Buna ziua!!
Multumesc frumos pentru raspunsul dvs.
As avea din nou o nelamurire si anume faptul ca printre capetele mentionate in scrisoarea inaintata instantei am cerut si sa mi se plateasca zilele de co neefectuate. Parata abia ieri mi-a bagat banii pentru aceste zile ba mai mult cu 2 milioane in plus insemnand si plata ultimei saptamani de preaviz in care mi-am cautat alt loc de munca.
Intrebarea mea este de ce parata face treaba asta dupa o luna si jumatate in care mi s-a incheiat cim-ul?? Ca in codul muncii art 141, alin 4 spune ca toate drepturile banesti trebuie sa mi le dea in ultima zi de contract. Sau e un mijloc de aparare din pareta lor in conditiile in care miercuri avem prima infatisare??
Mai pot cere daune morale in conditiile astea? Sau nu are treaba plata zilelor de concediu si a ultimei sapt de preaviz cu amenintarile din partea lor si comportamentul inadecvat din partea lor?
Multumesc frumos anticipat
Sunt situatii si situatii ...Astfel, grefierul va fi prezent în sala de şedinţă cu jumătate de oră înainte de începerea şedinţei de judecată, pentru :
- a pune la dispoziţie dosarele spre consultare şi, totodată, pentru a ataşa la dosare ultimele acte de procedură sau a corespondenţa sosite la registratură.
După începerea şedinţei de judecată, procurorul, părţile, reprezentanţii sau avocaţii acestora pot studia dosarele numai cu încuviinţarea preşedintelui de complet, după o prealabilă verificare a identităţii şi calităţii.
- a verifica buna funcţionare a instalaţiilor de sonorizare, pentru apelul persoanelor chemate în faţa instanţei de judecată.
Grefierul de şedinţă anunţă publicului din sală intrarea judecătorilor.
Deschiderea şedinţei de judecată se face de către preşedintele completului sau de judecătorul unic.
Înainte de a începe dezbaterea fiecărei cauze, părţile pot cere instanţei amânarea pricinilor care nu sunt în stare de judecată, dacă aceste cereri nu provoacă dezbateri (art.126 teza I C.proc.civ.). Cauzele care se amână, fără discuţii, vor putea fi strigate la începutul şedinţei, în ordinea listei, dacă toate părţile legal citate sunt prezente şi cer amânarea sau în cauză s-a solicitat judecata în lipsă. La cererea părţilor, instanţa va putea lăsa cauza la urmă, fixând o anumită oră, când dosarul va fi strigat din nou (art.104 alin.11 şi 12 din Regulamentul de organizare al instantelor judecatoresti).
Amânarea „fără discuţii” se poate face şi de un singur judecător (art.126 teza a II-a C.proc.civ.) şi se dispune, de regulă, pentru remedierea unor neregularităţi procedurale, precum necitarea martorilor, nedepunerea raportului de expertiză, lipsă de apărare , neachitarea taxei de timbru .
După momentul amânării „fără discuţii”, cauzele care nu s-au amânat şi care sunt considerate în stare de judecată vor fi soluţionate în ordinea de pe lista proceselor, afişată la intrarea în sala de şedinţă . Însă părţile pot cere schimbarea rândului, dacă împricinaţii având pricini fixate înaintea lor nu se împotrivesc (art.125 alin.3 C.proc.civ.) .
Pentru motive temeinice, preşedintele completului poate dispune luarea cauzelor într-o altă ordine decât cea înscrisă pe lista de şedinţă (art.104 alin.13 teza a II-a din Regulament).
Dezbaterea fiecărei cauze începe cu apelul părţilor. Apelul părţilor şi a celorlalte persoane citate se face, de regulă, de grefierul de şedinţă, prin instalaţia de sonorizare .
După strigarea cauzei şi apelul părţilor, grefierul de şedinţă face oral referatul cauzei, prezentând pe scurt obiectul pricinii şi stadiul în care se află judecata acesteia, comunică modul în care s-a îndeplinit procedura de citare a persoanelor chemate la proces şi dacă s-au realizat celelalte măsuri dispuse de instanţă la termenele anterioare (art.104 alin.9 şi 10 din Regulament).
În acest moment al procesului, preşedintele completului verifică personal dacă procedura de citare a fost îndeplinită şi, dacă partea lipsă nu a fost citată legal, va dispune amânarea judecăţii şi repetarea procedurii de citare faţă de aceasta. De asemenea, preşedintele verifică dacă s-au respectat cerinţele privind plata taxelor de timbru.
După aceea, în funcţie de situaţia concretă din fiecare dosar, preşedintele completului va putea dispune una din următoarele măsuri : amânarea judecăţii, suspendarea judecăţii sau soluţionarea cauzei .