Conducătorii auto care au încălcat regulile de circulație într-un alt județ decât cel în care locuiesc ar fi putut să conteste amenda primită la judecătoria din localitatea de domiciliu sau de care aparține acea localitate, nu acolo unde a fost constatată contravenția, dar propunerea de act normativ ce prevedea asta a fost respinsă definitiv marți. Citește articolul
Au trecut deja doi ani de la momentul în care șoferii ar fi trebuit să poată plăti amenzile rutiere primite într-un cont unic. Din cauză că nu era operațional acel cont, însă, posibilitatea de a îl folosi, efectiv, a tot fost amânată. Neștiind, cu certitudine, care e situația acum, i-am solicitat Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) să ne comunice dacă a avut loc operaționalizarea contului. Însă nici măcar acum nu avut loc acest lucru, din cauza unor tehnicități. Mai mult, nu am primit nicio informație (nici măcar orientativă) cu privire la data de la care va putea fi folosit contul unic respectiv. Citește articolul
De la cum trebuie să arate un proces-verbal de sancționare, la cum poate fi contestată amenda, la termene de prescriere, este important pentru șoferii amendați să înțeleagă toate elementele care au legătură cu o sancțiune. Uneori, acest lucru i-ar putea ajuta să scape de plata unei sancțiuni sau, măcar, să știe în cât timp o pot plăti la o valoare mult mai redusă. De asemenea, ei trebuie să știe că nu vor mai fi amendați în două noi situații. Citește articolul
Șoferii ar fi trebuit, de la începutul lui 2019, să poată utiliza un cont unic pentru a plăti amenzile rutiere primite. Acest lucru nu a fost posibil, însă, din cauză că acel cont nu a fost operaționalizat. De aceea, am și trimis o solicitare Ministerului de Interne, prin care am cerut clarificarea situației. Instituția ne-a răspuns că nici la această dată acel cont nu este operațional, din cauza lipsei unor norme de punere în aplicare. Citește articolul
Anul 2018 a adus noutăți importante în domeniul amenzilor rutiere. Șoferii au acum la dispoziție 15 zile (nu 48 de ore) ca să plătească amenzi mai mici decât cele dispuse de polițiștii rutieri, doar că nu mai pot să plătească pe loc agenților niciun leu. Ca să completeze legislația actualizată, un proiect de act normativ a fost pus recent în dezbatere pentru reglementarea modalităților oficiale de plată a acestor amenzi. Citește articolul
Șoferii care sunt sancționați contravențional vor putea, de la 1 ianuarie 2019, să plătească amenda primită într-un cont unic, conform unui act normativ al Ministerului Finanțelor. Deși posibilitatea în sine nu e nouă, era nevoie de adoptarea unui ordin prin care să se implementeze măsura. Citește articolul
Legislația privind circulația rutieră în vigoare prevede amenzi consistente nu numai pentru faptele grave, dar și pentru unele pe care șoferii le consideră neimportante, aceștia așteptându-se ca polițiștii să le treacă cu vederea și să nu le sancționeze. Astfel, conducătorii auto din țara noastră pot primi amenzi destul de mari pentru că nu semnalizează, pentru că circulă cu plăcuțele de înmatriculare murdare sau pentru că ascultă muzică prea tare în mașină. Citește articolul
Foarte mulți șoferi nu semnalizează când schimbă direcția de mers, nu poartă centură de siguranță sau trec pe galben. Aparent, faptele nu sunt foarte grave. Însă astfel de fapte, precum și altele asemănătoare, pot atrage amenzi ridicate. Citește articolul
Dacă agentul constatator al contravenției nu scrie pe procesul-verbal și codul numeric personal (CNP) al celui care a încălcat legea, procesul-verbal va fi considerat nul, potrivit unui de act normativ care vizează modificarea procedurii de achitare a amenzilor contravenționale și care a intrat chiar astăzi în vigoare. Totodată, începând de astăzi, termenul în care amenzile pot fi plătite la jumătate a fost majorat de la 48 de ore la 15 zile. Citește articolul
Şoferii care depăşesc limitele legale de viteză riscă sancţiuni care pot varia de la o amendă minimă până la suspendarea permisului de conducere pentru 90 de zile. În plus, şoferii care circulă la limita dintre viteza regulamentară şi depăşirea ilegală a vitezei nu pot contesta sancţiunile în baza marjei de eroare a aparatelor radar. Citește articolul