Spațiul Privat Virtual (SPV) va fi, probabil, cel mai folosit mod de depunere a declarației unice în următoarea perioadă, având în vedere că nu toată lumea deține o semnătură electronică calificată, precum și faptul că declarația nu se mai poate depune decât online, începând din acest an. Cei care nu s-au înregistrat încă în SPV ar trebui să înceapă să o facă, în următoarea perioadă, mai cu seamă cei care declară pentru prima dată venituri la Fisc pentru impozitare. Citește articolul
Persoanele care aveau obligația depunerii declarației unice până la 31 iulie trebuie să știe că legislația fiscală prevede atât o sancțiune contravențională pentru nerespectarea termenului, cât și două beneficii pierdute din această cauză: bonificația de 5% la taxele datorate și pierderea calității de asigurat la sănătate de către cei care, prin efectul legii, au fost asigurați până la 31 iulie. Citește articolul
Cei care obțin venituri independente, adică, în principal, persoanele fizice autorizate (PFA), pot transmite declarația unică la Fisc cu ajutorul Spațiului Privat Virtual (SPV). În acest context, redacția noastră vă explică pe scurt ce pași trebuie urmați pentru a crea un cont de utilizator în SPV, o aplicație online a Fiscului. Declarația unică pentru persoanele fizice a înlocuit recent mai multe formulare fiscale, printre care se numără declarațiile 200, 201 și 600, și trebuie depusă, pentru 2018, până la data de 16 iulie. Citește articolul
Înregistrarea persoanelor fizice autorizate (PFA) și celorlalte entități fără personalitate juridică în Spațiul Privat Virtual (SPV) este posibilă din vara anului trecut, astfel că acești contribuabili pot solicita și primi online decizii de impunere, ceritificate fiscale, adeverințe de venit sau declarații fiscale. Interesant este însă că înregistrarea în acest serviciu se poate face atât ca persoană fizică, utilizând codul numeric personal, cât și ca persoană juridică, în baza certificatului de înregistrare fiscală. Citește articolul
Contribuabilii persoane fizice care au obținut în 2017 venituri din activități independente, chirii sau investiții, printre altele, echivalente cu cel puțin 12 salarii minime pe an trebuie să depună, până la 31 ianuarie 2018, declarația 600, în vederea stabilirii contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS) de achitat în 2018. De altfel, Fiscul a anunțat recent că transmiterea documentului se poate face și online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). În cele ce urmează explicăm, pas cu pas, ce pași trebuie să parcurgeți pentru a vă autentifica si a accesa serviciul oferit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât să evitați cozile întâlnite în aceste zile la Fisc sau chiar la poștă. Citește articolul
Comunicarea către firme a actelor solicitate sau a celor emise de Fisc, relația online cu autoritățile sau folosirea Spațiului Privat Virtual sunt doar câteva dintre aspectele reglementate în cursul anului 2017. Citește articolul
Începând din 2017, persoanele fizice pot primi mai multe documente de la Fisc prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), ceea ce reprezintă o debirocratizare importantă a relației dintre contribuabil și stat. În plus, persoanele care se confruntă cu popriri ale conturilor bancare, ca urmare a unor datorii fiscale ce și-au depășit scadența, nu vor mai trebui să aștepte la fel de mult pentru a avea acces la propriile sume de bani, având în vedere faptul că Fiscul transmite actele privind sistarea popririi în format electronic către bănci. Totuși, nu despre toate schimbările legislative inițiate în anul 2017 putem afirma că au fost bine primite de către cetățeni: persoanele care pleacă din țară pentru perioade mai lungi de timp, fără să anunțe fiscul, pot primi amenzi. Citește articolul
De la 1 iunie 2017, firmele pot comunica mai ușor cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Astfel, chiar dacă măsura e menită să ușureze relația dintre contribuabil și Fisc, firmele trebuie să acorde o atenție sporită anumitor aspecte, așa cum au explicat recent, în cadrul unui eveniment, specialiștii Deloitte. Practic, odată furnizate acte fiscale prin SPV, companiile își exprimă acordul pentru o comunicare exclusiv online cu Fiscul. Citește articolul
Noi reguli la funcționarea Spațiului Privat Virtual (SPV) se aplică de astăzi, odată cu intrarea în vigoare a unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Astfel, cetățenii pot solicita și primi de-acum mai multe documente, în timp ce firmele și persoanele fizice autorizate (PFA), printre altele, pot obține acte fiscale online, la rândul lor, după ce se vor înregistra în prealabil. Citește articolul
În vederea ușurării relației dintre Fisc și contribuabili, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va permite entităților fără personalitate juridică, de joi începând, înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV). Astfel, persoanele fizice autorizate (PFA), precum și antreprenorii organizați ca întreprinderi individuale (II) sau familiale (IF) vor putea solicita și primi decizii de impunere, ceritificate fiscale, adeverințe de venit sau declarații fiscale. Măsurile sunt incluse într-un act normativ al Fiscului, publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul