Îngrijirile medicale necesare zilierilor implicați în accidente de muncă sau care capătă boli profesionale trebuie acoperite de-acum de către firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) care îi angajează, conform unui act normativ oficializat recent. Citește articolul
În anul 2019, inspectorii muncii vor viza în mod deosebit domeniile de activitate în care sunt șanse mari să apară munca nedeclarată, cum ar fi construcțiile și alimentația publică, sau în care trebuie respectate reguli stricte de securitate și sănătate în muncă. De asemenea, mai pot fi vizate companiile care folosesc salariați cu normă parțială, în domenii precum transporturi, pază sau jocuri de noroc, sau companiile de servicii poștale și curierat. Citește articolul
În această perioadă, Inspecția Muncii cere informații de la angajatori privind conformarea la regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM), pe care le va folosi pentru acțiuni viitoare de informare sau pentru controale, ne-au explicat reprezentanții instituției. Concret, autoritățile monitorizează în acest an felul în care microîntreprinderile cu până la nouă salariați respectă legislația SSM. Citește articolul
Controalele la angajatori ale inspectorilor muncii se vor axa, în trimestrul al doilea al anului 2019, mai ales pe respectarea obligațiilor din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) și pe relațiile de muncă dintre angajator și salariat. Informațiile figurează în programul anual de acțiuni al Inspecției Muncii, pentru perioada aprilie - iunie 2019, pe care-l vor pune în aplicare inspectoratele teritoriale de muncă (ITM-uri). În linii mari, acesta va viza cam aceleași chestiuni care au fost urmărite și în primul trimestru. Citește articolul
Stațiile în care se umplu butelii cu gaz petrolier lichefiat (GPL) sunt verificare luna asta de inspectorii muncii din toată țara, pentru a vedea dacă sunt respectate regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM), conform unui comunicat de presă recent al Inspecției Muncii. Citește articolul
Experiența de teren din ultimii 14 ani a echipei Eurofin a arătat că cea mai mare parte a managerilor se concentrează pe core businessul pentru care au fost angajați și au tendința să ignore obligațiile și responsabilitățile pe care le au din punct de vedere al securității și sănătății în muncă (SSM) pentru oamenii aflați în subordine la locul de muncă, indiferent că știu sau nu pe deplin care sunt acestea. Citește articolul
România este încă departe de o "cultură a protecției angajatului" în condițiile în care actuala legislație din domeniul sănătații și securității în muncă (SSM), așa cum e concepută, pune foarte mult accent pe "producția de documente" și completarea fișelor și mai puțin pe acțiuni concrete care să protejeze realmente angajatul. Citește articolul
Anul 2019 înseamnă pentru inspectorii muncii, în special, verificarea respectării obligațiilor din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), precum și a relațiilor de muncă dintre angajator și angajat. Acestea vor fi principalele nereguli căutate de inspectorii muncii în acest an, tendință comunicată și regăsită în programele-cadru de acțiuni anuale elaborate de Inspecția Muncii. De exemplu, printre acțiunile pregătite în primul trimestru se află verificarea stadiului normalizării locurilor de muncă la angajatorii care au obținut reînnoirea avizului de încadrare a locurilor de muncă în condiții deosebite și monitorizarea riscurilor existente la locurile de muncă din microintrepinderi (până la nouă angajați). În baza acestora, echipa Eurofin face câteva recomandări esențiale și practice în 2019 pentru buna desfășurare a organizației din care faceți parte. Citește articolul
Costurile pentru securitatea și sănătatea în muncă (SSM) a angajaților pot fi numeroase, dar în cele ce urmează vom reda o listă minimală a acestora cu cheltuieli ce nu pot fi evitate, listă ce poate fi completată în funcție de specificul fiecărui tip de activitate. Citește articolul
Toate principiile generale legate de câmpul muncii, de la prevenirea riscurilor profesionale, protecția sănătății și securității lucrătorilor sau eliminarea factorilor de risc, până la accidente de muncă, informare, instruirea angajaților și a reprezentanților lor, precum și direcțiile generale pentru implementarea acestor principii, sunt stabilite de Legea nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă. Cum orice lege este perfectibilă și acest act cu regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM) necesită, în opinia specialiștilor din domeniu, o serie de completări sau modificări. Citește articolul