Atunci când își stabilesc politica de securitate și sănătate în muncă (SSM), angajatorii ar trebui să țină cont și de genul salariaților pe care-i au, potrivit Agenției Europene pentru SSM. Concret, firmele trebuie să ia mereu în calcul faptul că bărbații și femeile sunt diferiți, biologic vorbind, și că există diferențe care influențează riscurile la care pot fi expuși aceștia. Citește articolul
Companiile sunt obligate să achite, pentru propriii salariați, contribuția asiguratorie pentru muncă, conform Codului fiscal. O parte din această contribuție se duce la sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, ceea ce înseamnă că angajații pot beneficia de anumite sume de bani și de anumite servicii. Citește articolul
Rolul angajatorului în cazul depistării și cercetării bolilor profesionale este destul de redus, în sensul că acesta trebuie doar să asigure controale medicale periodice pentru salariați. Asta înseamnă că, potrivit legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), numai medicii pot semnala suspiciunile de boli profesionale, iar autoritățile sunt cele care le investighează și confirmă. Citește articolul
Boala profesională apare prin exercitarea unei meserii sau profesii, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Aceasta poate avea mai multe cauze, una dintre ele fiind suprasolicitarea organismului în timpul muncii. Citește articolul
Rezultatul cercetării unui accident de muncă trebuie consemnat de angajator într-un proces-verbal de cercetare, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Practic, acesta este unul dintre documentele esențiale care trebuie să figureze în dosarul pentru cercetarea unui asemenea eveniment. Citește articolul
Întocmirea dosarului de cercetare este o etapă obligatorie pentru firme atunci când trebuie să investigheze un accident de muncă, reiese din legislația din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Acesta trebuie să conțină o serie întreagă de documente și să fie pregătit într-o formă anume stabilită de autorități. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să cerceteze accidentele de muncă numai în cazurile în care există salariați care-și pierd temporar capacitatea de a lucra, în celelalte situații fiind nevoie de intervenția autorităților, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM). În acest sens, companiile trebuie să urmeze anumiți pași la investigarea unui accident de muncă. Citește articolul
Cercetarea accidentelor de muncă este obligatorie, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM), însă angajatorii se pot ocupa de investigarea acestor evenimente numai atunci când există cazuri de incapacitate temporară de muncă. În celelalte cazuri, cercetarea o fac autoritățile statului. Citește articolul
Printre obligațiile angajatorilor pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM) se numără cea a ținerii unei evidențe a accidentelor de muncă, potrivit legislației în vigoare. Mai precis, este vorba de trei registre diferite. Citește articolul
Una dintre obligațiile pe care le au angajatorii, în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), este raportarea accidentelor de muncă suferite de salariații proprii. Concret, nu doar inspectoratele teritoriale de muncă trebuie notificate, ci și alte autorități ale statului. Citește articolul