Numai 10% dintre consumatori și-au schimbat furnizorul de curent în urma liberalizării pieței de energie electrică, potrivit unei declarații recente a ministrului energiei, cu toate că termenul pentru a semna un nou contract de furnizare de electricitate, mai avantajos, este 30 iunie. Încheierea unui contract pe piaṭa concurenţială cu orice furnizor licenṭiat reprezintă un drept, nu o obligație a consumatorilor, însă, cei care nu decid până la termenul stabilit înseamnă că doresc serviciul universal, care, de principiu, e mai scump. Citește articolul
În condițiile liberalizării, de la începutul anului, a pieței de energie electrică, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a amendat, acum câteva zile, mai mulți furnizori de electricitate din țara noastră, deoarece aceștia nu au respectat prevederile legale privind frecvența de emitere a facturii și pentru facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsurare. În acest context, prezentăm azi detalii legate de facturarea electricității, respectiv la ce intervale se emit facturile și ce consum este luat în calcul la facturare, așa cum ne-au fost transmise luni de ANRE. Citește articolul
Dacă programul Casa Verde, destinat finanţării instalării de panouri fotovoltaice, a fost operaţionalizat la începutul lunii februarie, iar Administraţia Fondului de Mediu (AFM) urmează să plătească toate restanţele pe care le are din programul de anul trecut, finanţarea prin „Casa Eficientă Energetic” a lucrărilor făcute de persoanele fizice pentru eficientizarea consumului de energie în locuinţe este blocată, din cauza lipsei de personal suficient în cadrul AFM pentru a evalua cele peste 2.000 de cereri depuse. Citește articolul
Cei care doresc să se racordeze la reţeaua de electricitate o pot face, în mod gratuit, doar cu plata verificării dosarului de instalaţie, sau vor putea suporta ei costurile necesare pentru proiectarea şi execuţia instalaţiilor de racordare, urmând ca, apoi, să îşi recupereze banii de la distribuitorii de energie electrică, în cinci tranşe anuale egale, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Citește articolul
Așa cum s-a stabilit în mai 2020, în contextul pandemiei de coronavirus, pe perioada stării de alertă, furnizorii de curent, gaze, apă, canalizare și salubritate nu pot debranșa clienții în nicio situație. Totuși, pentru că mulți clienți, cu precădere cei din zona non-casnică, profită de această situație și nu-și plătesc facturile, autoritățile intenționează să modifice legislația, a declarat luni Niculae Havrileţ, secretar de stat în Ministerul Energiei. Citește articolul
Atunci când vor dori să schimbe furnizorul, atât clienții casnici, cât și cei noncasnici mici vor trebui să comunice furnizorului, odată cu notificarea de schimbare a acestuia, și indexul autocitit, potrivit unui proiect de ordin pus marți în dezbatere publică de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Citește articolul
Regulile stabilite de ghidul de finanțare a programului ce permite celor interesați să solicite bani de la stat pentru instalarea de sisteme fotovoltaice pentru generarea de energie electrică din surse total ecologice au fost modificate luni, după ce un ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a fost oficializat. Citește articolul
Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a lansat, începând de astăzi, un call-center dedicat procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, în contextul în care piaţa de energie electrică s-a liberalizat din 1 ianuarie 2021 şi foarte puţin clienţi casnici înţeleg ce presupune această schimbare. Citește articolul
Distribuitorii de energie electrică vor fi obligați să conecteze gratis clienții casnici la rețelele pe care le administrează, urmând să-și recupereze costurile de racordare din facturile consumatorilor, potrivit unei legi ce se va aplica începând de mâine. De fapt, această lege introduce obligația și pentru distribuitorii de energie electrică, după ce, în octombrie, racordarea la gaze a devenit gratuită pentru clienții finali casnici. Citește articolul
Atât persoanele fizice, cât și firmele care au probleme pe care nu le-au putut soluționa direct cu furnizorul de energie electrică, de energie termică sau de gaze naturale pot cere Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), în mod gratuit, ajutor în soluționarea situației. Toate detaliile procedurii de soluționare a unor astfel de plângeri apar într-un act normativ al autorității, document ce a fost oficializat luni. Citește articolul