avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 502 soluții astăzi
Acasă Subiect: cladiri de birouri
Subiect: cladiri de birouri
ACCES PREMIUM

Opt lucruri utile de știut despre contractele pentru închirierea spațiilor de birouri

Lucia Tozaru în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Iunie 2022 | 0 | 3497 | Timp de citire: 5 min.

Fiecare contract de închiriere pentru un spațiu de birouri vine cu obligații atât pentru locator, cel care pune la dispoziție spațiul, cât și pentru chiriaș, cel care îl va folosi. Deși un astfel de contract de închiriere ar putea veni cu o serie de clauze standard, este important să se țină cont și de anumite aspecte, care pot fi omise. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Propunere: Construirea clădirilor de birouri, a restaurantelor și a magazinelor va fi condiționată de o obligație nouă

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Martie 2022 | 0 | 2844 | Timp de citire: 2 min.

Instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei în cazul clădirilor nerezidențiale noi va deveni obligatorie, acolo unde condițiile tehnice și de mediu permit acest lucru, dacă o propunere legislativă recent înregistrată la Senat va fi adoptată. Inițiatorii vor să condiționeze certificatele de urbanism ale clădirilor nerezidențiale noi de instalarea obligatorie a unor sisteme care să producă minimum 30% din consumul propriu total. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Facturare electronică

UPDATE Oficial: Firmele vor trebui să folosească e-Factura dacă vând, în relația B2B, legume, fructe, apă, alcool, haine, încălțăminte, nisip, pietriș și clădiri noi

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Ianuarie 2022 | 0 | 17282 | Timp de citire: 4 min.

Companiile care comercializează, în relația business to business (B2B), legume, fructe, apă, alcool, haine, încălțăminte, nisip, pietriș și clădiri noi vor transmite facturile aferente prin sistemul e-Factura, reiese dintr-un ordin oficializat azi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, folosirea sistemului de stat pentru facturarea electronică în relația B2B va fi posibilă opțional de la 1 aprilie 2022 și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Ce obligații noi au de-acum persoanele fizice în legătură cu îngrijirea clădirilor, terenurilor sau vehiculelor deținute

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 Decembrie 2020 | 3 | 10171 | Timp de citire: 3 min.

Un act normativ ce se aplică de sâmbătă stabilește, printre altele, că atât autorităţile şi instituţiile statului, cât şi persoanele fizice sau firmele trebuie să îngrijească bine clădirile și terenurile pe care le dețin, inclusiv prin curățarea periodică a fațadelor, zugrăvirea clădirilor sau spălarea geamurilor acestora. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Lipsa informațiilor privind performanța energetică în anunțurile de vânzare sau închiriere poate fi amendată din 3 august

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
8 Iulie 2020 | 1 | 7387 | Timp de citire: 2 min.

Legea privind performanța energetică a clădirilor stabilește că, atunci când dau anunț de vânzare ori de închiriere a unor apartamente sau spații de birouri, investitorii, proprietarii sau administratorii acestora sunt obligați să includă în anunț și informații cu privire la indicatorii de performanță ai clădirii. Însă, de puțină vreme, au apărut și sancțiunile pentru cei ce nu respectă această regulă, mai exact, amenzi ce pot ajunge până la 2.500 de lei, care se vor aplica din 3 august 2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Firmele cu clădiri mari de comerț și cazare trebuie să-și înființeze servicii de urgență până la sfârșitul lunii

avocatnet.ro în Aspecte juridice
5 Iunie 2019 | 1 | 12418 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care administrează clădiri pentru cultură sau activități sportive cu peste 600 de locuri, precum și companiile care au în administrare clădiri pentru comerț cu o suprafață de cel puțin 1.500 mp sau pentru turism cu cel puțin 200 de locuri de cazare, printre altele, sunt obligate să înființeze două tipuri de servicii pentru situații de urgență. Obligația are ca termen-limită ultima zi a lunii iunie 2019, așa că firmele ar trebui să se pregătească deja. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Afişarea certificatului energetic a devenit obligatorie doar pentru clădirile cu o suprafață de peste 250 mp

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Iulie 2016 | 11 | 51293 | Timp de citire: 4 min.

De la 1 februarie, certificatul de performanță energetică trebuie să fie afișat, la loc accesibil și vizibil publicului, și pentru clădirile de birouri, clădirile de comerț, hoteluri și restaurante, conform unei ordonanțe a Guvernului. Totuși, Executivul n-a precizat exact căror clădiri se aplică obligația, astfel că Parlamentul a venit cu completări, lămurind că este vorba de construcțiile cu o suprafață utilă totală de peste 250 de metri pătrați. Până la finele lunii ianuarie, obligația afișării certificatului energetic revenea doar proprietarilor şi administratorilor clădirilor de interes sau de utilitate publică. Citește articolul