Regimul impozitului pe profit a suferit anul trecut câteva modificări relevante, de care companiile trebuie să țină cont la stabilirea impozitului pe care-l vor plăti în primăvara aceasta. În esență, impozitul pe profit este datorat de către firmele care au afaceri de la un milion de euro în sus sau, prin opțiune, de către microfirmele care îndeplinesc anumite condiții. Citește articolul
Impozitul pe veniturile microîntreprinderii este cel mai răspândit regim de impozitare a afacerilor din România, în momentul de față, având în vedere că majoritatea firmelor intră sub incidența sa. Profităm de faptul că anul trecut a apărut o modificare importantă a regimului micro pentru a vă reaminti principalele chestiuni legate de acest tip de impozit. Citește articolul
La început de an, firmele trebuie să verifice anumite aspecte ce țin de afacerile lor pentru a identifica regimul de impozitare pe care trebuie să-l aplice. Astfel, mai jos găsești condițiile esențiale în funcție de care compania ta trebuie să aplice în 2020 unul dintre cele trei mari regimuri de impozitare: impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, impozitul pe profit, impozitul specific. Citește articolul
În cursul anului trecut au existat numeroase propuneri concrete sau simple discuții legate de impozitul pe profit, impozitul pe venit sau impozitul micro. Puține dintre ele s-au concretizat, iar unele proiecte, trecute deja de o parte din procesul legislativ, ar putea "să vadă lumina" în 2020. Citește articolul
Actul normativ ce prevede renunțarea la supraacciza aplicată combustibililor vânduți în țara noastră a fost publicat de puțină vreme în Monitorul Oficial, măsura urmând să se aplice de la 1 ianuarie 2020. Citește articolul
Anul 2019 a adus câteva schimbări notabile ce țin de cotele de TVA aplicabile la vânzarea de bunuri și servicii în România, însă, în același timp, avem și câteva posibile modificări în așteptare pentru anul 2020. În afară de cota-standard de TVA, de 19%, Codul fiscal mai prevede existența a două cote reduse - una de 9% și una de 5%. Citește articolul
Anul 2020 va debuta, în domeniul fiscal, cu intrarea în vigoare a unor măsuri reparatorii, care vizează în principal OUG 114/2018, dar și cu așteptarea mediului de afaceri ca o serie de noutăți și clarificări să fie adoptate în ianuarie. Totuși, marea provocare a anului viitor va fi colectarea mai eficientă a taxelor și impozitelor existente în condițiile unei ținte de deficit bugetar de 3,6% din PIB, peste limita maximă pentru statele membre UE, precum și a îndeplinirii obiectivului bugetar pe termen mediu (MTO) de consolidare a finanțelor publice. Citește articolul
Cota generală de TVA ar urma să fie scăzută de la 19% la 16%, începând cu prima zi a anului 2020, conform unui proiect de lege care-și așteaptă cel mai important vot al procedurii parlamentare de legiferare. Deși inițiatorii actului au intenții bune, specialiștii atrag atenția că măsura ar avea consecințe negative. Citește articolul
Chiar dacă au un anumit grad de autonomie în stabilirea taxelor locale, autoritățile sunt ținute, uneori, de anumite plafoane stabilite de Codul fiscal. Acest lucru este important, întrucât consiliile locale pot avea tendința să adopte taxe exorbitante, așa cum a fost cazul recent cu autoritățile constănțene, care au mărit taxa pentru acordarea unui aviz de funcționare, de la 100 la 8.000 de lei (e adevărat că nu exista un plafon pentru această taxă specifică, însă practica aceasta arată că pot exista tendințe de stabilire, în mod arbitar, a taxelor și impozitelor locale, lucru care justifică stabilirea acelui plafon). Citește articolul
Cota generală de taxă pe valoarea adăugată (TVA) o să scadă, începând cu prima zi a anului 2020, de la 19%, cât este acum, la 16%, conform unui proiect de act normativ care a trecut deja de Senat și care a primit azi raport de adoptare la comisia de Buget-Finanțe din Camera Deputaților. Asta înseamnă că sunt șanse mari ca o decizie finală să se ia înainte de finalul lunii. Citește articolul