Raportarea în sistemul SAF-T (Standard Audit File for Taxation - Fișierul Standard de Audit pentru Taxe) devine certitudine. Companiile interesate pot începe testarea noului sistem, care, potrivit autorităților, va fi obligatoriu de anul viitor pentru marii contribuabili. Parcurgerea acestui exercițiu este importantă pentru orice societate comercială, indiferent în ce etapă va fi obligată să se conformeze noii proceduri, având în vedere că este vorba de un sistem complet nou, de o complexitate ridicată și cu care trebuie să se familiarizeze până în momentul în care devine obligatoriu. Citește articolul
Europa vrea ca toate multinaționalele și companiile independente din statele membre să contribuie cu ”partea lor echitabilă” la redresarea economică. Ce presupune acest lucru? Companiile să fie obligate să declare public locul unde își realizează profiturile și își plătesc impozitul. Măsura, anunțată recent de Consiliul Uniunii Europene, este o concretizare a unei propuneri de directivă din 2016, pe care, de această dată, s-a obținut acordul politic al Austriei și Sloveniei. Citește articolul
În cursul anului 2021, autoritățile fiscale intenționează să facă o reclasificare a contribuabililor în funcție de dimensiune, după ce cea mai recentă reclasificare a fost făcută în 2017. Conform Mirelei Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), această reclasificare va fi făcută după ce se vor depune bilanțurile aferente anului 2020. Citește articolul
Implementarea efectivă a fișierului standard de audit de taxe (supranumit SAF-T) se conturează tot mai bine pentru prima zi a anului viitor. După ce specialiștii estimau recent că ianuarie 2022 este momentul de la care SAF-T va deveni obligatoriu, Mirela Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a confirmat miercuri informația. În plus, aceasta a subliniat că testarea SAF-T se va face numai cu voluntari, nu cu toți marii contribuabili. Citește articolul
Întocmirea dosarului prețurilor de transfer este o obligație anuală ce revine anumitor companii din România, potrivit legislației fiscale în vigoare. În 2021, dosarul prețurilor de transfer trebuie să fie gata până spre finele lunii martie, iar companiile trebuie să țină cont de unele noutăți la întocmirea sa, mai ales din cauza pandemiei. Deși în mod normal vorbim de o obligație pentru firmele mari, inclusiv cele medii sau mici pot fi nevoite să aibă un dosar al prețurilor de transfer. Citește articolul
În contextul în care Guvernul acordă fonduri pentru unele firme care vor să-și instruiască salariații în vederea dobândirii de competențe digitale în tehnologia informației și comunicației (IT&C), Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a publicat pe site-ul instituției Ghidul denumit "Competenţe digitale pentru angajaţii din întreprinderi mari". Firmele eligibile pot începe să depună proiectele din data de 17 august 2020. Citește articolul
Chiar dacă în perioada stării de urgență au fost suspendate controalele fiscale cu privire la întocmirea dosarelor prețurilor de transfer, ele reîncep, în contextul actual al unei relaxări parțiale a măsurilor implementate pentru prevenirea și limitarea coronavirus. După cum au menționat și consultanții fiscali de la Darian DRS, într-un webinar avocatnet.ro dedicat abonaților premium, orice companii afiliate - cel puțin dacă e vorba de contribuabili medii - ce au obligația constituirii unui dosar al prețurilor de transfer sunt verificate în acest scop aproape de fiecare dată când are loc un control fiscal. Citește articolul
Companiile private care au, în medie, peste 500 de salariați în cursul exercițiului financiar au de depus, odată cu situațiile financiare anuale aferente anului 2019, și o raportare nefinanciară ce include informații privind cel puțin aspectele de mediu, sociale și de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea corupției și a dării de mită. Această raportare se face prima oară anul acesta de către companiile private cu mulți angajați, ea fiind obligatorie în trecut doar pentru cele de stat. Citește articolul
Întocmirea dosarului prețurilor de transfer este o obligație anuală ce revine companiilor mari din România, conform legislației în vigoare. Dosarul trebuie să fie gata până pe 25 martie 2019 și are o importanță majoră în condițiile în care Fiscul își intensifică verificările în domeniul prețurilor de transfer. În acest context, articolul de față sintetizează cele mai importante informații despre dosar. Citește articolul
Operațiunea Iceberg a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) vizează și contribuabili medii, nu doar contribuabili mari, au informat reprezentanții Fiscului. Totodată, Operațiunea Tomis, ce vizează importurile din Portul Constanța, va fi prelungită, deși inițial se stabilise să dureze doar trei luni. ANAF a anunțat demararea operațiunilor Iceberg și Tomis în prima lună a acestui an. Citește articolul