„Telemunca a ajutat companiile de pretutindeni să evolueze și să supraviețuiască pandemiei COVID-19, dar a crescut riscul lucrătorilor de a dezvolta afecțiuni musco-scheletice și psihosociale”, începe sumarul raportului recent al Agenției Europene de Sănătate și Securitate în Muncă (SSM) pe tema telemuncii și riscurilor de SSM. Plecând de la studii realizate în statele europene și de la cele efectuate chiar de Agenție, de la legislațiile statelor membre și de la experiențele practice din ultimul an și jumătate, agenția europeană face o trecere în revistă a riscurilor, beneficiilor și aspectelor de perspectivă în privința lucrului de acasă. Citește articolul
Conform Legii nr. 319/2006 și a normelor sale de aplicare, stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, înregistrarea și raportarea accidentelor de muncă și analiza accidentelor în vederea determinării acțiunilor preventive/corective sunt obligatorii pentru toate locațiile și departamentele ce desfășoară orice tip de activitate. Iată cum trebuie să procedeze un angajator care se confruntă cu un accident de muncă, potrivit legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Citește articolul
Chiar şi firmele care lucrează cu furnizori de servicii în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă (SSM) trebuie să prevadă în regulamentul lor intern regulile din acest domeniu care trebuie respectate de salariaţi, au afirmat specialiştii într-o conferinţă recentă avocatnet.ro. Citește articolul
Deoarece 28 aprilie este Ziua mondială pentru securitate și sănătate în muncă (SSM), redacția noastră reamintește angajatorilor principalele obligații pe care le au față de salariați. Totodată, aducem în față un fapt îngrijorător - numărul de controale pe domeniul muncii este în scădere de la an la an. Citește articolul
Evaluarea riscului de accident și îmbolnăvire profesională este o procedură reglementată de foarte mult timp ca parte integrantă din documentația ce ține de Securitatea și Sănătatea în Muncă (SSM). Alături de planul de prevenție, sunt documente dinamice, ce trebuie să fie actualizate ori de câte ori circumstanțele o cer (de exemplu, în urma unui accident de muncă, când apar schimbări în fluxul tehnologic, echipamente sau proceduri de lucru noi sau atunci când avem de-a face cu un context epidemiologic aparte, așa cum este cel din prezent). Citește articolul
În perioadele din an în care se înregistrează temperaturi extreme, fie în timpul verii, fie în timpul iernii, angajatorii sunt obligați să ia măsuri pentru protecția salariaților proprii, prevede legislația sănătății și securității în muncă (SSM). Cei care neglijează condițiile de muncă recomandate prin lege riscă amenzi de câteva mii de lei. Citește articolul
Experiența de teren din ultimii 14 ani a echipei Eurofin a arătat că cea mai mare parte a managerilor se concentrează pe core businessul pentru care au fost angajați și au tendința să ignore obligațiile și responsabilitățile pe care le au din punct de vedere al securității și sănătății în muncă (SSM) pentru oamenii aflați în subordine la locul de muncă, indiferent că știu sau nu pe deplin care sunt acestea. Citește articolul
România este încă departe de o "cultură a protecției angajatului" în condițiile în care actuala legislație din domeniul sănătații și securității în muncă (SSM), așa cum e concepută, pune foarte mult accent pe "producția de documente" și completarea fișelor și mai puțin pe acțiuni concrete care să protejeze realmente angajatul. Citește articolul
Anul 2019 înseamnă pentru inspectorii muncii, în special, verificarea respectării obligațiilor din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), precum și a relațiilor de muncă dintre angajator și angajat. Acestea vor fi principalele nereguli căutate de inspectorii muncii în acest an, tendință comunicată și regăsită în programele-cadru de acțiuni anuale elaborate de Inspecția Muncii. De exemplu, printre acțiunile pregătite în primul trimestru se află verificarea stadiului normalizării locurilor de muncă la angajatorii care au obținut reînnoirea avizului de încadrare a locurilor de muncă în condiții deosebite și monitorizarea riscurilor existente la locurile de muncă din microintrepinderi (până la nouă angajați). În baza acestora, echipa Eurofin face câteva recomandări esențiale și practice în 2019 pentru buna desfășurare a organizației din care faceți parte. Citește articolul
Costurile pentru securitatea și sănătatea în muncă (SSM) a angajaților pot fi numeroase, dar în cele ce urmează vom reda o listă minimală a acestora cu cheltuieli ce nu pot fi evitate, listă ce poate fi completată în funcție de specificul fiecărui tip de activitate. Citește articolul