Tichetele de vacanta pot fi o solutie mai buna pentru angajatorii care vor sa isi motiveze salariatii in perioada sarbatorilor, avand in vedere ca, spre deosebire de primele in bani, aceste tichete sunt mai avantajoase din punct de vedere fiscal. In momentul de fata, tichetele de vacanta beneficiaza de cea mai mare deductibilitate, comparativ cu toate celelalte beneficii extrasalariale. Aflati astazi ce companii le pot acorda, ce conditii trebuie sa indeplineasca beneficiarii, care este limita superioara a valorii deductibile si tot ce trebuie sa stiti in materie de legislatie si fiscalitate despre acest tip de tichete. Citește articolul
La aproape o luna de la intrarea in vigoare a Legii 72/2013, care aduce o serie de masuri pentru combaterea intarzierii platilor, consultantii NEXIA Romania considera ca acest act normativ poate aduce si bune si rele in relatiile dintre agentii comerciali. Compania recomanda, totusi, o revizuire a contractelor incheiate cu partenerii de afaceri pentru a evita situatiile litigioase privind termenele de plata. Citește articolul
Legea care instituie termene maximale de plata obliga firmele sa isi achite facturile intr-un termen de maxim 30 de zile, daca nu stabilesc altfel cu partenerii lor de afaceri. Desi prevederile au intrat in vigoare de aproape doua saptamani, exista inca nelamuriri in mediul privat, firmele nestiind ce reglementari trebuie sa aplice cu prioritate: cele prevazute de lege sau prevederile cuprinse in contractele pe care ele le incheie cu furnizorii de bunuri sau servicii. Citește articolul
Angajatorul poate concedia un salariat, ca sanctiune disciplinara, daca acesta a savarsit o abatere disciplinara grava sau abateri repetate de la regulile de disciplina a muncii ori de la cele stabilite prin contractul individual de munca, contractul colectiv de munca aplicabil sau regulamentul intern. Cititi in articolul urmator ce procedura trebuie sa aplice angajatorii. Citește articolul
De aproximativ sase ani firmele nu mai sunt obligate sa utilizeze facturi tipizate, emise de Imprimeria Nationala sau de tipografii autorizate. Societatile comerciale isi pot emite singure facturile, intr-un format propriu, insa Codul Fiscal stabileste peste 15 elemente care nu pot lipsi niciodata din acest document. Totusi, legislatia permite contribuabililor ca, in anumite situatii, sa emita facturi care contin mai putine elemente decat sunt necesare in mod obisnuit in asemenea documente. Citește articolul
Societatile comerciale care isi suspenda activitatea economica au la dispozitie posibilitatea ca, pe perioada de inactivitate, sa nu mai depuna la autoritatile fiscale declaratiile pentru impozitele, taxele si contributiile pe care le datoreaza bugetului de stat. Aceasta facilitate a fost extinsa si in cazul persoanelor fizice autorizate care si-au suspendat activitatea economica, potrivit unui ordin emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala ce a intrat deja in vigoare. Citește articolul
Legea care obliga firmele sa isi achite facturile intr-un termen de maxim 30 de zile, daca nu stabilesc altfel cu partenerii lor de afaceri, se aplica de vineri, cand actul normativ intra in vigoare. Legea, publicata marti in Monitorul Oficial, instituie un termen de plata maximal si pentru autoritatile publice care contracteaza bunuri sau servicii din mediul privat. In plus, noua reglementare introduce si o despagubire minima de 40 de euro, la care creditorul are dreptul automat, din prima zi de intarziere la plata. Citește articolul
Pedepsele pentru infractiunile de evaziune fiscala vor creste semnificativ incepand de astazi, dupa ce un act normativ in acest sens intra in vigoare in 22 martie. Printre altele, conform noilor reglementari, cei care nu vireaza la stat banii retinuti la sursa risca o pedeapsa maxima de pana la 6 ani de inchisoare, si nu doar de 3 ani, asa cum era prevazut pana acum. Citește articolul
Registrul de evidenta fiscala este unul dintre registrele obligatorii pentru societatile comerciale. Obligatia de a-l completa a fost introdusa si in Codul fiscal de la 1 februarie, pana acum ea nefiind mentionata in acest act normativ. Mai mult decat atat, prin Normele de aplicare a Codului fiscal, publicate recent de Guvern, au fost eliminate mai multe prevederi referitoare la completarea acestui document, fiind specificate mai clar altele. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate au posibilitatea, incepand cu luna mai 2011, sa angajeze terte persoane cu contract individual de munca. Desi Senatul a decis la un moment-dat sa limiteze la 9 numarul de salariati pe care o PFA ii poate avea, aceasta modificare nu a fost votata si de Camera Deputatilor. Citește articolul