După cumpărarea unui autoturism, conform Codului rutier, noul proprietar este obligat să înmatriculeze vehiculul pe numele său în termen de 30 de zile pe baza actelor primite de la vânzător. Totuşi, dacă noul proprietar nu va înmatricula vehiculul şi nu îl va înregistra pe numele lui, vânzătorul va continua să figureze ca fiind proprietar pe maşina vândută şi, astfel, va primi pe adresa şi numele său amenzile înregistrate pe numărul respectiv de înmatriculare. Citește articolul
Autoritățile de mediu nu intenționează să propună introducerea unei noi taxe auto în acest an, iar taxele auto sub forma celor care au existat în trecut nu vor mai fi folosite niciodată, potrivit ministrului mediului, Tánczos Barna. Citește articolul
Cei ce dețin service-uri auto își pot desfășura, în anumite condiții, activitățile specifice și în alte locuri decât în cadrul atelierului pe care-l operează, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC) oficializat vineri. De asemenea, ordinul stabilește că firmele pot desfășura mai multe activități de depanare auto decât înainte. Citește articolul
După ce ți-ai achiziționat o mașină nouă, poți să pui dealerul auto să facă toate formalitățile legate de înmatricularea autoturismului, scrie într-un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) care a intrat în vigoare în urmă cu câteva zile. Numai că, la rândul său, și dealerul respectiv trebuie să îndeplinească niște condiții. Citește articolul
În urma unor controale recente la câteva sute de service-uri auto din țară, inspectorii Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au descoperit că peste jumătate dintre acestea nu respectau drepturile consumatorilor. Iată care sunt lucrurile la care ar trebui să avem grijă, potrivit ANPC, atunci când ducem mașina la reparat într-un service. Citește articolul
Cetățenii europeni (inclusiv românii) care au cumpărut mașini produse în Uniunea Europeană pot să dea în judecată producătorul și în fața instanțelor de la locul de cumpărare (de exemplu, România), dacă suferă un prejudiciu din cauza felului cum au fost construite mașinile, iar acel prejudiciu se produce în țara de unde a fost cumpărată mașina, consideră Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) - care a răspuns săptămâna trecută unei întrebări preliminare cu privire la acea problemă. Citește articolul
Apariția unor probleme la mașină, fie ele tehnice sau daune rezultate în urma unui accident auto, reprezintă un eveniment stresant pentru proprietarul acesteia. Mai mult, în unele cazuri, interacțiunea cu service-urile poate transforma reparația unei mașini într-un coșmar. Pentru a evita astfel de situații, prezentăm în acest material o serie de posibile rezolvări la situații întâlnite în relația proprietarilor de mașini cu service-urile. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) avertizează că practica service-urilor auto de a le cere clienților să își lase mașinile în service până la plata integrală a cheltuielilor din deviz este ilegală. Proprietarii mașinilor, când li se cere așa ceva, pot să scoată în evidență caracterul ilegal al unor asemenea practici și faptul că o astfel de pretenție, din partea reparatorului, ar putea fi sancționată inclusiv cu amendă din partea ANPC. Citește articolul
În urma a sute de reclamații primite de-a lungul mai multor ani, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat recent o serie de controale la service-uri auto din toată țara, descoperind mai multe practici comerciale incorecte, care afectează atât persoanele care-și duc mașina la reparat, cât și asigurătorii ce plătesc aceste intervenții. Citește articolul
Taxele încasate de către stat de la posesorii de autoturisme și motociclete ar putea scădea considerabil, în special în cazul vehiculelor cu o capacitate cilindrică mare. Reducerea impozitelor auto este propusă într-un proiect de act normativ înregistrat de curând la Senat pentru dezbatere. Astfel, inițiatorii sunt de părere că scăderea nivelului impozitării mașinilor îi va convinge pe români să nu mai apeleze la soluțiile alternative de înmatriculare. Un plus va fi și pentru perspectiva asigurărilor de mașini, arată inițiatorii proiectului, întrucât procesul de recuperare a daunelor e mult mai dificil când sunt implicate autoturisme care nu sunt înmatriculate la noi. Citește articolul