Reprezentanții Inspecției Muncii desfășoară lunar controale la companii, inclusiv pe domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), aplicând amenzi consistente celor care nu respectă legislația. În aceste condiții, iată care sunt cele mai frecvente nereguli constatate de autorități în domeniul SSM și cum pot fi acestea rezolvate. Citește articolul
În cazurile în care nu se iau sau nu se respectă măsurile legale ce țin de domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), în acest fel fiind creat un pericol iminent de accidentare sau îmbolnăvire, companiile riscă amenzi penale care pot ajunge până la 1,2 milioane de lei. Practic, aceste amenzi prevăzute de Codul penal, în plus față de amenzile contravenționale din Legea SSM, sunt pentru cazurile cele mai grave. Citește articolul
Angajatorii care încalcă legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM) riscă amenzi contravenționale consistente. Mai precis, amenzile pornesc de la 2.000 de lei, însă pot ajunge chiar și până la 10.000 de lei. Citește articolul
Lucrările pe care le fac firmele pe șantiere trebuie să se desfășoare în conformitate cu legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). În esență, partea de SSM trebuie coordonată atât la elaborarea proiectului, cât și pe durata lucrărilor, cu ajutorul unor instrumente specifice. Citește articolul
Dacă au persoane care lucrează zilnic la calculator, companiile sunt obligate să le asigure acestora controale de vedere, aceasta fiind doar una dintre măsurile impuse de legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). Citește articolul
În domeniul medical, angajatorii sunt obligați să ia măsuri pentru a evita, pe cât posibil, rănirea salariaților care folosesc obiecte ascuțite în activitatea lor zilnică, reiese din legislația sănătății și securității în muncă (SSM). Citește articolul
Companiile pot angaja persoane în vârstă de cel puțin 15 ani, conform legislației în vigoare, însă în aceste cazuri trebuie să respecte anumite reguli speciale, pentru a le asigura salariaților sănătatea și securitatea în muncă (SSM). Citește articolul
Una dintre cele mai mari probleme de sănătate cu care se pot confrunta salariații la serviciu este stresul, conform unui ghid al Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Cauzele stresului la muncă sunt atât interne, cât și externe și pot să difere de la companie la companie, însă cert este că stresul aduce vești proaste și firmei, și angajaților. În acest sens, AESSM pune la dispoziția angajatorilor câteva reguli procedurale esențiale pentru gestionarea stresului la serviciu. Citește articolul
Atunci când își stabilesc politica de securitate și sănătate în muncă (SSM), angajatorii ar trebui să țină cont și de genul salariaților pe care-i au, potrivit Agenției Europene pentru SSM. Concret, firmele trebuie să ia mereu în calcul faptul că bărbații și femeile sunt diferiți, biologic vorbind, și că există diferențe care influențează riscurile la care pot fi expuși aceștia. Citește articolul
Companiile sunt obligate să achite, pentru propriii salariați, contribuția asiguratorie pentru muncă, conform Codului fiscal. O parte din această contribuție se duce la sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, ceea ce înseamnă că angajații pot beneficia de anumite sume de bani și de anumite servicii. Citește articolul