În contextul noilor reguli de TVA privind comerțul electronic aplicabile de la 1 iulie, formularul 085 a fost actualizat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), pentru a putea fi folosit și de către persoanele impozabile din România care optează pentru stabilirea locului livrării în cazul vânzărilor intracomunitare de bunuri la distanță, potrivit unui ordin publicat marți în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Așadar, formularul menționat a fost adaptat la noile dispoziții legale care se aplicau deja. Citește articolul
Intrarea în sistemul de TVA la încasare se poate face oricând în timpul anului, de la o perioadă fiscală la alta, și nu numai în luna ianuarie sau la data înregistrării în scopuri de TVA, potrivit modificărilor intervenite în acest sens în prima parte a acestui an. În același timp, ieșirea din sistem poate fi făcută fie până la data de 20 a lunii următoare perioadei fiscale în care persoana impozabilă a depășit plafonul prevăzut de lege, dacă acest demers este obligatoriu, sau în perioada 1 - 20 a oricărei luni, dacă este opțional. Aceste demersuri se fac prin intermediul formularelor 097 și 700. Citește articolul
În contextul în care Codul fiscal a fost modificat recent pentru a acomoda noile reguli de TVA pentru comerțul electronic, aplicabile, de la 1 iulie 2021, în toate statele membre UE, vă prezentăm prevederile referitoare la locul de prestare a serviciilor. Acestea sunt valabile, potrivit unei informări a Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice (DGRFP) Iași, atât în cazul în care prestatorul şi beneficiarul sunt stabiliţi în aceeaşi ţară, cât și în cazul în care aceștia sunt stabiliți în ţări diferite, însă există totuși diferenţe privind modul de declarare şi plată în cel de-al doilea caz. Citește articolul
Potrivit noilor reguli de TVA privind comerțul electronic, importul mărfurilor declarate cu un număr valid de identificare în scopuri de TVA în Import One Stop Shop (IOSS) este scutit de TVA, în scopul evitării dublei impuneri, însă, după cum a subliniat Direcția Generală a Vămilor (DGV) într-un anunț publicat luni pe site-ul instituției, în cazul nedepunerii declarației vamale cu set redus de date (DVSRD), se va utiliza mecanismul standard de colectare a TVA la import. Astfel, mărfurile vizate vor fi eliberate doar după plata TVA-ului și emiterea chitanței vamale. Citește articolul
Autoritatea vamală nu solicită niciun fel de tarif sau taxă în scopul atribuirii numărului EORI, aceasta fiind realizată în mod gratuit, potrivit unei informări publicate luni pe site-ul Direcției Generale a Vămilor (DGV). Clarificarea vine în contextul în care, după apariția recentă a noilor reguli de TVA privind comerțul electronic în cadrul Uniunii Europene (UE), instituția a primit sesizări privind solicitarea, în numele DGV, a achitării anumitor taxe în acest sens. Citește articolul
Atunci când hotărăști să ai propria afacere, trebuie să iei mai multe decizii, odată ce firma este înmatriculată la Registrul Comerțului. Una dintre ele are legătură cu înregistrarea ca plătitor de TVA sau nu, mai ales că această hotărâre vine cu mai multe implicații din punct de vedere contabil. Citește articolul
Implementarea SAF-T (Standard Audit File for Taxation – Fișierul Standard de Audit pentru Taxe), ca parte a procesului de digitalizare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), prinde contur și în România. Marii contribuabili care, potrivit celor mai recente informații venite din partea autorităților, vor fi obligați să realizeze raportările către ANAF prin intermediul noului sistem, începând cu 1 ianuarie 2022, au la dispoziție detaliile tehnice actualizate pe baza cărora trebuie să înceapă implementarea SAF-T. Citește articolul
Numărul EORI nu trebuie completat în declarația vamală cu set redus de date în situația în care aceasta se depune prin intermediul unui reprezentant, adică prin reprezentare indirectă, potrivit unei informări publicate miercuri pe site-ul Direcției Generale a Vămilor (DGV). Pe de altă parte, dacă declarația se depune prin reprezentare directă, numărul EORI devine obligatoriu pentru persoana care primește mărfurile, aceasta fiind, astfel, importator ce are totodată calitatea de declarant. Clarificarea vine în contextul apariției noilor reguli de TVA privind comerțul electronic în cadrul Uniunii Europene (UE). Citește articolul
În contextul în care, de la 1 iulie, se aplică noi reguli de TVA privind comerțul electronic, vă prezentăm principalele criterii de care ar trebui să se țină cont în momentul în care se alege forma de organizare juridică în cazul comercializării online a bunurilor, când trebuie luată o decizie în sensul în care se optează fie pentru PFA, fie pentru SRL în scopul desfășurării acestei activități. Citește articolul
Comercializarea online de bunuri, cum ar fi vânzarea pe rețelele sociale precum Facebook sau Instagram, se poate face doar în mod ocazional, de către persoanele fizice, fără înființarea unei forme juridice de organizare. În acest caz, spun specialiștii, vânzările de bunuri utilizate în scop personal nu ar trebui să fie supuse TVA. Pe de altă parte însă, cu precădere dacă vânzarea se realizează în mod constant, aceasta devine o activitate pentru care este necesară înfiinţarea unei societăţi sau înregistrarea ca PFA, vânzătorul putând fi astfel considerat persoană impozabilă din perspectiva TVA, cu diferite implicații, de la caz la caz. Citește articolul