Șoferii care își parchează mașinile pe trotuare fără a lăsa un metru liber pentru pietoni vor risca amenzi usturătoare, care ar putea ajunge până la câteva mii de lei, potrivit unei propuneri legislative adoptate tacit la Senat, fără să fie discutată în plen și supusă votului. Citește articolul
O serie de schimbări recente la Regulamentul pentru aplicarea Codului rutier vor da curând șoferilor posibilitatea să afle atât numărul punctelor de penalizare aplicate de polițiști, cât și istoricul altor sancțiuni rutiere primite. Citește articolul
Până la urmă, modul de calcul al punctului-amendă nu va fi schimbat pentru a se raporta la indicele social de referință (ISR), modificare ce ar fi dus la reducerea nivelului amenzilor aplicate șoferilor pentru nerespectarea legislației rutiere. Proiectul de lege prin care se propusese măsura a fost respins definitiv azi la Camera Deputaților. Citește articolul
Conducătorii auto care au încălcat regulile de circulație într-un alt județ decât cel în care locuiesc ar fi putut să conteste amenda primită la judecătoria din localitatea de domiciliu sau de care aparține acea localitate, nu acolo unde a fost constatată contravenția, dar propunerea de act normativ ce prevedea asta a fost respinsă definitiv marți. Citește articolul
Au trecut deja doi ani de la momentul în care șoferii ar fi trebuit să poată plăti amenzile rutiere primite într-un cont unic. Din cauză că nu era operațional acel cont, însă, posibilitatea de a îl folosi, efectiv, a tot fost amânată. Neștiind, cu certitudine, care e situația acum, i-am solicitat Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) să ne comunice dacă a avut loc operaționalizarea contului. Însă nici măcar acum nu avut loc acest lucru, din cauza unor tehnicități. Mai mult, nu am primit nicio informație (nici măcar orientativă) cu privire la data de la care va putea fi folosit contul unic respectiv. Citește articolul
De la cum trebuie să arate un proces-verbal de sancționare, la cum poate fi contestată amenda, la termene de prescriere, este important pentru șoferii amendați să înțeleagă toate elementele care au legătură cu o sancțiune. Uneori, acest lucru i-ar putea ajuta să scape de plata unei sancțiuni sau, măcar, să știe în cât timp o pot plăti la o valoare mult mai redusă. De asemenea, ei trebuie să știe că nu vor mai fi amendați în două noi situații. Citește articolul
Șoferii ar fi trebuit, de la începutul lui 2019, să poată utiliza un cont unic pentru a plăti amenzile rutiere primite. Acest lucru nu a fost posibil, însă, din cauză că acel cont nu a fost operaționalizat. De aceea, am și trimis o solicitare Ministerului de Interne, prin care am cerut clarificarea situației. Instituția ne-a răspuns că nici la această dată acel cont nu este operațional, din cauza lipsei unor norme de punere în aplicare. Citește articolul
Anul 2018 a adus noutăți importante în domeniul amenzilor rutiere. Șoferii au acum la dispoziție 15 zile (nu 48 de ore) ca să plătească amenzi mai mici decât cele dispuse de polițiștii rutieri, doar că nu mai pot să plătească pe loc agenților niciun leu. Ca să completeze legislația actualizată, un proiect de act normativ a fost pus recent în dezbatere pentru reglementarea modalităților oficiale de plată a acestor amenzi. Citește articolul
Șoferii care sunt sancționați contravențional vor putea, de la 1 ianuarie 2019, să plătească amenda primită într-un cont unic, conform unui act normativ al Ministerului Finanțelor. Deși posibilitatea în sine nu e nouă, era nevoie de adoptarea unui ordin prin care să se implementeze măsura. Citește articolul
Legislația privind circulația rutieră în vigoare prevede amenzi consistente nu numai pentru faptele grave, dar și pentru unele pe care șoferii le consideră neimportante, aceștia așteptându-se ca polițiștii să le treacă cu vederea și să nu le sancționeze. Astfel, conducătorii auto din țara noastră pot primi amenzi destul de mari pentru că nu semnalizează, pentru că circulă cu plăcuțele de înmatriculare murdare sau pentru că ascultă muzică prea tare în mașină. Citește articolul