Inspectorii fiscali vor să vadă, atunci când vin în control la firmele de transport unde se fac și deplasări transfrontaliere mai multe documente care să ateste delegarea, detașarea sau altă situație de mobilitate a angajaților, iar unul dintre documentele cerute este ordinul de deplasare special pentru transporturi internaționale. Citește articolul
Deplasările transfrontaliere pe care le fac conducătorii auto angajați ai firmelor de transport din România nu sunt întotdeauna încadrabile ca detașări. Esențialul, pentru cei care se ocupă de salarizare în cazul acestor angajați, e să analizeze foarte bine situațiile, de la caz la caz, pentru a putea face încadrarea corectă: este sau nu detașare? Și dacă nu e detașare, ce altceva? La aceste întrebări, printre altele, au încercat să ofere lămuriri Mihai Anghel, avocat asociat TZA, și Andreea Florian, tax senior manager TZA, în cel mai recent webinar organizat de avocatnet.ro pe tema diurnelor și detașărilor în transporturile rutiere transnaționale. Citește articolul
În contextul în care, din februarie, transportatorii rutieri transfrontalieri sunt vizați de un pachet substanțial de noutăți legislative la nivelul Uniunii Europene, precum și al recentei legi care modifică regimul fiscal aplicabil inclusiv indemnizațiilor de deplasare, chestiunea remunerațiilor minime ce trebuie plătite angajaților care sunt detașați transfrontalier a redevenit extrem de important. Cu această ocazie, am discutat recent cu doi specialiști despre noutățile legislative din domeniu: Citește articolul
Pentru a împiedica reîncadrarea abuzivă a diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile, autoritățile instituie, printr-o lege nouă, un „filtru” suplimentar în activitatea de control a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, o asemenea reîncadrare va fi posibilă numai dacă inspectorii ANAF obțin o aprobare de la inspectoratul teritorial de muncă (ITM). Totuși, pentru ca noua regulă să se aplice efectiv, este nevoie de o procedură specială ce ar trebui să apară până la finele lunii mai 2022. Citește articolul
Companiile care achiziționează mijloace de transport pentru mărfuri și persoane vor fi scutite de plata impozitului pe profitul reinvestit în acest fel, prevede un proiect de lege ajuns recent la Senat. Citește articolul
Guvernul vrea să intervină pe piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) și să plafoneze tarifele polițelor. Însă important de subliniat este că măsura va viza exclusiv contractele anuale nou-încheiate în perioada de plafonare. Citește articolul
Tarifele pentru asigurările obligatorii de răspundere civilă auto (polițele RCA) vor fi plafonate pentru șase luni, conform unui proiect de HG pus azi în dezbatere la Ministerul Finanțelor. Măsura se va aplica atât persoanelor juridice, cât și persoanelor fizice. Citește articolul
Anul 2020 a adus multe modificări relevante atât pentru transportatorii rutieri transfrontalieri de mărfuri, cât și pentru transportul rutier de persoane. Deși suntem deja în 2022, vorbim încă de relevanța noutăților din 2020 din mai multe motive, unul fiind și acela că legislația la nivel european în materia transporturilor rutiere transfrontaliere s-a tot completat de atunci, iar ultimul „val” de modificări legislative a venit chiar în februarie anul acesta. Citește articolul
Din 2 februarie, cu un amplu pachet de modificări legislative ce vizează transporturile transfrontaliere rutiere în Uniunea Europeană (UE) a venit și obligația șoferilor de a face o primă oprire obligatorie cât mai aproape de locul de trecere a frontierei pentru a introduce în tahografe simbolul țării în care tocmai au intrat. Citește articolul
La nivel european, s-a stabilit, încă din 2020, ca statele membre ale Uniunii să operaționalizeze și să transpună o serie de reguli noi privind activitatea de transport rutier de mărfuri și persoane - termenul de la care noile obligații și sancțiuni pentru transporatori intră în vigoare este, pe de o parte, cel în care statele a trebuit să transpună o directivă europeană, respectiv 2 februarie 2022, precum și cel de la care intră în vigoare un regulament european - 21 februarie. La acest moment, România „s-a achitat”, printr-o recentă ordonanță, de operaționalizarea noilor reguli. Pe scurt, iată care sunt cele mai importante aspecte de reținut din noile norme: Citește articolul