Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 880 soluții astăzi
Acasă Subiect: ghid ssm angajatori
Subiect: ghid ssm angajatori
ACCES PREMIUM

Evaluarea riscului de accident și îmbolnăvire profesională în cazul epidemiei de SARS-CoV-2: Ce presupune și ce riscă firmele care nu o fac

Evaluarea riscului de accident și îmbolnăvire profesională este o procedură reglementată de foarte mult timp ca parte integrantă din documentația ce ține de Securitatea și Sănătatea în Muncă (SSM). Alături de planul de prevenție, sunt documente dinamice, ce trebuie să fie actualizate ori de câte ori circumstanțele o cer (de exemplu, în urma unui accident de muncă, când apar schimbări în fluxul tehnologic, echipamente sau proceduri de lucru noi sau atunci când avem de-a face cu un context epidemiologic aparte, așa cum este cel din prezent). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Firmele sunt obligate să-și protejeze salariații în perioadele cu temperaturi extreme. Ce amenzi riscă angajatorii în această perioadă

În perioadele din an în care se înregistrează temperaturi extreme, fie în timpul verii, fie în timpul iernii, angajatorii sunt obligați să ia măsuri pentru protecția salariaților proprii, prevede legislația sănătății și securității în muncă (SSM). Cei care neglijează condițiile de muncă recomandate prin lege riscă amenzi de câteva mii de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Responsabilitățile managerilor de firmă în domeniul SSM: Între mituri și obligații legale

Experiența de teren din ultimii 14 ani a echipei Eurofin a arătat că cea mai mare parte a managerilor se concentrează pe core businessul pentru care au fost angajați și au tendința să ignore obligațiile și responsabilitățile pe care le au din punct de vedere al securității și sănătății în muncă (SSM) pentru oamenii aflați în subordine la locul de muncă, indiferent că știu sau nu pe deplin care sunt acestea. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

De ce riscurile profesionale pot afecta firmele și ce câștigă acestea dacă acordă importanță securității și sănătății în muncă

România este încă departe de o "cultură a protecției angajatului" în condițiile în care actuala legislație din domeniul sănătații și securității în muncă (SSM), așa cum e concepută, pune foarte mult accent pe "producția de documente" și completarea fișelor și mai puțin pe acțiuni concrete care să protejeze realmente angajatul. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

SSM 2019: Cinci recomandări de început de an pentru angajatori, pentru a evita problemele cu inspectorii muncii

Anul 2019 înseamnă pentru inspectorii muncii, în special, verificarea respectării obligațiilor din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), precum și a relațiilor de muncă dintre angajator și angajat. Acestea vor fi principalele nereguli căutate de inspectorii muncii în acest an, tendință comunicată și regăsită în programele-cadru de acțiuni anuale elaborate de Inspecția Muncii. De exemplu, printre acțiunile pregătite în primul trimestru se află verificarea stadiului normalizării locurilor de muncă la angajatorii care au obținut reînnoirea avizului de încadrare a locurilor de muncă în condiții deosebite și monitorizarea riscurilor existente la locurile de muncă din microintrepinderi (până la nouă angajați). În baza acestora, echipa Eurofin face câteva recomandări esențiale și practice în 2019 pentru buna desfășurare a organizației din care faceți parte. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

SSM: Ce costuri estimative trebuie să suporte orice companie pentru salariații proprii

Eurofin Consult în Resurse umane
28 Decembrie 2018 | 1 | 1687

Costurile pentru securitatea și sănătatea în muncă (SSM) a angajaților pot fi numeroase, dar în cele ce urmează vom reda o listă minimală a acestora cu cheltuieli ce nu pot fi evitate, listă ce poate fi completată în funcție de specificul fiecărui tip de activitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Opt probleme ale legislației SSM și cum ar putea fi rezolvate acestea

Toate principiile generale legate de câmpul muncii, de la prevenirea riscurilor profesionale, protecția sănătății și securității lucrătorilor sau eliminarea factorilor de risc, până la accidente de muncă, informare, instruirea angajaților și a reprezentanților lor, precum și direcțiile generale pentru implementarea acestor principii, sunt stabilite de Legea nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă. Cum orice lege este perfectibilă și acest act cu regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM) necesită, în opinia specialiștilor din domeniu, o serie de completări sau modificări. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Procedură explicată: Ce are de făcut angajatorul atunci când se produce un accident de muncă

Eurofin Consult în Resurse umane
28 Noiembrie 2018 | 1 | 3605

Conform Legii nr. 319/2006 și a normelor sale de aplicare, stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, înregistrarea și raportarea accidentelor de muncă și analiza accidentelor în vederea determinării acțiunilor preventive/corective sunt obligatorii pentru toate locațiile și departamentele ce desfășoară orice tip de activitate. Iată cum trebuie să procedeze un angajator care se confruntă cu un accident de muncă, potrivit legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Zece nereguli de securitate și sănătate găsite de obicei în controalele la firme și cum pot fi rezolvate

Eurofin Consult în Resurse umane
16 Noiembrie 2018 | 1 | 3077

Reprezentanții Inspecției Muncii desfășoară lunar controale la companii, inclusiv pe domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), aplicând amenzi consistente celor care nu respectă legislația. În aceste condiții, iată care sunt cele mai frecvente nereguli constatate de autorități în domeniul SSM și cum pot fi acestea rezolvate. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Companiile care încalcă legislația SSM riscă și amenzi penale de până la 1,2 milioane de lei

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Noiembrie 2018 | 0 | 1765

În cazurile în care nu se iau sau nu se respectă măsurile legale ce țin de domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), în acest fel fiind creat un pericol iminent de accidentare sau îmbolnăvire, companiile riscă amenzi penale care pot ajunge până la 1,2 milioane de lei. Practic, aceste amenzi prevăzute de Codul penal, în plus față de amenzile contravenționale din Legea SSM, sunt pentru cazurile cele mai grave. Citește articolul