avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 759 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA in contextul noului cod fiscal - Dezbatere, ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA in contextul noului cod fiscal - Dezbatere, Solutii, ???

Conform noului cod fiscal PFA-ul va fi o specie pe cale de disparitie.
Majoritatea PFA-urilor existente vor fi incadrate la activitati dependende conform noilor criterii, si astfel impozitarea se va face ca in cazul oricarui salariu.

Am intors problema pe toate partile si nu gasesc nici o solutie.
Intrezareste careva vreo varianta sau ma duc sa suspend activitatea ?
Cel mai recent răspuns: ceapfa , utilizator 17:21, 6 Octombrie 2010
Sunt intr-o situatie similara. Am un PFA din septembrie 2008, lucrand ca si agent asigurari. Am avut venituri dupa cum urmeaza:
- anul 2008 - lunile sept. - dec. - total 4000 RON
- anul 2009 - lunile ian. - martie - total 1500 RON.
De atunci nu am mai avut nici un venit. Intrebarile mele sunt:
- cum procedez pt. plata datoriilor fata de sanatate, pensii si somaj pe acea peioada (presupun si cu penalitati) si cam la ce ordin de marime s-ar ridica aceste contributii retroactive + penalitati
- vazand ca nu am avut venituri de o asa lunga perioada am decis sa-mi inchid PFA - cum trebuie sa procedez?
- daca raman in situatia de a nu mai inregistra nici un venit - mai trebuie sa platesc aceste contributii dupa inchiderea PFA - ca si persoana fara venituri?
Va multumesc.
Referitor la veniturile din PFA 2008 si 2009:
- contributii: conform L95/2006, art.257 se platesc numai pentru cass (sanatate) 5,5% aplicate la venitul net realizat anual ;
- majorari de intarziere: 0,1%/zi pana la 01 iulie 2010 si 0,05%/zi dobanzi plus 5% penalitati intre 30 - 60 zile si 15% peste 60 zile dupa 01 iulie 2010;
- termenele scadente pentru cass sunt la:
15 martie;15 iunie;15 septembrie; 15 decembrie cu regularizare pentru anul precedent pana la 25 ianuarie .
NOTA:
- "penalizarile " erau 36,5%/an din impozitul sau contributia datorata si neachitata la scadenta pana la data de 01 iulie 2010, dupa aceasta data sunt de aprox 30%/an.

- pana la 01 iulie 2010 nu se datoreaza contributii obligatorii la fondul de pensii si somaj.

Referitor la inchiderea PFA-ului:

Conform OUG 44/2008
Cererea de radiere, însoţită de copia certificată pentru conformitate cu originalul a actelor doveditoare, după caz, se depune la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde aveti sediul profesional .

Referitor la :" daca raman in situatia de a nu mai inregistra nici un venit - mai trebuie sa platesc aceste contributii dupa inchiderea PFA - ca si persoana fara venituri?"

NU !



PRECIZARE (RECTIFICARE) :
Referitor la:
"0,05%/zi dobanzi plus 5% penalitati intre 30 - 60 zile si 15% peste 60 zile dupa 01 iulie 2010;"

Aceasta forma este eronata si se inlocuieste cu urmatoarea forma:
0,05%/zi dobanzi plus 5% penalitati intre 31 si 90 zile si 15 % peste 91 de zile.

CONCLUZIE:
Conform OUG 39/2010, incepand cu data de 01 iulie 2010, dobanzile si penalitatile datorate pentru plata cu intarziere a impozitelor si contributiilor este urmatoarea:

- dobanzi 0,05% pe zi

- penalitatii:
0% din suma datorata in primele 30 de zile de la scadenta;
5% din suma datorata pentru intarzieri de 31-90 de zile de la scadenta;
15% din suma datorata pentru intarzieri mai mari de 91 de zile de la scadenta.

Ieri dupa pranz am fost la Somaj Hunedoara.... 2 femei si un portar in toata agentia. Cele 2 angajate fara suflare... revoltate... nu si-au luat nici pauza de masa saracele. Coada... lume la fel de revoltata. dupa o ora de asteptare imi vine randul si surpriza. Doamnele habar nu aveau de noua declaratie. Mi-au spus sa stau linistit acasa ca ele inca nu au primit nu stiu ce dischete si nu au cum sa imi primeasca declaratia la somaj...

Azi am mers la Agentia Judeteana in resedinta de judet, la Deva si ce s avezi... Alta surpriza! Sefa de acolo imi spune... Pai cum... la hunedoara s-au primit sute de astfel de declaratii. intreb cand, azi noapte? Nuuu... inca de saptamana trecuta. Mai sa fie! Am incercat s ao depun acolo dar nu se poate pentru ca aceasta se depune la agentia locala de care apartin.

Am mers mai departe si la sanatate... O surpriza si mai placuta. Nu functioneaza reteaua si in plus vinerea nu au program cu PFA-urile....

Ma mobilizez si cu ultimele sperante ma indrept inspre Casa de Pensii Deva unde mi-au murit toate sperantele ca in tara asta se poate face ceva.
O doamna care parea ca si-a insusit normele de aplicare ale noii hotarari de guvern imi spune ca nu trebuie sa depun nicio declaratie nici la ea si nici la somaj, pentru ca nu am avut incasari ci doar cheltuielei luna trecuta.
Am PFA-ul de 2 luni si intr`adevar am investit in aparatura astfel ca in perioada asta am avut doar santier in casa si nicio incasare. Contracte si incasari voi avea doar din luna septembrie.
Si tot doamna de la pensii imi spunea ca s-a saturat cata confuzie au creat cei de la pensii trimitand oamenii si la ei atunci cand nu e cazul.

Si uite asa am ajuns inapoi acasa la Hunedoara exact cum am plecat s arezolv problemele in capitala judetulu, Deva.

In cele din urma cum e? Fiecare(Pensii, Sanatate, Somaj) interpreteaza cum doreste Ordonanta 58/2010 si normele acesteia?

1. Daca nu am avut incasari pana in prezent, ci doar cheltuieli mai trebuie sa depun declaratii la cele 3 institutii?
2. Este adevarat ca la pensii nu se mai incheie contract de asigurare ci doar se declara incasarile lunii precedente si se plateste cota aferenta pensiilor?
3. In cazul in care nu am incasari intr-un trimestru, caz real in prezent, inseamna ca eu nu benefiziez de asistenta medicala pentru ca nu cotizez la sanatate? PFA-ul il am pentru productie audio iar anul acesta am stiut ca voi avea mai multe cheltuieli decat incasari cheltuind foarte mult pe dotari si amenajari iar pe decizia de impunere de la fisc mi-am trecut 0 lei venit pe 2010 urmand sa regularizez situatia la inceputul anului viitor.....
Ultima modificare: Vineri, 27 August 2010
a21alex, utilizator
1. Se depun declaratii La Casa de Pensii si Ag pt Ocuparea Fortei de Munca cu venitul zero sau cu minus (pierdere);
2. Acte necesare pentru depunerea dosarului cf. OUG.58.2010 la Casa de Pensii;
-Copie CI/BI titular
- Procura sau imputernicire daca este necesar
- Certificat de inregistrare fiscala (PFA)
-.Copie dupa decizia de impunere la circa financiara (unde este inregistrata persoana cu venituri suplimentare)
- Declaratia pe propria raspundere ca detine venitul mentionat in declaratie.;
3. La Casa de Sanatate au ramas in vigoare prevederile valabile pana la 30.06.2010. Se plateste CASS conform contractului de asigurari incheiat.

Alte discuții în legătură

Pfa cu norma de venit cris2279 cris2279 Ce va trebui sa plateasca un PFA cu norma de venit fixa pe an (domeniu: Activitati de informatica) dupa aceste norme noi? Imi spuneti va rog un caz concret : ... (vezi toată discuția)
Neclaritati pfa tsg tsg Buna ziua! Se discuta mult de acest subiect si am incercat sa gasesc raspuns si la o neintelegere a mea. Probabil ca e ceva de interpretare: \"\" Orice ... (vezi toată discuția)
Pfa-versus angajat leo2000ro leo2000ro Se mai merita sa ne facem PFA?!Sau nu?! Eu vroiam sa imi fac PFA -ca inspector HR...acum nu stiu ce sa fac...are cineva vreo idee?Eu sunt angajata, dar pe alt ... (vezi toată discuția)