avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 458 soluții astăzi
Autori Mirela Paunescu

Mirela Paunescu Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,

Cu o experiență de peste 15 ani, Mirela oferă consultanță de specialitate pe probleme de fiscalitate, procedură fiscală, raportări financiare, formare profesională internă pentru companii multinaționale și naționale, cu implicare activă în forurile de conducere ale instituțiilor de supervizare ale sectorului din România.
În cei 3 ani ca vicepresedinte Camera Auditorilor Financiari din Romania, Mirela a coordonat departamentele responsabile cu emiterea de reglementări legislative proprii, învățământ, publicații și altele, fiind implicată activ în procesul de transpunere în România a legislației europene ce vizeaza auditul statutar. Mirela acoperă industrii precum: Pharma, Apărare, Producție, Imobiliare, Servicii și Comerț de bunuri diverse etc.

Evenimente la care a participat (vezi toate...)

Curs practic: Aplicarea obligatorie a sistemului e-Factura din 2024. Cum ne pregătim?
Taxarea muncii și salarizarea în 2023 – repere, clarificări și explicații pe noutățile de impozitare
ACCES PREMIUM

Sunt obligat sau nu să emit factură, în cazul în care am acceptat vouchere de vacanță?

Mirela Paunescu în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,
6 August 2022 | 0 | 4238 | Timp de citire: 6 min.

Chiar dacă, începând din aprilie 2022, unităţile afiliate sunt obligate să transmită în sistemul RO e-Factura facturile emise titularilor voucherelor de vacanță, nu există și o obligație legală care să forțeze operatorii economici să și emită facturi clienților, atunci când acceptă plata serviciilor cu vouchere de vacanță. Practic, din analiza prevederilor legale incidente, reiese că obligatorie este doar transmiterea eventualelor facturi emise în sistemul național de facturare electronică, nu și emiterea facturilor în cazul acceptării de vouchere de vacanță. 

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Neclarități fiscale: Ce probleme au măsurile date de Guvern pentru a ajuta firmele și salariații lor

Mirela Paunescu în Aspecte juridice
Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,
23 Martie 2020 | 2 | 3468 | Timp de citire: 12 min.

OUG 30/2020, ce a apărut sâmbătă dimineață, a creat destulă vâlvă. Mult-aşteptată de către mediul de afaceri (şi nu numai), a fost analizată şi discutată la cald. Între timp, am identificat câteva aspecte pentru care Ministerul Finanţelor Publice ar trebui să vină cât mai curând cu clarificări date în aplicarea Legii 19/2020 şi OUG 30/2020. Subliniem că acest articol tratează doar aspectele fiscale, deşi la acest moment sunt numeroase incertitudini vizând modul în care se vor aplica măsurile insituite de cele mai recente reglementări legate de situaţia de urgenţă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Dividende interimare: Ce înregistrări se fac în contabilitate la împărțirea profitului

Mirela Paunescu în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,
19 Septembrie 2018 | 2 | 8115 | Timp de citire: 2 min.

Înregistrările contabile ce trebuie făcute de specialiști atunci când companiile împart trimestrial dividende sunt incluse într-un act normativ recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Începând cu al treilea trimestru al anului 2018, firmele pot împărți dividende și în timpul exercițiului financiar, nu doar la finele acestuia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Dividende interimare: Regulile contabile pentru repartizarea trimestrială a profitului, în Monitorul Oficial

Mirela Paunescu în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,
17 Septembrie 2018 | 0 | 8599 | Timp de citire: 3 min.

Aşa cum anticipam anterior, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a venit cu un ordin de modificare a reglementărilor contabile prin care s-a stabilit mecanismul de raportare a dividendelor interimare repartizate trimestrial de companii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dividende trimestrial: Problemele de care se pot lovi momentan firmele dacă aleg această variantă

Mirela Paunescu în Taxe și impozite
Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,
18 Iulie 2018 | 0 | 4216 | Timp de citire: 3 min.

Deși introducerea în legislație a posibilității de a împărți trimestrial dividende, conform Legii nr. 163/2018, este văzută, în general, cu ochi buni, există și anumite probleme ce pot apărea în practică. Din acest motiv, este recomandabil ca firmele să apeleze cu deosebită prudență la împărțirea trimestrială a profitului, cel puțin până se definitivează cu adevărat cadrul legislativ. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dacă pierderile reportate depășesc profitul, firma nu poate împărți trimestrial dividende

Mirela Paunescu în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,
17 Iulie 2018 | 0 | 3768 | Timp de citire: 3 min.

Începând de duminică, opțional se poate face repartizarea trimestrială a profitului către acționari sau asociați, conform Legii nr. 163/2018. Dividendele interimare se stabilesc în limita profitului contabil net realizat trimestrial, plus eventualele profituri reportate și sume retrase din rezerve disponibile în acest scop, din care se scad orice pierderi reportate și sume depuse în rezerve în conformitate cu cerințele legale sau statutare, respectiv pe baza situațiilor financiare interimare aprobate de adunarea generală a acționarilor sau asociațiilor, după caz. Citește articolul

~ final articole autor ~