Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 267 soluții astăzi

Noul newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești zilnic, în căsuța ta de email, o sinteză cu cele mai importante noutăți, analize și știri de context. Înscrie-te gratuit!

Acasă Subiect: recomandari ssm
Subiect: recomandari ssm
ACCES PREMIUM

Evaluarea riscului de accident și îmbolnăvire profesională în cazul epidemiei de SARS-CoV-2: Ce presupune și ce riscă firmele care nu o fac

Evaluarea riscului de accident și îmbolnăvire profesională este o procedură reglementată de foarte mult timp ca parte integrantă din documentația ce ține de Securitatea și Sănătatea în Muncă (SSM). Alături de planul de prevenție, sunt documente dinamice, ce trebuie să fie actualizate ori de câte ori circumstanțele o cer (de exemplu, în urma unui accident de muncă, când apar schimbări în fluxul tehnologic, echipamente sau proceduri de lucru noi sau atunci când avem de-a face cu un context epidemiologic aparte, așa cum este cel din prezent). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

De ce riscurile profesionale pot afecta firmele și ce câștigă acestea dacă acordă importanță securității și sănătății în muncă

România este încă departe de o "cultură a protecției angajatului" în condițiile în care actuala legislație din domeniul sănătații și securității în muncă (SSM), așa cum e concepută, pune foarte mult accent pe "producția de documente" și completarea fișelor și mai puțin pe acțiuni concrete care să protejeze realmente angajatul. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

SSM 2019: Cinci recomandări de început de an pentru angajatori, pentru a evita problemele cu inspectorii muncii

Anul 2019 înseamnă pentru inspectorii muncii, în special, verificarea respectării obligațiilor din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), precum și a relațiilor de muncă dintre angajator și angajat. Acestea vor fi principalele nereguli căutate de inspectorii muncii în acest an, tendință comunicată și regăsită în programele-cadru de acțiuni anuale elaborate de Inspecția Muncii. De exemplu, printre acțiunile pregătite în primul trimestru se află verificarea stadiului normalizării locurilor de muncă la angajatorii care au obținut reînnoirea avizului de încadrare a locurilor de muncă în condiții deosebite și monitorizarea riscurilor existente la locurile de muncă din microintrepinderi (până la nouă angajați). În baza acestora, echipa Eurofin face câteva recomandări esențiale și practice în 2019 pentru buna desfășurare a organizației din care faceți parte. Citește articolul