avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 547 soluții astăzi
Acasă Subiect: inregistrare in scopuri de TVA
Subiect: inregistrare in scopuri de TVA
ACCES PREMIUM

CJUE: Taxarea inversă NU poate fi aplicată fără ca furnizorul să obțină în prealabil un cod de TVA

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Iulie 2022 | 2198 | Timp de citire: 3 min.

Taxarea inversă nu poate fi aplicată în România fără ca furnizorul să obțină în prealabil un cod de TVA, a stabilit, printr-o decizie recentă, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Astfel, inspectorii fiscali pot cere plata retroactivă a TVA-ului furnizorilor care n-au cod de TVA, deși erau obligați să-l obțină, chiar dacă aceștia desfășoară operațiuni vizate de taxarea inversă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: Înregistrarea de TVA trebuie permisă chiar dacă administratorul firmei e asociat într-o altă firmă care e în insolvență

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2021 | 2025 | Timp de citire: 3 min.

Simplul fapt că administratorul unei firme care solicită cod de TVA este asociat într-o altă firmă aflată în insolvență nu este de ajuns pentru a refuza înregistrarea în scopuri de TVA, a decis recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-un caz românesc. Cu alte cuvinte, autoritățile trebuie să și verifice efectiv dacă există un risc de evaziune, nu doar să-și bazeze refuzul pe o regulă din legislație. În prezent, existența unei asocieri cu o firmă în insolvență este considerată, conform legislației, un risc fiscal luat în calcul la acordarea codului de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: Fiscul trebuie să permită deducerea inclusiv firmelor cu codul de TVA anulat, dacă sunt îndeplinite condițiile de fond

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2021 | 2685 | Timp de citire: 3 min.

Este exagerat ca dreptul de deducere a TVA-ului să fie condiționat de respectarea unor obligații de formă, cum ar fi reînregistrarea în scopuri de TVA, fără a verifica cerințele de fond, a decis recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-un caz ce vizează România în mod direct. Este vorba de situația unei firme cu cod anulat de TVA căreia i s-a refuzat sistematic reînregistrarea și deducerea taxei pentru că administratorul său era asociat într-o altă firmă aflată în insolvență. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE ANAF: Versiunea electronică a declarației 700 încă este în lucru. Simplificarea promisă acum două luni, inaplicabilă

Dragoș Niculescu în Contabil și fiscal
Redactor coordonator, avocatnet.ro
28 Mai 2021 | 12224 | Timp de citire: 3 min.

Versiunea electronică actualizată a declarației 700, care va permite contribuabililor efectuarea electronică a tuturor mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale, se află încă în curs de dezvoltare și testare, urmând să fie pusă la dispoziția firmelor pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a precizat instituția pentru redacția noastră. Cei de la Fisc nu oferă însă nicio informație legată de data când această versiune electronică actualizată va fi disponibilă. Deși ordinul care permite ca firmele să facă aceste demersuri a intrat în vigoare la 30 martie 2021, versiunea electronică a acestei declarații încă este neactualizată pe site-ul ANAF. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când îți anulează Fiscul, din oficiu, codul de TVA

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 4053 | Timp de citire: 4 min.

Începând de anul trecut, codul de TVA se acordă automat, fără analiză de risc, aceasta urmând a se face după acordare. Există însă și situații în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) îți poate anula codul de TVA din oficiu, uneori imediat după înregistrarea în scopuri de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Obținere cod TVA 2021: De-acum, codul se cere după reguli noi, iar acesta poate fi anulat chiar și imediat după acordare

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Februarie 2021 | 8585 | Timp de citire: 4 min.

Obținerea codului de TVA se face în baza unei proceduri noi, conform unui ordin oficializat aseară de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, această procedură regândită complet vine, în esență, în urma unei modificări de anul trecut prin care s-a stabilit că analiza de risc nu se mai face la solicitarea codului de TVA. Deși acordarea codului de TVA trebuie aprobată automat, vor fi cazuri în care codul va fi anulat imediat după ce se acordă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De astăzi, formularul 094 se poate depune și online

Dragoș Niculescu în Contabil și fiscal
Redactor coordonator, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2021 | 4101 | Timp de citire: 1 min.

Pentru a ușura procedurile de transmitere a raportărilor, de astăzi, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) dă posibilitatea contribuabililor de a completa și transmite online formularul 094. Documentul este folosit de anumite firme pentru schimbarea perioadei fiscale la taxa pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Modificare perioadă fiscală TVA 2021: Ce verificări trebuie să faci și ce declarații trebuie să depui în ianuarie

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2021 | 18789 | Timp de citire: 4 min.

În primele zile ale noului an, companiile trebuie să verifice dacă e nevoie de schimbarea perioadei fiscale la TVA, conform legislației în vigoare. Astfel, în funcție de situația fiecărui contribuabil, poate fi necesară depunerea unor declarații fiscale la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) - 092, 094 sau 700. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agențiile de turism și vânzătorii de bunuri la mâna a doua trebuie să calculeze dacă se mai încadrează la scutirea de TVA

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2020 | 1 | 4027 | Timp de citire: 3 min.

Atât agențiile de turism, cât și vânzătorii de bunuri la mâna a doua trebuie să verifice dacă se mai încadrează la scutirea de TVA, după ce regulile au fost modificate recent de către Guvern. În esență, s-a modificat felul în care se calculează, pentru acești contribuabili, încadrarea în plafonul ce permite scutirea de TVA, ceea ce înseamnă că unii pot fi obligați să devină plătitori de TVA. Concret, se iau în calcul, mai nou, prețurile de vânzare, nu marjele de profit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Plafonul de 300.000 de lei, pentru scutirea firmelor mici de TVA, poate fi aplicat până în 2024

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Septembrie 2020 | 5418 | Timp de citire: 2 min.

Plafonul actual de 300.000 de lei, în funcție de care se aplică scutirea de TVA pentru companii, poate fi folosit în România până la finele anului 2024, conform unei decizii recente a autorităților europene. Concret, țara noastră trebuie să ceară aprobarea autorităților europene pentru a aplica acest plafon de scutire de TVA, iar măsura ar fi expirat în prima zi a anului 2021 dacă Guvernul nu cerea o prelungire. Citește articolul