Prima etapă de implementare a sistemului fișierului standard de control fiscal (SAF-T), adică cea care vizează marii contribuabili, este una destul de problematică, atrag atenția specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Având în vedere termenul scurt de conformare, de doar câteva luni, sunt prea multe probleme de rezolvat atât la nivelul firmelor, cât și la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Astă-primăvară, autoritățile au anunțat că în 2021 vom vedea o reclasificare a contribuabililor în funcție de dimensiune, dar de-atunci nu s-au făcut pași vizibili în acest sens. Chestiunea este destul de importantă din moment ce în funcție de dimensiunea la care se află încadrate companiile la finele anului curent se vor stabili termenele de la care intervine obligația raportării fișierului standard de control fiscal (SAF-T) prin declarația 406. Citește articolul
Așa cum era de așteptat, autoritățile modifică prevederile Codului de procedură fiscală pentru a stabili cadrul legal aplicabil fișierului standard de control fiscal (supranumit SAF-T), potrivit unei ordonanțe noi. În esență, fișierul SAF-T va putea fi verificat atât în cadrul inspecțiilor fiscale, cât și în cadrul contestațiilor sau al proceselor în instanță. Iar cei care vor depune declarația cu probleme sau care vor rata termenele de transmitere vor risca amenzi de până la 5.000 de lei. Citește articolul
Raportarea în sistemul SAF-T (Standard Audit File for Taxation - Fișierul Standard de Audit pentru Taxe) devine certitudine. Companiile interesate pot începe testarea noului sistem, care, potrivit autorităților, va fi obligatoriu de anul viitor pentru marii contribuabili. Parcurgerea acestui exercițiu este importantă pentru orice societate comercială, indiferent în ce etapă va fi obligată să se conformeze noii proceduri, având în vedere că este vorba de un sistem complet nou, de o complexitate ridicată și cu care trebuie să se familiarizeze până în momentul în care devine obligatoriu. Citește articolul
Prin SAF-T, firmele vor pune la dispoziția organelor fiscale numeroase informații pe care acestea le obțin acum dacă vin în control: despre taxe, clienți, furnizori, stocuri, tranzacții, facturi ș.a.m.d.. Folosirea SAF-T va deveni, de la anul și până în 2023, obligatorie pentru mare parte dintre contribuabilii români. Din august, cei interesați să vadă cum funcționează acest nou mecanism de schimb de informații fiscale îl vor putea testa, potrivit celor mai recente informații venite din partea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul