Și avocații pot să introducă acțiuni, în nume propriu, atunci când urmăresc să apere un interes public obiectiv, a reținut Curtea de Apel Cluj. Soluția instanței ar putea să fie una de importanță majoră, întrucât posibilitățile care apar odată cu legitimarea procesuală a avocaților de a acționa în nume propriu pentru apărarea interesului public sunt foarte vaste. Citește articolul
Noile reguli europene referitoare la raportarea optimizărilor fiscale agresive, de către contabili, consultanți fiscali și avocați, trebuie introduse în legislația noastră până la finalul anului 2019. În acest context, specialiștii EY România estimează cam ce tranzacții ar putea fi raportate obligatoriu în țara noastră, de către fiscaliști, și ce măsuri de pregătire ar trebui să ia companiile. Citește articolul
Dacă vor să economisească timp și bani în activitatea lor zilnică, avocații pot folosi semnătura electronică în relația cu clienții persoane juridice și persoane fizice. Practic, în acest fel, documentele circulă rapid între părți și dispar costurile poștale sau de curierat. Citește articolul
Avocații care vor să transmită prin e-mail, către instanțe, cereri de chemare în judecată, cereri de apel, contestații sau alte acte trebuie să folosească semnătura electronică. Practic, e necesar ca avocații să folosească un instrument care le leagă, fără urmă de îndoială, identitatea reală de identitatea electronică, aspect subliniat inclusiv de judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), într-o decizie dată în acest an. Citește articolul
Activitatea de spălare de bani reprezintă, în esență, o mascare a sursei ilicite a acelor bani. Astfel, entitățile ale căror servicii pot fi folosite în acest scop sunt cele care fie preiau și administrează direct acei bani, fie sunt o parte importantă într-o tranzacție care implică asemenea bani dobândiți ilegal. Două astfel de entități sunt notarii sau avocații. În contextul în care a intrat recent în vigoare o nouă lege pentru prevenirea spălării de bani și a faptelor de terorism, este important de văzut cum s-ar putea, în concret, să se ajungă la folosirea serviciilor avocaților sau notarilor, pentru comiterea unor astfel de fapte. Citește articolul
În recent intrata în vigoare reglementare a tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), avocații sunt discriminați la acordarea beneficiilor acordate notarilor și unei categorii de persoane nu foarte bine determinată, este de părere Baroul Dolj într-un punct de vedere publicat pe site-ul său. Citește articolul
Recent, a fost modificat Statutul profesiei de avocat și una din modificările importante este că, de acum, avocații au posibilitatea expresă de a angaja absolvenți de drept, ca personal auxiliar. În același timp, unui astfel de personal auxiliar îi este interzis să facă activități specifice avocatului - însă, astfel de activități interzise sunt expres și limitativ prevăzute. Citește articolul
Cei care au o vechime minimă de cinci ani ca avocat, procuror sau judecător nu vor mai putea să devină executori judecătorești fără să susțină examenul de definitivat, prevede un proiect de act normativ care va aduce mai multe schimbări în activitatea executorilor. În prezent, aceste persoane sunt scutite de examenul de definitivat. Citește articolul
Rezultatele inițiale ale examenului de admitere în profesia de avocat, ce a avut loc pe 31 august 2018, au fost publicate vineri de Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR), iar cum după soluționarea contestațiilor nu s-a schimbat nimic, acestea au devenit automat rezultatele finale. Examenul s-a adresat atât celor care vor să intre în profesie ca stagiari, cât și celor care și-au obținut definitivatul în alte profesii juridice și îndeplinesc condițiile pentru a intra în barou direct ca avocați definitivi. Citește articolul
Din 25 iunie 2018 a intrat în vigoare Directiva 2018/882, care obligă intermediarii (categorie în care intră, practic, oricine) să raporteze orice aranjament de optimizare fiscală transfrontalieră care ar putea fi catalogat ca fiind agresiv. Concret, începând din anul 2020, intermediarii, precum consultanții fiscali, auditorii financiari, contabilii sau avocații, vor trebui să raporteze optimizările prin care se evită taxele și impozitele, în vederea eliminării acestora din practică. Citește articolul