Guvernul plănuiește să modifice cadrul legislativ aplicabil în domeniul prevenirii spălării banilor și a finanțării terorismului, printr-un act normativ aflat acum în lucru. De fapt, schimbările reprezintă o transpunere a legislației europene relevante, care este într-o continuă modificare. Unul din lucrurile care se vor schimba vizează clarificarea faptului că și dezvoltatorii imobiliari sau evaluatorii autorizați vor avea anumite obligații de raportat tranzacțiile care se fac prin intermediul lor autorităților cu competență în domeniul prevenirii spălării banilor (acest lucru se aplică și acum, dar într-o formă limitată, după cum se va vedea mai jos). Citește articolul
După ce Guvernul a modificat de mai multe ori Ordonanța de urgență nr. 30/2020, cea care stabilește indemnizația pentru profesioniști și alte categorii afectate de măsurile luate de autorități în această perioadă, cea mai recentă modificare fiind publicată marți, o categorie importantă de întreprinzători e uitată de Guvern: cei care au firme mici, dar la care nu sunt angajați, nu sunt decât administratori sau asociați unici, ceea ce nu le permite să ceară banii de la stat. Citește articolul
Una din schimbările aduse de ultimele modificări legislative pentru afaceri este și prelungirea termenului de depunere a declarației privind beneficiarul real, pe care trebuie să o depună, din iulie 2019, și firmele (din cauza efectelor coronavirus). Însă această prelungire vizează doar firmele care trebuie să depună anual sau când apar modificări ale datelor de identificare a beneficiarilor reali acea declarație. La înființare, conform unei opinii a celor de la Mușat și Asociații, confirmată pentru avocatnet.ro și de către Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), firmele sunt, chiar și pe perioada stării de urgență, obligate să depună declarația privind beneficiarul real. Citește articolul
În rândul celor mai recente noutăți fiscale adoptate de Guvern și publicate în Monitorul Oficial găsim o nouă măsură pentru care firmele ar trebui să dețină un certificat de stare de urgență: dacă vor să elimine din calculul impozitului specific de plată pe anul curent perioada din starea de urgență în care firma a fost nevoită să-și întrerupă activitatea. Citește articolul
Autorizațiile celor care dețin cazinouri sau săli de jocuri rămân valabile pe perioada stării de urgență, chiar dacă acestea au expirat sau urmează să expire, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Dezechilibrul economic provocat în România de pandemia COVID-19 și de măsurile luate ca urmare a instituirii stării de urgență afectează în mod semnificativ şi sectorul de real estate din România. Vom aborda aici raporturile juridice derivând din contractele de închiriere, precum şi provocările cu care se confruntă atât chiriașii, cât și proprietarii, întrucât opţiunile manifestate astăzi pot avea consecinţe serioase în viitor. Citește articolul
Firmele ar putea să fie interesate dacă partenerii sau potențialii parteneri contractuali dețin certificate pentru situații de urgență, care reflectă situația economică instabilă în care se află cei din urmă. Având acces la astfel de informații, primele ar putea să știe dacă se pot aștepta la întârzieri în executare sau la neexecutarea obligațiilor contractuale, din partea partenerilor de afaceri. Citește articolul
Mai multe proiecte legislative au primit recent raport favorabil la Senat, așteptându-și votul decisiv din partea deputaților. Vorbim aici despre măsuri ce vizează costurile pe care le implică detașarea salariaților în străinătate, despre pensionare și scutirea de impozit pentru cei care lucrează în construcții, dar și despre alte măsuri ce vizează mașinile abandonate și cum putem dovedi adresa de domiciliu în fața autorităților. Iată o sinteză a celor mai importante proiecte cu care senatorii au fost de acord. Citește articolul
Legislația insolvențelor urmează să fie modificată printr-un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului, lansat miercuri în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor. În esență, acesta face referire la falimentul firmelor de investiții sau al holding-urilor, dar și la falimentul băncilor. Citește articolul
Documentele necesare firmelor afectate de măsurile luate de autorități în această perioadă, pentru a le folosi în relațiile comerciale și pentru a beneficia de unele măsuri acordate de stat, respectiv certificatele de stare de urgență, se pot obține, de azi, pe o platformă online a Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. În acest context, prezentăm pașii pe care trebuie să-i parcurgă reprezentanții firmelor și nu numai pentru a obține aceste documente. De curând, acești pași au fost cuprinși și într-un ghid video realizat de autorități. Citește articolul