Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 273 soluții astăzi

Webinar Premium LIVE: Riscuri și obligații privind combaterea spălării banilor. Joi, 1 Iulie, de la ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: clauza de confidentialitate
Subiect: clauza de confidentialitate
ACCES PREMIUM

Recomandare avocați: Contractele de telemuncă ar trebui să conțină clauze de confidențialitate

Deşi legislaţia muncii prevede, mai nou, obligaţia salariaţilor aflaţi în telemuncă sau în munca la domiciliu de a respecta şi asigura confidenţialitatea documentelor pe care le utilizează în activitatea lor, specialiştii recomandă angajatorilor introducerea în relaţiile de muncă a unei clauze de confidenţialitate în care să detalieze ce informaţii nu trebuie divulgate de către salariaţi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clauza de confidenţialitate: Cât timp după terminarea relaţiei de muncă trebuie respectată?

Clauza de confidenţialitate este valabilă pe parcursul executării atribuţiilor de serviciu ale salariatului, însă există situaţii în care respectarea acesteia devine obligatorie şi după terminarea relaţiilor de muncă dintre salariat şi angajator. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligaţia de confidenţialitate a salariatului faţă de angajator trebuie remunerată? Explicaţiile specialistului

Clauza de confidenţialitate vizează obligaţia salariatului de a nu transmite informaţii de care a luat cunoştinţă în timpul serviciului şi poate fi inclusă, opţional, în contractul individual de muncă propriu-zis, prin anexe sau acte adiţionale. Totuşi, nu se menţionează în Codul Muncii niciun fel de obligaţie de remunerare a acestei clauze. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Două clauze de care ai nevoie în contractele de muncă: neconcurența și confidențialitatea. Asemănări, deosebiri și aspecte practice

Clauza de neconcurență și cea de confidențialitate sunt listate în Codul muncii ca exemple de clauze specifice în contractele de muncă. Ambele sunt facultative, dar utilitatea lor în practică este de necontestat. Pe parcursul contractului, firma e pe deplin interesată ca angajații acesteia să nu divulge în stânga și-n dreapta aspecte pe care le firma le consideră confidențiale - pentru că poate fi prejudiciată. Odată terminată relația contractuală, firma poate fi interesată, în raport cu anumiți angajați, să se asigure că aceștia nu prestează activități în concurență cu cele prestate înainte. Pentru neconcurență, firma e obligată să plătească o indemnizația negociată, dar pornind de la un minim legal, însă ce se întâmplă dacă firma își dă seama că nu ar mai avea nevoie de acele clauze de neconcurență inserate în contracte? Despre cele două clauze au discutat, recent, pentru abonații avocatnet.ro, două avocate specializate în dreptul muncii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Câteva lucruri bine de știut când îți schimbi locul de muncă: Documente pe care să le ceri, clauze problematice în CIM și ce se întâmplă cu concediul rămas de la fostul angajator

La plecarea la un nou loc de muncă angajatul trebuie să aibă în vedere câteva aspecte importante: ce să ia neapărat de la fostul angajator, să respecte, dacă există, anumite clauze din vechiul contract, să se asigure că e compensat, dacă e cazul, pentru zilele de concediu rămase din anii precedenți, să ceară curățarea cazierului disciplinar de la fostul angajator, dacă acesta nu a făcut-o la timp și nu numai. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Clauze specifice în CIM: Ce trebuie să știi dacă întâlnești aceste prevederi în contractul de muncă

Într-un contract de muncă se pot găsi uneori mai multe prevederi decât cele comune, obligatorii fiecărui raport de muncă (date de identificare, atribuții, salariu, perioada ș.a.m.d.). În contract se pot introduce și clauze specifice, iar Codul muncii dă patru exemple: clauza de mobilitate, cea de confidențialitate, cea de neconcurență și clauza de formare profesională. Aceste clauze impun anumite restricții și pot da naștere la obligația plății unor despăgubiri dacă nu sunt respectate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Nu prea putem trage la răspundere un salariat care a făcut publice neregulile sau abuzurile de la locul de muncă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 August 2018 | 6 | 5453

Un angajat nemulțumit de condițiile de muncă, de abuzurile la care este supus, care constată încălcări sistematice ale legislației la locul său de muncă și care nu a găsit alt mod de a-și obține dreptatea poate decide să aducă în spațiul public unele dovezi ale faptelor pe care le reclamă. Fapta angajatului poate avea unele consecințe pentru angajator, de la caz la caz. S-ar putea pune problema unei răspunderi disciplinare? A unei acțiuni în despăgubire pentru prejudiciul adus? Iată ce explică un specialist. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce riscuri și dificultăți își asumă un angajator care lucrează cu telesalariați

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Mai 2018 | 0 | 4779

Telemunca înseamnă o flexibilizare reglementată oficial în raporturile de muncă, printr-o lege de curând intrată în vigoare, dar un factor important în trecerea la acest fel de muncă este alegerea telesalariaților, potrivit specialiștilor în resurse umane. Motivul se centrează în jurul ideii că munca în alt loc decât la birou, sub atenta supraveghere a superiorilor, necesită un salariat care să înțeleagă exact de ce disciplina și respectarea unor aspecte precum confidențialitatea devin cu atât mai importante în afara biroului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prevenirea fraudelor la firme: Cum să-ți protejezi informațiile delicate, astfel încât să nu fie oferite ca ponturi

La nivelul companiilor, cele mai multe amenințări de fraudă vin din interior, de la propriii angajați ai firmelor, persoane care dețin anumite informații și pe care le transmit în exterior. Pentru a preîntâmpina, pe cât posibil, scurgerea de date, este esențial ca societățile să își protejeze informațiile confidențiale, mai ales atunci când acestea sunt utilizate și de salariați pentru îndeplinirea atribuțiilor menționate în fișele de post.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce restricţii au salariații atunci când pleacă de la un angajator la altul

Angajatorul poate stipula cel puțin patru clauze specifice în conținutul contractului individual de muncă, potrivit Codului muncii. Mai exact, este vorba de cele de neconcurență, confidențialitate, mobilitate şi formare profesională. Citește articolul