Persoanele ce dețin acte personale expirate în perioada în care s-a aplicat starea de alertă, încheiată în 8 martie 2022, au beneficiat de prelungirea automată a valabilității acestora cu 90 de zile și trebuie să le preschimbe până la sfârșitul acestei zile. Astfel, de mâine, actele cu valabilitatea prelungită automat nu vor mai putea fi folosite, de pildă, la încheierea unor contracte de muncă sau pentru contractarea unor împrumuturi bancare, în cazul actelor de identitate, în timp ce conducerea unei mașini cu permisul auto expirat va putea aduce șoferilor amenzi de peste o mie de lei. Cu toate astea, potrivit autorităților, sunt circa 250.000 de posesori de acte de identitate expirate ce n-au solicitat până acum preschimbarea lor. Citește articolul
Cei ce au acte expirate în perioada în care s-a aplicat starea de alertă, ce s-a încheiat la finele zilei de 8 martie 2022, trebuie să le preschimbe până la data de 6 iunie 2022. Pentru a evita apariția aglomerației la ghișee, recomandarea autorităților a fost ca preschimbarea actelor expirate pe perioada aplicării stării de alertă să fie făcută încă de prin martie, nu să fie amânată până la începutul lunii iunie. Citește articolul
Actele personale a căror valabilitate a fost prelungită pe perioada aplicării stării de alertă mai pot fi folosite doar până la sfârșitul săptămânii viitoare. Asta înseamnă că persoanele ale căror acte personale au expirat trebuie să le preschimbe până, cel mai târziu, la data de 6 iunie 2022. Preschimbarea actului de identitate expirat implică prezentarea unor documente în fața autorităților și plata unei mici taxe. Citește articolul
Persoanele ale căror acte au expirat le pot folosi în continuare, dar trebuie să le preschimbe în 90 de zile de la încheierea stării de alertă, potrivit unei legi care a intrat în vigoare în luna mai. Este vorba despre documente precum actul de identitate, permisul auto sau vizele de flotant. Citește articolul
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) recomandă persoanelor care vor să-și preschimbe documentele expirate în perioada stării de alertă să facă acest lucru din timp, mai ales dacă au nevoie de ele pentru a călători în altă țară. Este vorba despre documente precum pașapoarte simple electronice sau temporare, cărți de identitate și permise de conducere. Citește articolul