avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 426 soluții astăzi
Aspecte juridice

Aspecte juridice

ACCES PREMIUM
Clarificare pregătită

Și dezvoltatorii imobiliari sau evaluatorii autorizați vor trebui să raporteze anumite tranzacții autorităților

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
22 Aprilie 2020 | 0 | 1337 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul plănuiește să modifice cadrul legislativ aplicabil în domeniul prevenirii spălării banilor și a finanțării terorismului, printr-un act normativ aflat acum în lucru. De fapt, schimbările reprezintă o transpunere a legislației europene relevante, care este într-o continuă modificare. Unul din lucrurile care se vor schimba vizează clarificarea faptului că și dezvoltatorii imobiliari sau evaluatorii autorizați vor avea anumite obligații de raportat tranzacțiile care se fac prin intermediul lor autorităților cu competență în domeniul prevenirii spălării banilor (acest lucru se aplică și acum, dar într-o formă limitată, după cum se va vedea mai jos). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Administratorii și asociații unici, în continuare pierduți din vedere la acordarea indemnizațiilor pentru reducerea sau întreruperea activității

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Aprilie 2020 | 0 | 3990 | Timp de citire: 3 min.

După ce Guvernul a modificat de mai multe ori Ordonanța de urgență nr. 30/2020, cea care stabilește indemnizația pentru profesioniști și alte categorii afectate de măsurile luate de autorități în această perioadă, cea mai recentă modificare fiind publicată marți, o categorie importantă de întreprinzători e uitată de Guvern: cei care au firme mici, dar la care nu sunt angajați, nu sunt decât administratori sau asociați unici, ceea ce nu le permite să ceară banii de la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE ONRC confirmă: La înființare, firmele trebuie să depună declarația cu beneficiarii reali, chiar și pe perioada stării de urgență

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
22 Aprilie 2020 | 0 | 2518 | Timp de citire: 2 min.

Una din schimbările aduse de ultimele modificări legislative pentru afaceri este și prelungirea termenului de depunere a declarației privind beneficiarul real, pe care trebuie să o depună, din iulie 2019, și firmele (din cauza efectelor coronavirus). Însă această prelungire vizează doar firmele care trebuie să depună anual sau când apar modificări ale datelor de identificare a beneficiarilor reali acea declarație. La înființare, conform unei opinii a celor de la Mușat și Asociații, confirmată pentru avocatnet.ro și de către Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), firmele sunt, chiar și pe perioada stării de urgență, obligate să depună declarația privind beneficiarul real.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

O nouă situație în care firmele au nevoie de certificatul de stare de urgență

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Aprilie 2020 | 0 | 2463 | Timp de citire: 2 min.

În rândul celor mai recente noutăți fiscale adoptate de Guvern și publicate în Monitorul Oficial găsim o nouă măsură pentru care firmele ar trebui să dețină un certificat de stare de urgență: dacă vor să elimine din calculul impozitului specific de plată pe anul curent perioada din starea de urgență în care firma a fost nevoită să-și întrerupă activitatea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cei care dețin săli de jocuri de noroc își pot păstra autorizațiile în perioada stării de urgență

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
22 Aprilie 2020 | 0 | 981 | Timp de citire: 2 min.

Autorizațiile celor care dețin cazinouri sau săli de jocuri rămân valabile pe perioada stării de urgență, chiar dacă acestea au expirat sau urmează să expire, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Adaptarea contractelor de închiriere la măsurile de combatere a coronavirusului: Provocări și opțiuni în instanță pentru firme

Biriș Goran în Aspecte juridice
21 Aprilie 2020 | 0 | 3707 | Timp de citire: 13 min.

Dezechilibrul economic provocat în România de pandemia COVID-19 și de măsurile luate ca urmare a instituirii stării de urgență afectează în mod semnificativ şi sectorul de real estate din România. Vom aborda aici raporturile juridice derivând din contractele de închiriere, precum şi provocările cu care se confruntă atât chiriașii, cât și proprietarii, întrucât opţiunile manifestate astăzi pot avea consecinţe serioase în viitor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele pot verifica online dacă partenerii lor contractuali dețin certificate valide de stare de urgență

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 Aprilie 2020 | 0 | 1798 | Timp de citire: 1 min.

Firmele ar putea să fie interesate dacă partenerii sau potențialii parteneri contractuali dețin certificate pentru situații de urgență, care reflectă situația economică instabilă în care se află cei din urmă. Având acces la astfel de informații, primele ar putea să știe dacă se pot aștepta la întârzieri în executare sau la neexecutarea obligațiilor contractuale, din partea partenerilor de afaceri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Activitatea parlamentară: Noi măsuri privind detașările și alte legi importante care s-au discutat recent

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
16 Aprilie 2020 | 0 | 1528 | Timp de citire: 2 min.

Mai multe proiecte legislative au primit recent raport favorabil la Senat, așteptându-și votul decisiv din partea deputaților. Vorbim aici despre măsuri ce vizează costurile pe care le implică detașarea salariaților în străinătate, despre pensionare și scutirea de impozit pentru cei care lucrează în construcții, dar și despre alte măsuri ce vizează mașinile abandonate și cum putem dovedi adresa de domiciliu în fața autorităților. Iată o sinteză a celor mai importante proiecte cu care senatorii au fost de acord. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Guvernul pregătește modificări la legislația insolvențelor

avocatnet.ro în Aspecte juridice
16 Aprilie 2020 | 0 | 1630 | Timp de citire: 3 min.

Legislația insolvențelor urmează să fie modificată printr-un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului, lansat miercuri în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor. În esență, acesta face referire la falimentul firmelor de investiții sau al holding-urilor, dar și la falimentul băncilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

UPDATE Ce pași sunt de urmat pentru obținerea online a certificatelor de situație de urgență. Acum avem și un ghid video oficial

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
15 Aprilie 2020 | 1 | 7199 | Timp de citire: 4 min.

Documentele necesare firmelor afectate de măsurile luate de autorități în această perioadă, pentru a le folosi în relațiile comerciale și pentru a beneficia de unele măsuri acordate de stat, respectiv certificatele de stare de urgență, se pot obține, de azi, pe o platformă online a Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. În acest context, prezentăm pașii pe care trebuie să-i parcurgă reprezentanții firmelor și nu numai pentru a obține aceste documente. De curând, acești pași au fost cuprinși și într-un ghid video realizat de autorități. Citește articolul