avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 878 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: SAF-T și facturarea electronică, obligatorii din 2022. Implementare și impact. Lectori: EY România. Joi, 27 Ianuarie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: transportatori
Subiect: transportatori
ACCES PREMIUM

Din 2022, expeditorii de mărfuri ce vor folosi serviciile unui transportator care încalcă legea ar putea fi trași și ei la răspundere

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2020 | 0 | 720 | Timp de citire: 2 min.

Din 21 februarie 2022, expeditorii, agenții de expediție, contractanții și subcontractanții (dar doar cei care vor acționa ca profesioniști) vor putea fi sancționați pentru încălcarea anumitor reglementări europene în domeniul transportului, de către firmele din acest sector pe ale căror servicii le folosesc. În esență, e vorba de încălcări ale Regulamentului nr. 1072/2009 (cele privind transportul rutier internațional de mărfuri, în numele unui terț, în cadrul Uniunii Europene - UE - și cele privind cabotajul). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, transportatorii vor fi obligați să aibă un parc auto și un număr de angajați proporționale cu volumul activității

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 0 | 1050 | Timp de citire: 2 min.

Regulile Uniunii Europene (UE) privind transportul rutier se vor schimba considerabil din 21 februarie 2022, după ce Regulamentul nr. 1055/2020 a fost oficializat recent. Apar modificări considerabile în privința condițiilor pe care companiile de transport (atât rutier, cât și de persoane) vor trebui să le îndeplinească pentru a putea să își desfășoare activitatea. Printre altele, companiile care nu vor avea un număr de vehicule și de angajați proporțional cu volumul activității desfășurate vor fi nevoite să investească pentru a se ajunge la un echilibru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, România nu va mai putea stabili reguli mai stricte pentru transportatorii rutieri, față de legislația UE

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 0 | 813 | Timp de citire: 1 min.

Un Regulament al Uniunii Europene (UE) recent oficializat (Reg. UE nr. 1055/2020), dar aplicabil abia din 21 februarie 2022, va aduce o serie de schimbări complexe în domeniul transportului pentru firmele active în această arie. Printre modificări se numără limitări de timp cu privire la care un vehicul al unei firme românești poate să circule în afara țării, înainte de a se întoarce în România sau obligația pentru firmele de transport de a asigura un parc auto și un număr de șoferi proporțional cu activitatea. Există, însă, și vești bune: legislația europeană le va interzice statelor UE, inclusiv României, să impună condiții suplimentare (față de ce există în legislația europeană) pentru desfășurarea activității de transport.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vehiculele firmelor românești de transport vor trebui să se întoarcă în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 August 2020 | 0 | 2380 | Timp de citire: 2 min.

Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va aduce, din 21 februarie 2022, o serie de schimbări radicale în domeniul transportului rutier, iar firmele românești vor fi vizate și ele de aceste modificări. Printre acestea se va număra și obligația pentru companiile de transport românești să se asigure că vehiculele folosite pentru desfășurarea internațională a activității se vor întoarce în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașarea șoferilor în UE: Transporturile bilaterale și tranzitarea nu vor fi considerate detașări, dar cabotajul - da

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 August 2020 | 0 | 2052 | Timp de citire: 4 min.

O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Noi reguli UE pentru transportatorii rutieri impun firmelor obligații suplimentare, în beneficiul șoferilor

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 August 2020 | 1 | 3938 | Timp de citire: 4 min.

Trei acte normative importante în domeniul transportului rutier au ajuns pe 31 iulie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (UE). Obligatorii și pentru operatorii din România, cât și pentru ceilalți din alte state europene, cele două regulamente și directiva vizează, în principal, îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor și îmbunătățirea concurenței în acest sector. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Senatul a votat: Transportatorii de mărfuri și persoane vor scăpa temporar de plata rovinietei

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Iunie 2020 | 0 | 2445 | Timp de citire: 1 min.

Pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri sau de persoane, inclusiv cele mixte, firmele vor scăpa de plata rovinietei până la finele anului 2020, conform unui proiect de lege adoptat azi la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ordonanța militară nr. 4

Transportatorii internaționali de mărfuri vor trebui să respecte noi reguli privind carantina

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
30 Martie 2020 | 0 | 3038 | Timp de citire: 2 min.

Începând de mâine, în contextul extinderii epidemiei cu noul coronavirus, cei ce fac transport de marfă vor trebui, la intrarea în țară, să opteze pentru autoizolare sau pentru intrarea în carantină, timp de cel mult 14 zile, potrivit celei mai recente ordonanțe militare emise de când se aplică starea de urgență, respectiv cea cu numărul patru. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

De mâine, transportatorii de marfă trebuie să respecte noi reguli la graniță

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 0 | 4203 | Timp de citire: 1 min.

Conducătorii de autovehicule care transportă marfă cu greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să prezinte la vamă documente prin care să facă dovada traseului pe care îl au de parcurs pâna la destinație, se arată într-o ordonanță militară dată de Ministerul Afacerilor Interne, publicată chiar astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Transportatorii de marfă vor fi controlați mai des în trafic. De-acum, drumurile noi și cele reabilitate vor avea parcări speciale pentru asta

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
12 Februarie 2020 | 0 | 1488 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a putea desfășura mai multe controale în trafic la transportatorii de marfă, Guvernul a oficializat măsuri pentru ca spațiile de parcare adiacente drumurilor naționale și autostrăzilor să poată fi folosite și pentru controlul greutății vehiculelor rutiere. Acest lucru este relevant pentru transportatorii de marfă ce folosesc mașini mari, care ar putea depăși limitele de greutate permise, măsurile vizând atât drumurile existente, cât și cele care se vor construi pe viitor. Citește articolul