Orice companie, in orice moment, poate incerca sa-si negocieze contractul de chirie astfel incat sa obtina o reducere sub forma unor luni gratuite. Pentru a nu avea probleme la un eventual control, managerii trebuie sa se asigure ca din contract reiese clar ca perioada reprezinta un discount comercial si nu o simpla gratuitate. Consultantii Accace, unul dintre liderii din Europa Centrala si de Est in zona serviciilor de outsourcing si consultanta, explica tratamentul contabil corect al discounturilor comerciale. Citește articolul
Atat convulsiile politice interne, mediul economic in regres, cat si furtunile financiare europene au afectat masiv stabilitatea afacerilor locale. Cu toate acestea, in Romania multe companii au inregistrat cresteri, in ciuda predictiilor nefavorabile si a sectoarelor in care activeaza, unele fara perspective optimiste, cum este de exemplu domeniul constructiilor. Aceste companii au gasit resurse nu numai sa supravetuiasca mediului economic dur, ci chiar sa-si creasca nivelul afacerilor. Urmand experinta acestor companii, dar si factorii externi si interni predictibili la acest moment, specialistii de la Nexia Romania au identificat 6 piloni care pot asigura o crestere pentru o companie in 2013. Citește articolul
Intr-un articol publicat ieri explicam cum trebuie introdusa in facturi mentiunea "Tva la incasare", obligatorie de la 1 ianuarie pentru toti contribuabilii care aplica acest sistem. Izabela Badarau, Tax Senior Consultant, Tuca Zbarcea & Asociatii Tax a explicat, la solicitarea AvocatNet.ro, ca mentiunea poate fi trecuta oriunde pe factura, atunci cand toate sumele din factura sunt supuse TVA la incasare, insa recomanda ca, in cazul in care facturile vor include atat sume care sunt, cat si sume care nu sunt supuse acestui nou sistem de TVA, factura sa contina o rubrica noua unde contribuabilii sa precizeze ca aplica sistemul. In nicio situatie insa, pentru facturile emise in sistem informatic, mentiunea "TVA la incasare" nu poate fi ulterior "de mana" pe factura. Iata de ce. Citește articolul
Reglementarile in ceea ce priveste facturarea au fost modificate de la inceputul acestui an. Printre altele, noile reguli, care se aplica deja din prima zi a anului, modifica formatul facturilor, stabilind ca cei care aplica sistemul TVA la incasare trebuie sa mentioneze obligatoriu pe factura aceasta informatie. Totusi, nici Codul fiscal si nici normele sale de aplicare nu ofera detalii legate de cum sau unde pe factura ar trebui facuta aceasta mentiune. Tocmai de aceea va prezentam astazi un posibil model pentru facturile care trebuie folosite pentru aplicarea TVA la incasare. Citește articolul
Contractele de locatiune inregistrate la organele fiscale constituie titluri executorii pentru plata chiriei, daca au fost inregistrare la organele fiscale, potrivit Noului Cod Civil. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat miercuri procedura prin care aceste contracte trebuie inregistrate. Citește articolul
Reglementarile in ceea ce priveste facturarea au fost modificate de la inceputul acestui an. Noile reguli, care se aplica deja din prima zi a anului, modifica formatul facturilor, stabilind noi informatii ce trebuie mentionate obligatoriu in aceste documente, si clarifica prevederile referitoare la emiterea lor. Citește articolul
Salariatii care lucreaza in aer liber, in perioadele cu temperaturi scazute, trebuie sa beneficieze de masuri de protectie din partea angajatorilor, care risca amenzi de pana la 2500 de lei daca nu isi respecta obligatiile. Citește articolul
Portalul online al Oficiului National al Registrului Comertului este una dintre cele mai importante noutati introduse in 2012 pentru ca permite infiintarea si autorizarea unei societati comerciale numai prin internet. Citește articolul
Procedura prin care se elibereaza certificatul de sediu social, document necesar la inmatricularea unei societati, s-a modificat radical in 2012. Datorita acestor modificari, spun autoritatile, durata de infiintare a unei firme scade considerabil, la numai trei zile. Citește articolul
Legea care reglementeaza factura electronica nu se mai aplica de la 1 ianuarie 2013, asa cum a fost stabilit, intrarea ei in vigoare fiind amanata inca o data de autoritati. Motivul? Compatibilizarea dispozitiilor acestui act normativ cu o directiva europeana privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata. Citește articolul