe a accidentelor de muncă, potrivit legislației în vigoare. Mai precis, este vorba de trei registre diferite. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Accidentele de muncă ale salariaților trebuie raportate autorităților

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Septembrie 2018 | 1 | 3674

Una dintre obligațiile pe care le au angajatorii, în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), este raportarea accidentelor de muncă suferite de salariații proprii. Concret, nu doar inspectoratele teritoriale de muncă trebuie notificate, ci și alte autorități ale statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Accident de muncă este considerat și cel de circulație, dacă salariatul pățește ceva în trafic

Accidentul de circulație este un alt tip de accident de muncă de care ar trebui să știe angajatorii, mai ales dacă acordă salariaților mașini de serviciu. Potrivit legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), accidentul de circulație este cel produs în timpul circulației pe drumurile publice sau cel generat de traficul rutier, dacă salariatul implicat își îndeplinea sarcinile de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Accidentul de traseu: Firma e responsabilă dacă salariatul pățește ceva în drum spre serviciu

Un tip de accident de muncă poate mai puțin cunoscut este accidentul de traseu. Mai exact, este vorba de accidentul petrecut pe drumul obișnuit pe care-l face un salariat ca să ajungă zilnic de acasă la serviciu și invers, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Citește articolul