Debranșările de la rețea ca urmare a neachitării facturilor la energie electrică și gaze naturale sunt interzise până-n vară, iar furnizorii care nu au aplicat schema de plafonare și compensare sunt obligați ca, în termen de 15 zile, să refacă facturile emise deja. Acestea vor fi recalculate și retrimise fără niciun fel de penalități, potrivit unei ordonanțe de urgență publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Amenzi în valoare de 645.000 lei a aplicat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în urma controalelor făcute la începutul acestui an la cele 72 de furnizori de energie, fiind aplicate și patru propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii. Citește articolul
Începutul acestui an a adus mai multe schimbări în domeniul furnizării de curent electric, gaze naturale sau al serviciilor de canalizare. Printre altele, au fost modificate regulile branșării gratuite la electricitate și gaze naturale pentru clienții casnici, s-a stabilit că regularizarea consumului trebuie făcută la cel mult trei luni, iar cei ce riscă debranșarea de la curent trebuie să primească alternative înainte de sistarea serviciilor. Citește articolul
În contextul în care mulți consumatori primesc facturi eronate de la furnizorii de energie electrică și gaze naturale, inclusiv unele în care nu se aplică schema de plafonare și compensare a prețurilor stabilită în 2021, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a prezentat care sunt pașii pe care trebuie să-i parcurgă cei ce au neclarități legate de facturarea electricității și a gazelor naturale. Citește articolul
Cei ce consideră că sunt probleme la măsurarea cantității de gaze naturale consumate, adică atunci când pe factură apare o cantitate mai mare decât cea pe care cred că au consumat-o, pot face o sesizare sau reclamație la furnizorul de gaze. Potrivit unei noi proceduri de rezolvare a unor astfel de reclamații, apărută marți, sesizările se pot depune fizic la furnizorul de gaze naturale, dar pot fi transmise și online către acesta. Citește articolul
Legea furnizării de gaze naturale și energie electrică (123/2012) a fost modificată recent prin OUG pentru a introduce obligația furnizorilor de a emite facturi de regularizare cel puțin o dată la trei luni, dacă nu chiar mai des. Citește articolul
Clienților persoane fizice sau juridice li se poate impune de-acum plata unei taxe de reziliere atunci când renunță în avans la contractele de energie electrică încheiate pe o durată determinată și cu prețuri fixe. Măsura a fost introdusă printr-un act normativ oficializat recent, fiind vorba, mai precis, de un comision de încetare a contractului, care poate fi impus numai în anumite condiții. Citește articolul
Unii dintre furnizorii de electricitate au preferat să amâne emiterea facturilor pentru luna noiembrie, deoarece normele legii privind compensarea facturilor la energie nu au apărut, iar în lipsa lor nu știu cum ar trebui aplicată, potrivit vicepreşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE). În esență, asta înseamnă că, dacă nu au primit facturile pe noiembrie, consumatorii de electricitate vor primi două facturi în decembrie, respectiv pentru ultimele două luni ale anului. Citește articolul
În sezonul rece 2021-2022, respectiv între noiembrie și martie, statul compensează facturile lunare la energie electrică și gaze naturale ale consumatorilor casnici, cu condiția ca aceștia să se încadreze în anumite limite de consum. Totodată, după ce cadrul legal al compensării a suferit recent o serie de modificări, prețurile la electricitate și gaze se plafonează pentru populație, ONG-uri, biserici, școli și spitale. Nu în ultimul rând, anumite categorii de consumatori vor putea suspenda plata facturilor timp de șase luni. În acest context, prezentăm astăzi cele mai importante 14 întrebări și răspunsuri ce vizează mecanismul de ajutor. Citește articolul
Prețurile la curent electric și gaze naturale sunt plafonate în acest sezon rece, adică între noiembrie 2021 și martie 2022, pentru clienții casnici, spitale, creșe și grădinițe publice sau private, organizații neguvernamentale, biserici și alte categorii de consumatori, potrivit unei legi apărute acum câteva zile. Citește articolul