Autoritățile lucrează de zor la rezolvarea problemelor întâmpinate de contribuabili în folosirea sistemului e-Transport, prin care se declară anumite transporturi rutiere de bunuri riscante, a informat luni șeful Fiscului. În același timp, acesta a spus că ideea este de a pune totul la punct până la finalul lunii septembrie 2022, astfel încât să nu fie nevoie de o nouă amânare a regimului sancționatoriu aferent e-Transport. Citește articolul
Începând de mâine, din cauza caniculei, mașinile de peste 7,5 tone nu vor putea circula, în timpul zilei, pe drumurile naționale din mai multe județe, cele mai multe situate în vestul țării, după cum anunță Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). De principiu, restricția se va aplica în acest weekend, dar, dacă apar noi avertizări meteo privind canicula, ar putea fi prelungită și extinsă. Citește articolul
Raportarea în sistemul e-Transport nu se aplică în toate cazurile în care se transportă bunuri riscante din punct de vedere fiscal. Pe lângă excepțiile pe care raportarea le are în mod explicit, pot fi deduse cele implicite, dacă ne raportăm la prevederea ce a stabilit exact transporturile vizate de sistem. Cadrul legal a fost completat recent de procedura de aplicare a sistemului, dată prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și al Autorității Vamale Române (AVR). Citește articolul
La 1 iulie 2022 are loc trecerea de la opționalitate la obligativitate în privința raportării transporturilor rutiere de produse riscante din punct de vedere fiscal, prin sistemul e-Transport. Deoarece mediul de afaceri a cerut mai mult timp pentru adaptare, Guvernul a decis să păstreze termenul din 1 iulie, dar, printr-o ordonanță apărută aseară în Monitorul Oficial, a amânat cu trei luni intrarea în vigoare a regimului contravențional aferent e-Transport. Amenzile pentru neconformare vor putea fi aplicate de la 1 octombrie 2022. Citește articolul
Procedura pentru folosirea sistemului e-Transport a fost oficializată aseară de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română (AVR). Conform documentului, e-Transport este accesibil contribuabililor prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), iar transporturile de bunuri riscante trebuie raportate, în anumite condiții, numai dacă sunt implicate vehicule de marfă care au cel puțin 3,5 tone. Sistemul este obligatoriu de la 1 iulie 2022, dar amenzile pentru neconformare se pot aplica abia din 1 octombrie 2022. Citește articolul
Transportatorii rutieri de mărfuri și persoane care vor să ceară un ajutor de stat de până la 400.000 de euro, pentru combustibilul folosit în activitatea lor economică, pot să se înregistreze în platforma online a Autorității Rutiere Române (ARR) începând cu data de 27 iunie 2022, aceasta fiind activă deja. Înregistrarea în platformă este necesară pentru a putea depune apoi cererile de ajutor de stat, iar aceasta se poate face și dincolo de data de 1 iulie 2022, așa cum ne-a confirmat ARR. Citește articolul
Legislația europeană le permite celor ce au de suferit din cauza unui zbor anulat să ceară companiei de transport o compensație ce poate ajunge și la 600 de euro. În plus, după cum a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) acum câteva luni, zboruri anulate sunt considerate (și astfel dau dreptul la compensație) și cele cărora plecarea le este mutată mai devreme cu mai mult de o oră și cele ce au o întârziere mai mare de trei ore. Citește articolul
Transporatorii români care detașează în alte state ale Uniunii Europene (UE) trebuie să completeze, obligatoriu, din 2 februarie anul acesta, declarații de detașare, conform Directivei (UE) nr. 2020/1057. Completarea acestora se face printr-o platformă specială, la nivel european, unde fiecărei societăți îi corespunde un singur cont. Obținerea acestor declarații prin platformă este imperioasă înaintea deplasării, întrucât, în timpul unui control în trafic, autoritatea din statul membru în care este detașat conducătorul auto poate solicita o copie a respectivei declarații, fie în format electronic, fie pe hârtie. Citește articolul
Deși urmează să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022, sistemul e-Transport încă este nefuncțional, iar în rândul contribuabililor există tot felul de nelămuriri. Printre acestea se numără dilema bunurilor riscante transportate de firmele de curierat -- dacă sunt vizate sau nu de raportare --, dar și ideea că e-Transport ar afecta în principal transportatorii rutieri. Citește articolul
Sistemul e-Transport urmează să devină operațional opțional în curând, motiv pentru care Ministerul Finanțelor a publicat azi specificațiile tehnice de care vor avea nevoie firmele ce vor raporta transporturile de bunuri riscante. Citește articolul