Pentru a completa legislația privind viitoarele acte de identitate, fie ele simple ori electronice, și astfel a apropia momentul eliberării efective a lor, autoritățile au oficializat azi un act normativ care stabilește forma și conținutul acestora. Citește articolul
Copiii sub 14 ani vor putea avea cărți de identitate simple sau electronice, dacă părinții lor vor acest lucru, potrivit unei legi ce tocmai a fost publicată în Monitorul Oficial. Termenul de valabilitate al unui astfel de buletin va fi de doi ani, iar varianta electronică nu va conține și amprentele copilului mai mic de 12 ani. Citește articolul
Autoritățile, pentru a limita expunerea persoanelor la coronavirus, își restrâng, pe cât posibil, contactul cu publicul. Două astfel de instituții sunt Direcția Generală de Pașapoarte (împreună cu sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte), pentru pașapoarte, și Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, pentru cărțile de identitate. Citește articolul
Din momentul în care va fi posibilă eliberarea cărților electronice de identitate, vârsta de la care se va putea solicita un act de identitate se va reduce de la 14 ani, cât este în prezent, la 12 ani, potrivit unui proiect de act normativ pus în dezbatere recent de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). În esență, după cum stabilește un regulament european adoptat anul trecut, autoritățile române trebuie să poată emite noile acte de identitate până cel mai târziu la începutul lunii august 2021. Citește articolul
Reținerea actului de identitate al unei persoane fizice este permisă, legal vorbind, numai în anumite situații prevăzute în mod expres de legislația în vigoare. Astfel, comercianții care rețin buletinele, de exemplu, ca garanție pentru închirierea bunurilor încalcă legea. La fel se întâmplă și dacă buletinul este reținut ca garanție pentru plata unei datorii, iar cei care se folosesc de această practică ilegală riscă să fie amendați. Citește articolul
Persoanele care vor solicita eliberarea sau reînnoirea cărţii de identitate în data de 5 iunie, adică în ziua alegerilor locale, vor putea obţine noul document în doar câteva ore, a anunţat recent Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul
Autoritatile pregatesc de ceva timp introducerea unor noi documente de identitate pentru cetateni, astfel ca actele folosite in prezent vor fi inlocuite. In momentul de fata, cadrul legislativ nu este definitivat, iar emiterea cartilor electronice de identitate nu este posibila inca. La solicitarea AvocatNet.ro, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a precizat in ce stadiu se afla lucrurile si ce etape mai trebuie parcurse pana cand cetatenii vor putea sa obtina noile acte de identitate. Citește articolul
Mai multe primarii din tara conditioneaza eliberarea actelor de identitate de plata taxelor si impozitelor locale, astfel ca cetatenii care vor sa isi reinnoiasca buletinele nu o pot face decat daca isi achita integral impozitele si taxele locale sau eventualele amenzi. Practica este ilegala, dupa cum a confirmat pentru AvocatNet.ro, Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. Citește articolul
Noi documente de identitate vor fi eliberate cetatenilor romani din 1 aprilie 2014, dupa cum prevad reglementarile in vigoare deja. Avand in vedere ca legislatia in materie trebuie armonizata, Ministerul Afacerilor Interne propune modificarea mai multor acte normative ce stabilesc forma si continutul de date ale documentelor de identitate. Mai precis, institutia propune un nou model pentru actele de identitate ce urmeaza a fi puse in circulatie incepand de anul viitor, acesta fiind in conformitate cu noile dispozitii introduse in luna iulie. Citește articolul
Procesul de eliberare a noilor documente de identitate urma sa inceapa in 1 iulie 2013, insa acest termen a fost amanat recent de autoritati, pana la inceputul lunii aprilie a anului viitor. Astfel, actul normativ care stabileste ca cetatenii isi vor primi buletinele electronice din 1 aprilie 2014 a fost publicat in Monitorul Oficial si intra astazi in vigoare. Citește articolul