Procesul de digitalizare prin care trece Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în acest an va însemna, pentru contribuabili, mai puține controale pe teren și mai multe verificări în mediul electronic, începând din 2021. Cel puțin în cazul companiilor corecte ar trebui să fie așa, dacă ne luăm după opiniile autorităților și ale specialiștilor. Citește articolul
Platformele online care permit intermedierea între vânzători de bunuri și servicii și cumpărători (de exemplu, eMAG și Okazii) vor fi supuse, din iulie, unor noi reguli când vine vorba de relațiile lor cu acei comercianți ce le folosesc serviciile (aspect cunoscut și ca „P2B - platform to business”). În esență, noile reguli, stabilite printr-un regulament european ce se va aplica din iulie, vizează crearea unui cadru de transparență, echitate și integrarea posibilității pentru comercianți de a avea acces la măsuri reparatorii eficace, în relațiile cu platformele pe ale căror domenii își vând produsele sau serviciile. Citește articolul
Controalele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) la comercianții online vor fi intensificate în perioada următoare, pentru a acoperi pierderile la buget cauzate de o ordonanță de urgență adoptată aseară de Guvern. Este vorba de actul ce va stabili o nouă reducere de dări pentru plătitorii de impozit specific. Citește articolul
Una dintre măsurile luate odată cu apariția unei noi etape de relaxare a restricțiilor impuse din cauza epidemiei de coronavirus din țara noastră este posibilitatea redeschiderii creșelor, grădinițelor și a afterschool-urilor, dar doar în condițiile în care se respectă o serie de reguli absolut necesare în încercarea de a proteja copiii de infectarea cu virusul SARS-CoV-2. Citește articolul
De marți, există reguli specifice pentru cei care desfășoară activitate de pariuri. Astfel, cei care administrează casele de pariuri vor fi nevoiți să se asigure, în principal, că sunt respectate constant măsuri de igienă (de exemplu, amplasarea de dozatoare și dispensere cu dezinfectanți) și păstrarea distanței - atât între angajați și clienți, cât și între aceștia din urmă. Citește articolul
Recent, după ce au trecut mai multe luni de la instituirea lor, restricțiile impuse în contextul epidemiei de coronavirus continuă să se relaxeze, un exemplu în acest sens fiind și redeschiderea mall-urilor din țara noastră. Totuși, la redeschidere, administratorii acestor spații comerciale trebuie să respecte o serie de reguli, ce previn sau limitează răspândirea virusului SARS-CoV-2. Citește articolul
Bunurile indisponibilizate în procese penale și care sunt scoase la licitație pot fi obținute, de acum, și online. Organizarea licitațiilor pentru asemenea bunuri, pe internet, va ajuta, pe termen scurt, cu respectarea măsurilor de distanțare socială. Pe termen mediu și lung, va contribui la organizarea unui cadru transparent pentru desfășurarea unor asemenea proceduri, conform Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI), instituția care se ocupă cu organizarea unor asemenea licitații precum cele menționate mai sus. Citește articolul
Titularii autorizațiilor de mediu vor fi vizitați anual sau la doi ani de către autoritățile de mediu pentru verificarea condițiilor în care-și desfășoară activitățile, prevede un nou ordin de ministru, aplicabil din iulie 2020. Practic, odată cu introducerea vizelor anuale pentru menținerea valabilității autorizațiilor de mediu, verificarea amplasamentelor devine obligatorie. Citește articolul
Codul vamal al României rămâne de azi cu foarte puține prevederi în el, după ce majoritatea articolelor sale au fost abrogate prin ordonanță de urgență. În esență, Guvernul a eliminat prevederile contrare legislației europene, care puteau aduce firmelor mari probleme în activitatea de zi cu zi. Citește articolul
Valabilitatea autorizațiilor de mediu și a autorizațiilor integrate de mediu e condiționată acum prin lege de obținerea vizei anuale, nemaiexistând ideea de autorizație valabilă mai mulți ani. Practic, titularii trebuie să dovedească anual că mai îndeplinesc condițiile de la acordarea autorizației, să depună un dosar pentru avizare și să plătească pentru asta - totul, potrivit unei proceduri oficializate joi și care se va aplica din iulie 2020. Citește articolul