O vârstă și o experiență minimă, certificatul de atestare sau cazierul curat sunt doar câteva dintre condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei ce doresc să folosească aplicațiile de tip ridesharing pentru a obține venituri, potrivit unei ordonanțe de urgență a Guvernului ce a fost oficializată la începutul acestei luni. În esență, regulile pe care vor trebui să le respecte aceștia seamănă destul de bine cu cele pe care trebuie să le respecte șoferii de taxi. Citește articolul
Șoferii pot să lucreze pentru aplicațiile de ridesharing numai în măsura în care cazierul lor este curat, prevede Ordonanța transportului alternativ. Documentul a fost oficializat recent de Guvern pentru a stabili regulile în care pot activa în România aplicațiile de ridesharing precum Uber sau Bolt. Citește articolul
Începând de joi a intrat în vigoare ordonanța de urgență care reglementează transportul alternativ, mai cunoscut sub numele de „ridesharing”. Printre altele, OUG stabilește condițiile în care șoferii pot desfășura activitatea de transport alternativ și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ și a copiei conforme. Citește articolul
Transportul alternativ, cunoscut mai bine ca ridesharing, a fost reglementat recent printr-o ordonanță de urgență care a intrat în vigoare de joi. Actul normativ prevede, printre altele, condițiile în care o persoană poate presta această activitate și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ, în vederea desfășurării legale a ridesharing-ului. Citește articolul
De azi, avem oficial o reglementare a ridesharingului în România, cu prevederi care vizează atât companiile care fac posibil serviciul de transport alternativ, cât și șoferii care sunt afiliați platformelor precum Uber, Bolt, recent intrata pe piață, Yango ș.a.m.d. Până în toamnă, șoferii și companiile la care sunt afiliați trebuie să se pună în acord cu noua reglementare, să-și procure documentele necesare și nu numai. Citește articolul
Ridesharing-ul (sau transportul alternativ, cum este cunoscut oficial la noi) este reglementat, mai nou, prin ordonanță de urgență. Acest act prevede că șoferii care lucrează pentru aplicațiile precum Uber sau Bolt au aproximativ patru luni ca să intre în legalitate, proces ce va implica parcurgerea mai multor pași. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru firmele care dețin aplicații de ridesharing, pentru a obține venituri, vor putea să transporte persoane cu mașina numai în anumite condiții stricte, conform ordonanței transportului alternativ. Una dintre acestea va fi că șoferii vor fi obligați să folosească aparate de marcat și să dea clienților bonuri fiscale, însă numai dacă plățile se fac fizic la finele curselor (cu numerar sau card bancar). Dacă plățile se vor face automat, prin intermediul aplicațiilor de ridesharing, casa de marcat nu va fi obligatorie. Citește articolul
Ordonanța de urgență care reglementează, în premieră, ridesharing-ul în România a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Aceasta prevede că șoferii care lucrează acum pentru aplicații precum Uber sau Bolt vor avea exact patru luni la dispoziție pentru a intra în legalitate, altfel vor risca sancționarea. Citește articolul
Șoferii care lucrează acum pentru aplicații de ridesharing precum Uber sau Bolt vor putea continua să facă asta numai în anumite condiții ce vor fi reglementate curând prin ordonanță de urgență. În acest sens, un proiect de OUG privind ridesharing-ul, care este foarte asemănător cu un proiect de lege aflat deja în dezbaterile parlamentarilor, a fost adoptat marți de Executiv și urmează să apară în Monitorul Oficial. Citește articolul
Conducătorii autoturismelor cu care se efectuează servicii de transport alternativ, precum cele oferite prin Uber, vor fi obligați să obțină certificate de atestare profesională, cerute de Legea taximetriei și celor care vor să presteze servicii de transport în regim de taxi sau de închiriere. Cerința e cuprinsă într-o propunere legislativă care a primit deja undă verde de la Senat și va presupune susținerea unui test-grilă și parcurgerea unui curs special de pregătire. Amenda pentru lipsa acestui certificat vor fi de până la 5.000 de lei/cursă. Citește articolul