În perioada stării de urgență, inclusiv avocații pot beneficia de unele măsuri dispuse de Guvern pentru firme și persoane fizice. Astfel, cei care își întrerup activitatea din cauza epidemiei de coronavirus au dreptul la o indeminzație de 75% din salariul mediu brut, beneficiază de amânarea unor plăți și nu li se suspendă calitatea de avocat. Citește articolul
Pentru a veni în sprijinul avocaților în următoarele luni, în condițiile în care țara noastră traversează o perioadă dificilă din cauza epidemiei de coronavirus, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a stabilit un set de măsuri menite să prevină efectele negative ale restrângerii activității profesionale a avocaților. Astfel, aceștia sunt scutiți de plata unor taxe și contribuții pe o perioadă de trei luni, însă banii vor fi recuperați prin eșalonare. Citește articolul
În perioada stării de urgență, avocații, notarii și executorii judecătorești, adică inclusiv societățile care oferă servicii de avocatură, notariat și executare, trebuie să-și continue munca, așa cum Guvernul a stabilit prin Ordonanța de urgență 29/2020. Citește articolul
Fiind printre cele mai expuse profesii, avocații, notarii, precum și executorii judecătorești ar putea fi tentați să își suspende activitatea, pe perioada stării de urgență. Totuși, riscul unei asemenea măsuri este major, întrucât Guvernul a intervenit printr-o ordonanță prin care îi obligă pe aceștia să își continue prestarea serviciilor, cu riscul excluderii din profesie, în caz contrar. Citește articolul
Pentru a se evita, pe cât posibil, răspândirea coronavirusului, au fost luate anumite măsuri, prin decret prezidențial, cu privire la judecarea proceselor aflate pe rolul insanțelor. Principala măsură este că, în perioada cât durează starea de urgență, instanțele vor judeca exclusiv cauzele de urgență deosebită. Citește articolul
O serie de autorități publice au început să-și suspende programul cu publicul la ghișee, în contextul răspândirii coronavirusului. Din acest motiv, companiile și persoanele fizice ar trebui să știe că au căi alternative pentru a lua legătura cu reprezentanții instituțiilor de stat sau pentru a transmite și primi documente. De principiu, vorbim de diverse aplicații și portaluri online, dar și de folosirea serviciilor poștale sau de asistența telefonică. Citește articolul
Cu toate că mulți dintre noi refuză să accepte nivelul de acaparare al tehnologiei asupra vieții noastre cotidiene, trebuie să ținem pasul cu noutățile din acest domeniu, fie că vrem, fie că nu vrem. Un astfel de exemplu are legatură cu domeniul proprietății intelectuale și inteligența artificială. Dacă ai un business în domeniu sau vrei să investești în genul acesta de tehnologie, cu siguranță te interesează ce provocări poți întâmpina din punctul de vedere al proprietății intelectuale. Citește articolul
Începând din vară, specialiștii și companiile vor avea obligația de a raporta la Fisc aranjamentele transfrontaliere care le aduc avantaje, conform Ordonanței Guvernului 5/2020. Cu alte cuvinte, este vorba de acele tranzacții sau scheme care le permit firmelor să obțină scutirea de obligațiile fiscale sau reducerea lor. Pentru a veni în ajutorul celor vizați de această obligație, am sintetizat astăzi cele mai importante aspecte legate de noua obligație de raportare. Citește articolul
Avocații se numără printre intermediarii obligați prin lege să raporteze la Fisc aranjamentele fiscale transfrontaliere în baza cărora clienții lor scapă de obligații fiscale sau obțin reducerea acestora. Însă situația avocaților este una mai specială, având în vedere că vorbim de persoane obligate să respecte secretul profesional. Citește articolul
Regulile europene referitoare la raportarea optimizărilor fiscale transfrontaliere, de către contabili, consultanți fiscali, notari și companii, sunt incluse în legislația autohtonă printr-o ordonanță a Guvernului, ce a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Cei care nu le vor respecta vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul