Comunicarea între firme a facturilor pentru vânzarea de produse riscante trebuie să se facă în funcție de cine este înregistrat sau nu în sistemul e-Factura, așa cum reiese dintr-un ghid publicat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Din august 2022, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pot să aplice amenzi, cel puțin teoretic, pentru marii contribuabili vechi care nu-și depun la termen declarația 406 cu fișierul SAF-T. Însă, conform șefului ANAF, inspectorii evită să dea din start amenzi, ci întâi aduc aminte despre îndeplinirea obligației și apoi dau avertismente. Citește articolul
Numărul de controale pe care le poate desfășura Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) la companiile care au obligații legale în domeniul prevenirii spălării banilor urmează să crească din 2023, potrivit unui act normativ oficializat azi de Guvern. Asta deoarece Oficiul va căpăta o suplimentare de 30 de posturi. Citește articolul
Disponibilitatea certificatelor de rezidență fiscală este unul dintre aspectele verificate fără excepție în cadrul inspecțiilor fiscale pe problematica impozitelor cu reținere la sursă pentru veniturile obținute din România de nerezidenți. Citește articolul
În prezent, deciziile de atragere a răspunderii solidare, emise de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), pot fi anulate în instanță atunci când este neclar de ce s-a stabilit reaua-credință a unei persoane. Din acest motiv, autoritățile vor stabili, printr-un proiect de OUG, ce înseamnă rea-credință din punct de vedere fiscal. Citește articolul
Atunci când vine vorba de domeniul prețurilor de tranfer, specialiștii avertizează că firmele care înregistrează pierderi, deși fac parte din grupuri multinaționale, reprezintă o țintă principală a controalelor derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). În esență, autoritățile sunt de părere că în multinaționale n-ar trebui să existe pierderi, deși aceasta nu este o regulă general valabilă. Citește articolul
Din 2023, impozitul pe veniturile microîntreprinderii va deveni opțional pentru companiile care au afaceri de până la 500.000 de euro. Însă chiar această opționalitate dădea bătăi de cap în practică, pentru că era neclar dacă asta înseamnă că va trebui depusă anual o declarație privind aplicarea regimului micro sau că o singură depunere va fi de ajuns. Astfel, într-un răspuns furnizat la cererea avocatnet.ro, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a clarificat că va fi de ajuns o singură optare pentru regim. Citește articolul
Printre modificările procedural-fiscale propuse recent de Ministerul Finanțelor, printr-un proiect de OUG, se numără și reducerea penalității de nedeclarare numai cu 25%, față de 75% în prezent, pentru companiile care accesează eșalonarea la plată. Conform specialiștilor, schimbarea ar fi de rău augur pentru contribuabilii care contestă în instanță deciziile de impunere. Citește articolul
Pe fondul digitalizării relației dintre contribuabili și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), specialiștii estimează că vor exista din ce în ce mai multe controale fiscale în următorii trei-patru ani. Practic, din moment ce ANAF adună o cantitate uriașă de informații de la contribuabili, din diverse proiecte de digitalizare, acestea vor fi folosite pentru a identifica cu precizie sporită domeniile în care sunt probleme și contribuabilii care încearcă să evite, total sau parțial, obligațiile fiscale pe care le au. Citește articolul
Posibilitatea autorităților de a face confiscări consistente și obligația de a declara inclusiv transporturile de bunuri riscante pentru operațiuni intracomunitare, ce se numără printre regulile sistemului e-Transport, ar putea aduce probleme în viitor, sunt de părere specialiștii NNDKP. Citește articolul