Autoritățile fiscale vor să încurajeze participarea contribuabililor la licitațiile pentru vânzarea bunurilor sechestrate prin eliminarea taxei de participare la licitație, așa cum reiese dintr-un proiect de OG inițiat recent. Astfel, numai cel ce câștigă o licitație va trebui să plătească o taxă - cea de adjudecare. Citește articolul
Pentru a crește șansele de a încasa bani din licitațiile pentru bunurile mobile și imobile executate silit de către Fisc, acestea urmează să fie popularizate și prin intermediul platformelor de comerț online, potrivit unui proiect recent de OG. Totodată, Fiscul va putea să vândă bunurile mobile inclusiv prin intermediul centrelor comerciale. Citește articolul
Sistemul e-Factura este obligatoriu inclusiv atunci când vine vorba despre facturile emise în numele furnizorilor pentru livrările de bunuri efectuate în cadrul operațiunilor de executare silită sau de valorificare a bunurilor mobile și imobile sechestrate în cadrul procesului penal. Regulile au fost introduse de curând în Ordonanța e-Factura. Citește articolul
În articolul de astăzi, vă prezentăm o serie de aspecte procedural-fiscale privind desfășurarea activității de executare silită a bunurilor imobile, de către organele fiscale, în cazul firmelor. Activitatea de executare silită a bunurilor imobile are ca scop principal realizarea creanţei fiscale prin sechestrarea şi valorificarea bunurilor proprietate a debitorului. Citește articolul
Ne propunem, prin prezentul articol, să expunem o serie de aspecte procedural-fiscale privind desfășurarea activității de executare silită a bunurilor mobile, de către organele fiscale, în cazul firmelor. Activitatea de executare silită a bunurilor mobile are ca scop realizarea creanţei fiscale prin sechestrarea şi valorificarea bunurilor proprietate a debitorului fiscal, indiferent dacă acestea se găsesc în posesia sa sau a unui terţ. Citește articolul
Printre planurile de digitalizare ale autorităților fiscale se numără și implementarea unei platforme pentru licitații online, cu ajutorul căreia Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va putea să valorifice mai rapid bunurile sechestrate în cadrul executărilor silite. Este vorba de o achiziție publică pe care Ministerul Finanțelor (MF) o pregătește în această perioadă, conform unui anunț recent. Citește articolul
În articolul de astăzi, expunem o serie de aspecte procedural-fiscale privind măsurile asiguratorii ce pot fi înființate asupra firmelor de către organele fiscale. În prezent, există două tipuri de măsuri asiguratorii, care se aplică în funcţie de circumstanțele situaţiei avute în vedere: poprirea asiguratorie și sechestrul asigurator. Iată ce trebuie știut despre ele. Citește articolul
Pentru a funcționa eficient, orice companie, indiferent de structura societară, are nevoie de stabilitatea capitalului social și a resurselor generatoare de venituri. Orice factor de impact cu potențial negativ, fie și temporar, asupra acestor resurse, poate genera dezechilibre majore asupra bunei desfășurări a afacerii și evoluției companiei. Un astfel de efect este generat, spre exemplu, de dispunerea măsurilor asigurătorii de către organele judiciare penale, procuror/ judecător/ instanța de judecată, în cadrul procesului penal. În practică, absența unei reacții eficiente pentru ridicarea/ restrângerea acestor măsuri poate conduce la situații în care o companie să fie „condamnată” la insolvență mult înainte de a fi condamnată sau achitată în procesul penal în care este parte. Citește articolul
În cadrul executării silite, datornicii își pot vinde bunurile și la un preț sub cel de evaluare, conform unei ordonanțe recent intrate în vigoare, însă numai dacă se acoperă creanțele fiscale (plus accesoriile și cheltuielile de executare). Până acum, vânzarea bunurilor sechestrate se putea face de către datornic, prin înțelegerea părților, numai la un preț cel puțin egal cu cel de evaluare. Citește articolul
În cadrul procedurii de executare silită, organele fiscale locale au, conform legii, pentru obligațiile bugetare, și calitatea de organ de executare, astfel că pot pune sechestru pe diverse bunuri aflate în proprietatea unui contribuabil care nu și-a achitat obligațiile bugetare sau fiscale până la data aplicării sechestrului. Apoi, valorificarea bunurilor sechestrate se poate face cu prioritate prin vânzarea la licitație, iar, în acest sens, pentru o identificare mai facilă a sumelor plătite și încasate, aferente fiecărui bun, inclusiv ofertanții pentru plata taxei de participare la licitație și cumpărătorii pentru plata prețului rezultat în urma valorificării bunurilor respective trebuie, de-acum, să completeze, pe documentele emise în acest sens, numărul de evidență a plății, adică acel număr unic aferent tranzacției, potrivit unui ordin oficializat luni de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul