De la începutul lunii iulie au intrat în vigoare, potrivit unei hotărâri de Guvern, noi măsuri cu privire la starea de alertă. Astfel, se permite organizarea cursurilor pentru adulți cu cel mult 20 de persoane, activitățile recreative și sportive se pot desfășura cu până la zece persoane, iar polițiștii și militarii pot organiza evenimente cu până la 200 de persoane. Pentru a completa cadrul legislativ, vineri, autoritățile au publicat în Monitorul Oficial și regulile ce trebuie respectate la organizarea activităților. Citește articolul
Pentru a putea încheia semestrul al doilea al anului universitar 2019-2020, universitățile și-au putut desfășura online activitatea de predare și evaluare, în timpul stării de urgență. Acum, această prevedere se extinde și pe perioada stării de alertă, astfel că studenții pot susține online admiterile pentru viitorul an universitar și în starea de alertă, se arată într-o lege publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
La declarațiile pe propria răspundere pe care solicitanții le depun pentru a cere indemnizațiile pentru profesioniști și banii pentru șomajul tehnic de la stat se completează, potrivit formularelor recent actualizate pentru aceste ajutoare, domeniul sau domeniile de activitate pentru care se cer banii. Iată pentru ce domenii se pot cere, luna asta, bani de la stat: Citește articolul
Timp de trei luni, statul decontează, la cerere, 41,5% din salariile de bază brute pentru fiecare dintre angajații ale căror contracte de muncă, suspendate în perioada stării de urgență/alertă pe motiv de șomaj tehnic, sunt reactivate de acum încolo. Pentru a face asta, firmele vor face solicitări la agențiile de muncă, în baza unor documente speciale, dintre care unul a fost recent modificat - e vorba de lista cu salariații pentru care se face solicitarea. Citește articolul
Starea de alertă a fost prelungită la jumătatea lunii anterioare cu încă 30 de zile, astfel că și, cel puțin, jumătate din iulie, respectiv până în data de 16, va fi acoperită de această stare specială, impusă în contextul epidemiei de coronavirus. În același timp, măsurile de relaxare programate să intre în vigoare chiar azi au fost amânate, ceea ce înseamnă că unele afaceri au în continuare retricții. Pe lângă asta, e de știut că în iulie începe raportarea optimizărilor fiscale către autorități, că pot fi începute demersurile pentru împărțirea de dividende pe cel de-al doilea trimestru și că începe conectarea caselor de marcat electronice la sistemul Fiscului. Citește articolul
Cei care călătoresc cu avionul și vin în România au obligația de a întocmi o declarație pe propria răspundere în care să treacă, printre altele, datele de contact și locul în care efectuează carantina, dacă este cazul. Această declarație poate fi făcută și online, pentru a reduce timpul de așteptare în aeroport, informează Ministerul Transporturilor (MT). Citește articolul
Firmele care vor organiza evenimente în perioada stării de alertă și nu vor respecta regulile de siguranță pentru limitarea răspândirii epidemiei de coronavirus vor risca suspendarea activității, începând cu data de 1 iulie, se arată într-o hotărâre a Comitetului Național pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU). Citește articolul
Popririle fiscale și pentru alte creanțe bugetare sunt suspendate deja din timpul stării de urgență, iar Guvernul a decis recent să mai prelungească măsura pentru alte câteva luni. Planează însă o confuzie cu privire la popririle pe salarii, în sensul că s-a înțeles greșit că niciun fel de poprire nu poate opera la acest moment. Citește articolul
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) recomandă persoanelor care vor să-și preschimbe documentele expirate în perioada stării de alertă să facă acest lucru din timp, mai ales dacă au nevoie de ele pentru a călători în altă țară. Este vorba despre documente precum pașapoarte simple electronice sau temporare, cărți de identitate și permise de conducere. Citește articolul
Parlamentul a aprobat, miercurea trecută, un proiect de lege prin care le va fi permis autorităților locale să le ofere proprietarilor de spații comerciale ce își desfășoară activitatea economică în acele locuri anumite reduceri de la plata impozitului pe clădiri datorat pentru o parte a anului 2020 (ulterior intrării în stare de urgență - adică de la 16 martie - și până la finalul anului 2020). Singura condiție ce va trebui îndeplinită de către solicitant (în caz că facilitatea va fi, într-adevăr, introdusă de către autoritățile locale) este reducerea sau întreruperea activității acestuia pe perioada stării de urgență (16 martie-14 mai). Citește articolul