O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul
Organele legislative ale Uniunii Europene (UE) au adoptat, recent, o serie de modificări importante în privința legislației europene a transporturilor, care vor avea un impact important asupra transportatorilor de marfă și de persoane, în ceea ce privește activitatea acestora. De exemplu, transportatorii vor fi obligați să dețină un număr minim de vehicule și să aibă angajați un număr minim de conducători auto, proporțional cu volumul activității. Modificările se vor aplica din 2022. Citește articolul
Condițiile în care se iau perioadele de repaus de către șoferii anumitor transportatori rutieri se vor modifica din 20 august 2020, conform unui regulament european care se va aplica direct în toate statele membre ale Uniunii Europene, deci și în România. Citește articolul
Trei acte normative importante în domeniul transportului rutier au ajuns pe 31 iulie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (UE). Obligatorii și pentru operatorii din România, cât și pentru ceilalți din alte state europene, cele două regulamente și directiva vizează, în principal, îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor și îmbunătățirea concurenței în acest sector. Citește articolul
În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul
Pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri sau de persoane, inclusiv cele mixte, firmele vor scăpa de plata rovinietei până la finele anului 2020, conform unui proiect de lege adoptat azi la Senat. Citește articolul
Conducătorii de autovehicule care transportă marfă cu greutate mai mare de 3,5 tone trebuie să prezinte la vamă documente prin care să facă dovada traseului pe care îl au de parcurs pâna la destinație, se arată într-o ordonanță militară dată de Ministerul Afacerilor Interne, publicată chiar astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Una dintre măsurile anunțate duminică de autorități, dincolo de restricționarea zborurilor către și dinspre Italia, este interzicerea intrării în România a transporturilor de marfă care au sub 3,5 tone, potrivit lui Marcel Vela, ministrul afacerilor interne. Aceasta vine în contextul răspândirii coronavirusului la nivel mondial, inclusiv în România. Citește articolul
Pentru a putea desfășura mai multe controale în trafic la transportatorii de marfă, Guvernul a oficializat măsuri pentru ca spațiile de parcare adiacente drumurilor naționale și autostrăzilor să poată fi folosite și pentru controlul greutății vehiculelor rutiere. Acest lucru este relevant pentru transportatorii de marfă ce folosesc mașini mari, care ar putea depăși limitele de greutate permise, măsurile vizând atât drumurile existente, cât și cele care se vor construi pe viitor. Citește articolul
Autovehiculele destinate transportului de marfă sau pasageri ce aparțin transportatorilor din țara noastră vor fi supuse, atunci când efectuează inspecția tehnică periodică (ITP), mai multor verificări decât în prezent, conform unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor. Citește articolul