Declarația 112, pe care o folosesc angajatorii pentru a declara taxele salariale, a căpătat o nouă formă oficială printr-un ordin apărut vineri în Monitorul Oficial. Noul model al formularului se folosește începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2023, iar acesta include mai multe noutăți legislative recente. Totodată, de miercuri, angajatorii au la dispoziție și versiunea electronică actualizată a formularului. Citește articolul
În cazul celor care au încheiat un contract de muncă numai ca să bifeze condiția de la impozitarea micro, din 2023, regula este aceea a depunerii trimestriale a D112, ceea ce înseamnă că primul termen nu e 25 februarie, ci 25 aprilie. Dacă vor însă, din 2024, contribuabilii-angajatori pot opta pentru depunerea lunară, însă opțiunea trebuie făcută din timp. Depunerea trimestrială nu e valabilă însă și în cazul contractelor de mandat, pentru că regula din Codul fiscal vizează exclusiv salariații. Citește articolul
O noutate semnificativă privind declarația 112, pe care o folosesc angajatorii, este că formularul va trebui să cuprindă, din 2023, și veniturile neimpozabile ale salariaților. Aceste informații nu se raportează în prezent, conform specialiștilor. Citește articolul
Formularul 112 a fost actualizat recent, iar angajatorii au întâmpinat probleme la depunerea online a declarației din cauza erorilor apărute, deși probleme vin, de cele mai multe ori, de la organul fiscal. Totuși, recomandarea unui expert contabil este ca, în primă fază, să fie depusă D112 în termenul legal, chiar dacă există erori, astfel încât să fie primit un număr de recipisă, iar până la finalul lunii să fie redepusă declarația corectată. Data depunerii celei de-a doua declarații va fi cea a depunerii inițiale, după cum este prevăzut în Codul de procedură fiscală. Citește articolul
Formularul 112 a fost schimbat din nou, la doar câteva luni distanță de la cea mai recentă schimbare, printr-un ordin care se aplică începând cu raportarea pe august 2022. Iar Fiscul a pus la dispoziție recent și versiunea electronică aferentă, pe care deja a trebuit să o actualizeze, de două ori, pentru că avea probleme. Noua formă a declarației 112 vine, în principal, cu modificări legate de suprataxarea muncii part time, dar și pentru că Guvernul a schimbat entitățile responsabile de emiterea formularului. Citește articolul
Suprataxarea contractelor part-time se va aplica începând cu veniturile lunii august, așa cum se menționează OG 16/2022, act normativ prin care s-a introdus măsura. Acest lucru va fi valabil doar pentru angajații cu contractele individuale de muncă (CIM) parțiale care au un salariu minim brut mai mic de 2.550 lei. Citește articolul
Procedura de actualizare a declarației 112, ce este folosită în principal de angajatori pentru raportarea taxelor salariale, tocmai a fost complicată de Guvern prin schimbarea entităților publice responsabile cu emiterea ordinului cu formularul și instrucțiunile sale. Citește articolul
Ministerul Finanțelor a venit vineri cu o formă complet nouă a ordinului ce reglementează declarația fiscală 112, ce e folosită în principal de angajatori. Principalele noutăți sunt legate de adaptarea formularului la facilitățile fiscale introduse pentru domeniul agroalimentar. Citește articolul
Deși modelul noii declarații 112 a fost pus în dezbatere pe 29 iunie, contabilii încă așteaptă oficializarea ordinului pentru a putea depune declarația - al cărei termen e peste zece zile. Citește articolul
Tratamentul fiscal al diurnelor acordate de angajatori salariaților se modifică începând cu veniturile aferente lunii mai 2022, așa cum s-a stabilit recent printr-o lege nouă. Asta înseamnă că efectele se văd prima oară abia la depunerea declarației 112 în luna iunie 2022, din moment ce prin acest formular se raportează taxele salariale. Diurnele sunt scutite de taxe salariale, dacă se acordă în anumite condiții. Citește articolul