declaratia pe proprie raspundere, AUTENTICA SI ANTERIOARA, a partii care doreste sa inceapa un proces cum ca s-a informat despre mediere este suficienta pentru a preintampina o eventuala 'inadmisibilitate'?
sau e ca in cazul recursului pe noul cod de procedura ..trebuie obligatoriu semnat si stampilat de de avocat/la spezta de mediator
In cazul salariatilor membrii de sindicat care impiuternicesc sindicatul sa-i repreinte conform art. 28 din legea nr. 62/2011 a dialogului social cine are obligatia sa se prezinte la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii? Liderul de sindicat sau membrii de sindicat?
Societatea comerciala, sindicatul, institutia, regia, reprezentand parte in conflict, pot imputernici/mandata un reprezentant/angajat/delegat care sa participe la informare sau dupa caz la procedura de mediere propriu zisa. In cazul sindicatelor, se poate apela la mediere numai dupa ce in prealabil concilierea initiata de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, a esuat.
Ca sa ma refer strict la conflictele de munca colective, doar urmatoarele situatii se preteaza la mediere:
Art. 12 - Legea nr.168/1999 actualizata
Conflictele de interese pot fi declansate in urmatoarele situatii:
a) unitatea refuza sa inceapa negocierea unui contract colectiv de munca, in conditiile in care nu are incheiat un contract colectiv de munca sau contractul colectiv de munca anterior a incetat;
b) unitatea nu accepta revendicarile formulate de salariati;
c) unitatea refuza nejustificat semnarea contractului colectiv de munca, cu toate ca negocierile au fost definitivate;
d) unitatea nu isi indeplineste obligatiile prevazute de lege de a incepe negocierile anuale obligatorii privind salariile, durata timpului de lucru, programul de lucru si conditiile de munca.
"impunandu-se (se impune) amânarea prevederilor referitoare la sancţiunea inadmisibilităţii cererii de chemare în judecată, introdusă prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2012... pentru o perioadă necesară evaluării eficacităţii noii sancţiuni, raportat la finalitatea urmărită, şi anume popularizarea şi încurajarea recurgerii la procedura medierii.
Art. VII. - din acelasi OG 4/2013
Articolul III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2012 ...se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. III. - Dispoziţiile art. 2 alin. (12) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator ... referitoare la sancţiunea inadmisibilităţii cererii de chemare în judecată, se aplicănumai proceselor începute după data de 1 august 2013."
Cred ca legea si- atins scopul si medierea a fost destul de popularizata ca "obligatie de informare ". Modul cum s-a procedat -vadit neconstitutional!
Fondul problemei, respectiv de a convinge justitiabilii sa apeleze la mediere trebuie sa fie un proces natural si nu de obligatie legala pe care in circumstantele OG 4/2013 o consider chiar subversiva si care confirma fie si partial aceasta ipoteza.
Incepand cu data de 15 febr. avem obligatia de a face dovada informarii cu privire la avanatajele mediereii in conditiile in care pana in august neindeplinirea acestei obligatii nu va mai avea sanctiuni procedurale !!!???
Ce sa intelegem!?
Rezultatul evaluarii eficacitatii sanctiunilor suspendate pana in august 2013 este evident! Vor fi declarate neconstitutionale!
Dezbaterea pe langa acest subiect a popularizat medierea insa ca o forma fara fond!