Reluarea activității în firmele care și-au întrerupt total sau parțial activitatea este absolut necesară și trebuie să aibă loc cât mai curând posibil. Pentru alte firme însă reluarea activității ar putea însemna (și) întoarcerea la munca de birou a celor ce au putut să lucreze de acasă. Pe considerentul că au putut lucra "fără probleme" de acasă, ar putea acești angajați să refuze să reia munca de birou o perioadă de timp? Citește articolul
Angajatorii care vor relua activitatea, odată cu relaxarea preconizată a măsurilor speciale în vigoare, au primit recent o serie de îndrumări specifice, printr-un ghid bazat pe informații furnizate de Agenția Uniunii Europene pentru siguranță și sănătate în muncă, astfel încât să protejeze salariații în această perioadă dificilă. O atenție deosebită ar trebui acordată celor ce au depășit îmbolnăvirea cu noul coronavirus, dar care au rămas cu sechele, și care, la întoarcerea în activitate, vor avea nevoie de alte condiții de lucru decât cele anterioare. Citește articolul
Regimul telemuncii ar trebui păstrat o vreme de firmele care pot să o facă, iar la birou ar trebui să se întoarcă cei care nu au deloc mijloace sau posibilitatea să lucreze de acasă. Fiecare firmă ar trebui să analizeze care sunt muncile esențiale în următoarea perioadă, ce mai poate fi amânat, ce poate fi schimbat în modul de desfășurare a muncii la birou sau în spațiile de producție, astfel încât riscul răspândirii noului coronavirus să fie cât mai mic. Iar pentru cei care vor veni la muncă și care sunt nevoiți să intre în contact cu terțe persoane zilnic, firmele ar trebui să cumpere cel puțin măști și alte echipamente de protecție. Citește articolul
Într-un ghid bazat pe informații furnizate de Agenția Uniunii Europene pentru siguranță și sănătate în muncă există o serie de îndrumări pentru angajatorii care reiau activitatea, în contextul actual în care riscurile create de coronavirus încă pot să existe. Practic, ghidul îi sfătuiește pe angajatori cum să reducă riscul infectării, cum ar trebui reluată activitatea sau cum să gestioneze lucrul de acasă. Citește articolul
Anul trecut, printre problemele des întâlnite care au determinat salariații să-și reclame angajatorii la inspectoratele teritoriale de muncă (ITM-uri) se numără neplata salariilor, neplata orelor suplimentare, concedierile abuzive sau condițiile inadecvate de muncă. Așa reiese dintr-un raport de activitate pe anul 2019 al autorităților, publicat recent și analizat de avocatnet.ro. Citește articolul
Angajatorii au obligații ce țin de securitatea și sănătatea în muncă (SSM) inclusiv pe partea de instalații și echipamente electrice. Aceștia trebuie să cheme un electrician autorizat care să facă verificarea supranumită pe piață PRAM (Protecții prin Relee, Automatizări și Măsurători). Obligația poate fi verificată de personalul de control al Inspectoratelor Teritoriale de Muncă (ITM). Citește articolul
Programul controalelor ce vor fi desfășurate în 2020 de către inspectoratele teritoriale de muncă (ITM) din subordinea Inspecției Muncii (IM) a fost aprobat în ultimele zile ale anului trecut. Acesta include campaniile majore de control pe care le vor pune în practică inspectorii din ITM-uri, dar și calendarul lor. Citește articolul
Scriam recent despre tendința alarmantă de creștere a numărului zilelor de concediu medical de care salariații au nevoie anual. Deoarece specialiștii avertizează că aceste absențe de la serviciu aduc pierderi financiare companiilor, am căutat să vedem ce soluții au angajatorii pentru a preveni problemele medicale ale salariaților proprii. Citește articolul
În anul 2018, evidențele autorităților arată că salariații au stat în concedii medicale plătite de stat timp de 37,3 milioane de zile. Iar dacă ne uităm pe statisticile anterioare, observăm că acest număr a crescut alarmant în ultimii opt ani, astfel că, în 2018, numărul zilelor de concediu medical este cu aproximativ 88% mai mare decât cel din 2011. Citește articolul
În cursul lunii iunie, inspectorii muncii au desfășurat controale în toată țara în domeniul construcțiilor și au găsit mari probleme la angajatori. De la lipsa contractelor individuale de muncă la lipsa măsurilor de siguranță de pe șantiere, vorbim de fapte pentru care legislația prevede amenzi consistente, care ajung și la zeci de mii de lei. Citește articolul