Accidentul de muncă este, în esență, orice eveniment produs în timpul lucrului care duce la o vătămare sau la o intoxicație. Acestea pot avea ca urmări incapacitatea temporară de muncă, schilodirea sau chiar moartea, iar angajatorii sunt obligați să țină o evidență cu ele și să le raporteze autorităților. Citește articolul
Orice instruire a lucrătorilor pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM) trebuie să figureze în fișa de instruire individuală a fiecăruia dintre ei, conform legislației în vigoare. Acest document trebuie păstrat la firmă pe toată durata relației de muncă dintre părți. Citește articolul
Instruirea salariaților în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), ce este obligatorie pentru companii, are trei mari etape, așa cum se arată în legislația în vigoare. După instruirea introductiv-generală și instruirea la locul de muncă, etapa a treia este instruirea periodică. Citește articolul
Așa cum am scris și în alte articole recente, companiile sunt obligate să-și instruiască salariații în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Această instruire este împărțită, conform legislației SSM, în trei mari etape: prima e instruirea introductiv-generală, iar apoi urmează instruirea la locul de muncă, în final ajungându-se la instruirea periodică. Citește articolul
Companiile sunt obligate să-și instruiască salariații, în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), atât la angajare, cât și pe parcursul relației de muncă dintre părți. Instruirea e împărțită, conform legislației în vigoare, în trei mari etape, dintre care prima este instruirea introductiv-generală. Citește articolul
Companiile sunt obligate să-și instruiască salariații, în mod adecvat, în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), prevede legislația în vigoare. Instruirea se face nu doar la angajare, ci și pe parcursul derulării relației de muncă, iar aceasta trebuie făcută pe banii firmei și în timpul orelor de lucru. Citește articolul
După ce evaluează riscurile profesionale de la serviciu, companiile sunt obligate să întocmească un plan de prevenire și protecție, conform legislației în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). În esență, acesta include măsurile ce trebuie luate de angajator pentru a reduce riscurile de accidentare și de boli profesionale la care sunt expuși salariații. Citește articolul
Prevenirea este o activitate obligatorie și esențială pentru o companie, scopul fiind ca salariații acesteia să lucreze într-un mediu cât mai ferit de riscul de accidentare sau de riscul de a căpăta boli profesionale. Conform legislației în vigoare, angajatorii au mai multe obligații pe partea de prevenire a riscurilor profesionale. Citește articolul
Una dintre cele mai importante obligații pe care le au companiile în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) este evaluarea riscurilor, deoarece în funcție de asta se decide ce măsuri trebuie luate pentru protejarea salariaților. Însă cum se face o evaluare a riscurilor? Mai jos sintetizăm cei opt pași ce trebuie parcurși, conform unui ghid oficial al Inspecției Muncii. Citește articolul
Pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM), firmele sunt obligate să evalueze riscurile la care pot fi expuși salariații, prevede legislația în vigoare. Totodată, companiile mai trebuie să țină o evidență a accidentelor de muncă. Citește articolul