avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 558 soluții astăzi
Acasă Subiect: sfaturi pentru antreprenori
Subiect: sfaturi pentru antreprenori
ACCES GRATUIT

Cash-flow 2018. Cum se completează un cash-flow în cadrul unui proiect de investiții

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
15 Ianuarie 2018 | 0 | 15615 | Timp de citire: 7 min.

Cash-flow-ul (sau fluxul de numerar) al unei afaceri este unul dintre cele mai importante instrumente utilizate de către manageri și antreprenori, dar și de către investitori sau analiștii financiari în fundamentarea deciziilor de afaceri. Analiza fluxului de numerar este solicitată în cadrul tuturor prognozelor economice, atât pentru obținerea unui credit bancar, cât și pentru finanțarea unui proiect prin intermediul fondurilor nerambursabile europene sau naționale. În ceea ce urmează vom discuta despre pașii necesari pentru întocmirea unui cash-flow, iar de la finalul articolului poți descărca un model pentru această analiză. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Surse alternative de finanțare a afacerilor aflate la dispoziția antreprenorilor

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
11 Ianuarie 2018 | 0 | 4135 | Timp de citire: 5 min.

Principala sursă de finanțare pe care antreprenorii o au la dispoziție pentru dezvoltarea afacerilor proprii o reprezintă creditele bancare, un instrument care generează pe termen mediu și lung costuri suplimentare pentru afacere, dar care are marele avantaj de a fi rapid și personalizat nevoilor punctuale ale afacerii. Sursele alternative de finanțare la care antreprenorii pot apela sunt variate, iar în cadrul acestui articol le vom prezenta pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Bootstrapping: Cum să îți finanțezi afacerea și să controlezi costurile

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Ianuarie 2018 | 0 | 1928 | Timp de citire: 4 min.

Mulți antreprenori, în încercarea de a-și optimiza și conduce cât mai eficient afacerile, se preocupă de analiza fluxului de numerar, identificarea unor noi surse de venituri sau de analiza unor soluții de finanțare a afacerii prin intermediul fondurilor nerambursabile. Cu toate că sunt aspecte deosebit de importante pentru orice antreprenor și fără a minimiza importanța acestora, în cadrul articolului de astăzi vom analiza o soluție alternativă pe care antreprenorii o au la dispoziție pentru finanțarea unei afaceri. Aceasta este denumită bootstrapping și se referă la optimizarea proceselor interne, astfel încât cheltuielile inutile și supraevaluate să fie eliminate sau reduse, folosind surplusul de bani pentru dezvoltarea anumitor zone ale afacerii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vrei să începi o afacere în 2018? Iată cinci provocări pentru care trebuie să găsești soluții

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
19 Decembrie 2017 | 0 | 3857 | Timp de citire: 4 min.

Anul 2018 va aduce multe oportunități celor care vor să își lanseze o afacere pe cont propriu și sunt pregătiți pentru provocările pe care această decizie le va aduce. Este vorba, în primul rând, de probleme de lichiditate pe care orice afacere nouă le înregistrează în primele luni de activitate și care ar putea să afecteze chiar existența noii afaceri. De aceea, orice antreprenor trebuie să își planifice cu precizie deciziile pe care le va lua în noua sa ipostază. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Obiectivele SMART în proiecte: Cum poți verifica în orice moment dacă afacerea ta e pe drumul cel bun

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
18 Decembrie 2017 | 2 | 6603 | Timp de citire: 6 min.

Un obiectiv formulat SMART are mai multe șanse de a fi atins, pentru că este mai clar și, în felul acesta, vei cunoaște exact la ce rezultate trebuie să ajungi. Astfel, un obiectiv trebuie să fie Specific, Măsurabil, Abordabil, Realist și încadrat în Timp (adică, pe scurt, SMART, care, tradus din engleză în română, înseamnă inteligent). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Analiza de risc la firme: Ce poți să faci ca să eviți pierderile în afacerea ta?

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
12 Decembrie 2017 | 0 | 14165 | Timp de citire: 6 min.

Riscurile pe care le asumăm atunci când decidem să investim într-o afacere pot avea efecte negative asupra obiectivelor pe care ni le-am stabilit. De aceea, se impune o analiză a tuturor factorilor de risc identificați și formularea unei strategii de răspuns, care să diminueze efectele resimțite. Riscul reprezintă posibilitatea de a pierde sau de a suferi prejudicii, ca urmare a producerii unor evenimente viitoare care în prezent sunt incerte. Totodată, se impune formularea unei strategii de răspuns care să conducă la eliminarea completă a acestor riscuri, iar atunci când nu este posibil acest lucru, se urmărește cel puțin diminuarea efectelor negative. Citește articolul

ACCES GRATUIT

În ce afaceri să investești în 2018? Domeniile de activitate care vor crește puternic în anul viitor

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
8 Decembrie 2017 | 0 | 18129 | Timp de citire: 4 min.

Creșterea economică înregistrată în primele nouă luni ale anului a determinat mulți antreprenori să privească cu o mai mare atenție posibilitățile de investiții pe care diverse sectoare economice le oferă în prezent, dar și în lunile următoare. Demararea unor astfel de afaceri nu ar necesita investiții foarte mari, iar în unele cazuri ele pot fi recuperate cel puțin parțial prin intermediul fondurilor nerambursabile. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cinci idei de afaceri care funcționează mai bine în perioadele de criză economică

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Decembrie 2017 | 0 | 12344 | Timp de citire: 4 min.

După orice perioadă de creștere economică este așteptată o scădere a volumului afacerilor, iar o asemenea posibilitate ar putea fi mai aproape decât ne-am aștepta sau dori. Avertizările lansate de specialiști sunt din ce în ce mai dese, astfel că ar trebui să ne luăm câteva măsuri de precauție suplimentară. Totuși, în perioadele de criză economică, nu toate afacerile înregistrează pierderi și am putea spune că o parte a lor chiar înfloresc în acest mediu incert. În articolul de astăzi discutăm câteva idei de afaceri care pot avea succes în perioadele de criză economică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Analiza de diagnostic a unei firme: Cum identifici problemele din afacerea ta?

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
1 Decembrie 2017 | 2 | 13168 | Timp de citire: 6 min.

Dacă am compara o întreprindere cu un organism, analiza de diagnostic urmărește, în ambele situații, determinarea stării de sănătate, identificarea tuturor problemelor existente și propunerea acelor măsuri de corecție care se impun. Orice societate își desfășoară activitatea în cadrul unui mediu dinamic, fiind supusă influențelor externe provenite atât de la concurenți, cât și de la clienți și furnizori. Identificarea din timp a problemelor și oferirea unor soluții pentru eliminarea acestora poate asigura societății premisele unei dezvoltări optime în viitor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Funcționarea legală a unei firme nou-înființate: Autorizațiile de care ai nevoie pentru a demara activitatea

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
30 Noiembrie 2017 | 5 | 14587 | Timp de citire: 6 min.

Deschiderea unei afaceri presupune, de multe ori, și obținerea unor autorizații pentru desfășurarea activității de la una sau mai multe instituții publice. În multe situații, nu este suficientă înregistrarea la Oficiul Registrului Comerțului și înscrierea în actul constitutiv al societății a codurilor CAEN dorite. În condițiile în care firmele nou-înființate vor putea cere și anul viitor diverse fonduri nerambursabile, prezentăm astăzi de ce autorizații de funcționare ar putea avea nevoie companiile înainte de demararea activității, în funcție de domeniul vizat. Citește articolul