Toate cheltuielile cu servicii intragrup, ce sunt prestate de entități afiliate nerezidente în România, o să devină nedeductibile în cazul plătitorilor de impozit pe profit, conform unui proiect de lege adoptat luni la Senat. Mai precis, este vorba de serviciile de management, consultanță, asistență și nu numai. În prezent, cheltuielile cu serviciile intragrup reprezintă unul dintre principalele subiecte abordate în cadrul inspecțiilor fiscale. Citește articolul
Regimul impozitului pe veniturile microîntreprinderilor urmează să sufere, la 1 ianuarie 2024, noi modificări importante, conform unei ordonanțe de urgență recent oficializate. În principal, vorbim de reguli mai dure pentru acest regim, care vor duce la un nou val de treceri către impozitul pe profit, după cel din anul 2023. Citește articolul
Un nou calup consistent de modificări fiscale privind impozitul micro, impozitul pe profit, taxele salariale (și nu numai) este cuprins într-o ordonanță de urgență oficializată vineri. Majoritatea măsurilor din aceasta fuseseră vehiculate în spațiul public, pe surse, și în lunile premergătoare oficializării Legii reformei fiscale, dar Guvernul păruse să renunțe la ele pe moment. Citește articolul
Ca o regulă generală, ținând cont de prevederile art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, impozitul pe veniturile microîntreprinderilor este optional, începând din 2023, și poate fi aplicat o singură dată. Citește articolul
Începând cu 1 Ianuarie 2022, prin Legea 322/2021 a fost introdus un mecanism prin intermediul căruia, în măsura în care la nivelul unui an fiscal sponsorizările/actele de mecenat/bursele private acordate de un contribuabil nu ating plafonul anual, calculat potrivit legii, contribuabilul să poată opta pentru redirecționarea din impozitul achitat a sumei aferente plafonului neutilizat. Citește articolul
Companiile care-și achită trimestrial, la termen, impozitul micro și impozitul pe profit ar putea beneficia, în viitor, de o bonificație de 3%, pe care s-o folosească pentru investiții, conform unui proiect de lege adoptat luni la Senat. Citește articolul
Istoric vorbind, stimulentele fiscale au fost o parte integrantă a setului de mecanisme fiscale pe care statele lumii le-au folosit pentru atragerea investițiilor străine directe. Facilitățile fiscale pentru companii capătă diverse forme (spre exemplu, amortizări accelerate, posibilitatea reportării pierderilor, deducerea suplimentară a cheltuielilor de cercetare-dezvoltare, posibilitatea de consolidare fiscală) și au fost, în general, introduse în scopul de a sprijini fie obiective economice mai largi, cum ar fi crearea de locuri de muncă sau nevoia de a atrage investiții străine directe, fie strategice, de exemplu facilitarea digitalizării, tranziția energetică și altele. Citește articolul
În cazul mașinilor electrice și hibride cu maximum nouă scaune de pasageri, cheltuielile cu amortizarea ar putea deveni deductibile, la plătitorii de impozit pe profit, în limita a 2.500 lei pe lună, potrivit unei propuneri legislative recente. Citește articolul
O companie verificată online recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) s-a trezit cu o impunere suplimentară după ce inițial declarase că n-are de plătit impozit pe profit pentru anul 2022. Citește articolul
În octombrie 2023 au apărut noi schimbări atât în privința listei țărilor riscante din punct de vedere al spălării banilor, cât și în privința listei țărilor necooperante din punct de vedere fiscal. Ambele liste pot duce la obligativitatea firmelor din România de a depune declarația anuală de beneficiar real, însă, în același timp, a doua listă poate influența și rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit. Citește articolul